? om grøntsagsmos.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.333 visninger
12 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Faith

Kort og godt: Må man lave grøntsagsmos til flere dage og have det stående på køl? Her tænker jeg på 2-3 dage. Eller er det bedst at lave det fra gang til gang?

Vh. Mia.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Dittemor26

Hejsa:-) Da Viktor var lille lavede vi grøntsagsmos til 3 dage ad gangen. Vores sundhedsplejerske sagde at maden sagtens kunne holde sig 3 dage i køleskab! Dejligt, for det gør det hele lidt nemmere.

Anmeld

11. marts 2011

MarieMor

jeg har altid lavet en ordentlig røvfuld mos og så smidt det i fryseren og måske ladt en enkelt potion stå til næste dag i køleskabet men flere dage end det ville jeg ikke lade det stå da jeg varmer det i microen og ellers tror jeg det skal helt op og koge for at dræbe evt bakterier der bliver dannet

håber det er et ok svar

Anmeld

11. marts 2011

Vidunderligeunger

ellers kan du fryse det i små portionsposer vi lavede så der var til en 14 dage i fryseren. så tog vi den op til middag så den var klar til aftensmaden..

Anmeld

11. marts 2011

Faith

Dittemor26 skriver:

Hejsa:-) Da Viktor var lille lavede vi grøntsagsmos til 3 dage ad gangen. Vores sundhedsplejerske sagde at maden sagtens kunne holde sig 3 dage i køleskab! Dejligt, for det gør det hele lidt nemmere.

Mange tak for svar

Ja det gør det nemlig en hel del nemmere at lave en stor portion af gangen. Synes bare vores drenge er begyndt at have ufatteligt meget luft i maven efter jeg er begyndt at lave til 2-3 dage af gangen, så tænkte om det måske havde noget med det at gøre.

Anmeld

11. marts 2011

Faith

BlyViol skriver:

ellers kan du fryse det i små portionsposer vi lavede så der var til en 14 dage i fryseren. så tog vi den op til middag så den var klar til aftensmaden..

Ja det kunne jeg osse gøre.... Vi har bare en røvlille fryser. Ønsker mig sådan et kæmpe lokum af en kummefryser eller en skabsfryser.

Anmeld

11. marts 2011

Dittemor26

Det tror jeg ikke det er, men måske får han mere og mere fast føde?? Det skal maven lige vende sig til

Anmeld

11. marts 2011

Faith

MarieMor skriver:

jeg har altid lavet en ordentlig røvfuld mos og så smidt det i fryseren og måske ladt en enkelt potion stå til næste dag i køleskabet men flere dage end det ville jeg ikke lade det stå da jeg varmer det i microen og ellers tror jeg det skal helt op og koge for at dræbe evt bakterier der bliver dannet

håber det er et ok svar

ja det er nemlig osse der min bekymring går... Er vildt bange for at der bliver dannet nogle bakterier som ikke er gode for drengene

Anmeld

11. marts 2011

Faith

Dittemor26 skriver:

Det tror jeg ikke det er, men måske får han mere og mere fast føde?? Det skal maven lige vende sig til

Ja det har du sikkert ret i... De er jo begyndt at få stort set alle fødevarer, og det er da klart at maven lige skal vænne sig til at få andet end mælk.

Anmeld

11. marts 2011

Vidunderligeunger

smillaluna skriver:

Ja det kunne jeg osse gøre.... Vi har bare en røvlille fryser. Ønsker mig sådan et kæmpe lokum af en kummefryser eller en skabsfryser.

haha.. så må du spise alle isene først

kummefrysere/små skabsfrysere er ellers ikke det dyreste i verden?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.