afkalkning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

654 visninger
8 svar
0 synes godt om
11. marts 2011

Anonym trådstarter

heej ville lige høre om i afkalker jeres vaskemaskine.

vores er 2 år gammel og aldrig afkalket men den er begyndt at lugte rigtig surt, og den er begyndt at larme ekstrem meget når den er i gang det lyder langt fra godt.

så tænkte måske den trængte til afkalkning men aner ikke hvordan man gør og om man kan købe nogen piller som skal proppes i så HJÆLP

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. marts 2011

Anonym trådstarter

ingen ??

Anmeld

11. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

heej ville lige høre om i afkalker jeres vaskemaskine.

vores er 2 år gammel og aldrig afkalket men den er begyndt at lugte rigtig surt, og den er begyndt at larme ekstrem meget når den er i gang det lyder langt fra godt.

så tænkte måske den trængte til afkalkning men aner ikke hvordan man gør og om man kan købe nogen piller som skal proppes i så HJÆLP

der danner sigf et tykt lag af slim med bakterier udenpå trumlen... så den skal renses!

gå i Punkt1, Matas, Skovsen... og spørg dem til råds! alle stederne kan de fortælle dig noget...

jeg har noget fosforsyre blanding jeg bruger en gang om måneden... men det er sådan noget rengøringsfirma noget, så det aner jeg ikke hvor du kan få fat i...

hvis der intet er gjort i 2 år skal du nok rense to gange mindst...

Anmeld

11. marts 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

der danner sigf et tykt lag af slim med bakterier udenpå trumlen... så den skal renses!

gå i Punkt1, Matas, Skovsen... og spørg dem til råds! alle stederne kan de fortælle dig noget...

jeg har noget fosforsyre blanding jeg bruger en gang om måneden... men det er sådan noget rengøringsfirma noget, så det aner jeg ikke hvor du kan få fat i...

hvis der intet er gjort i 2 år skal du nok rense to gange mindst...

hvordan renser man tromlen

Anmeld

11. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

hvordan renser man tromlen

det gør man ved at købe noget og så kogevaske og så mener jeg man skal kogevaske een eller to gange efterfølgende... uden tøj naturligvis...

men gå hen til en fagmand... og køb det de anbefaler....  det er det der renser den... slimen løsnes i takt med kalken...

Anmeld

11. marts 2011

Anonym trådstarter

Ni-ko-li-ne skriver:

det gør man ved at købe noget og så kogevaske og så mener jeg man skal kogevaske een eller to gange efterfølgende... uden tøj naturligvis...

men gå hen til en fagmand... og køb det de anbefaler....  det er det der renser den... slimen løsnes i takt med kalken...

tusind tak for hjælpen

den lugt er forfærdelig

Anmeld

11. marts 2011

Ni-ko-li-ne

Anonym skriver:

tusind tak for hjælpen

den lugt er forfærdelig

ja den er suuuuuper ulækker....

Anmeld

11. marts 2011

SpunkenJo

Se her:
http://www.bolius.dk/alt-om/reparationer-og-skader /artikel/saadan-fjerner-du-daarlig-lugt-i-vaskemas kinen/

Her gør jeg selv sådan en gang om måneden:

Vask en Tom maskine med citronsyre på 90 grader

Vask en maskine med Hvidt tøj med sæbe og klorin på 90 grader

Vask en maskine med hvidt tøj med sæbe og eddike(lager eddike) på 90 grader

Vask en maskine mere med Hvidt tøj med sæbe og eddike på 90 grader, evt kun 40 grader.
- så skulle kjortlen være ude af maskinen igen, og den skulle være helt ren!

Jeg bruger desuden eddike i alle vaske. Det holder på farven, uden parfume, gør tøjet blødt, er billigt og lugter ikke. Bonus er desuden at det hjælper med at holde kalken væk.(kalk er ofte lig med dårlig lugt....)

Knus Jo

Anmeld

11. marts 2011

Sujan

Jeg køre nogle gange en vask på 90 grader med citron syre... Altså uden tøj i.. Det virker meget godt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.