Røget laks

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.036 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Julymama

Hmm ja, spørgsmålet er, må man spise det?

Fordi jeg, dum som jeg er, i går spiste 2 skiver røget laks .. I dag undersøgte jeg så om det kan være skadeligt .. Tænkte ikke over det i går ..

Der står at det SKAL være varm-røget . Og ja , det står der så ikke om det er på pakken :-s ..

Kold-røget eller gravad kan smitte moderen med listeriose som kan give fosterskader, menigitis osv og man kan også smitte sit foster uden selv at være smittet :-s ..  jaaaaaaahh det er jo ikke så fedt ..

Men 2 skiver , det kan da ikke være nok , kan det ? Og hvis der ikke står hverken om det er kold-røget eller varm-røget , er der så nogen af jer der ved hvad det kunne være ?

Det er den blå pakke fra Netto  .. hmmmmmmmmmmm

Hilsen en lidt (måske lidt for meget) nervøs kommende mor !!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Kamulla

jeg tror ikke du skal bekymre dig.. da der skal mere end 2 skiver til at gøre stor skade... vi har haft om det i biologi.. og som nævnt skal man gøre alt med måde.. lever er heller ikke godt og heller ej tun på dåse.. men igen... tror ikke du skal tænke over det når det er 2 skiver

Anmeld

10. marts 2011

Julymama

Sallisørøver skriver:

jeg tror ikke du skal bekymre dig.. da der skal mere end 2 skiver til at gøre stor skade... vi har haft om det i biologi.. og som nævnt skal man gøre alt med måde.. lever er heller ikke godt og heller ej tun på dåse.. men igen... tror ikke du skal tænke over det når det er 2 skiver

Okay , nej jeg tænkte nok at det ikke var noget , men når man så undersøger det på nettet og finder alt muligt så bliver man lidt nervøs  

Tak for svaret 

Anmeld

10. marts 2011

Kamulla

Julymama skriver:

Okay , nej jeg tænkte nok at det ikke var noget , men når man så undersøger det på nettet og finder alt muligt så bliver man lidt nervøs  

Tak for svaret 

velbekomme.. jeg levede af leverpostej med rødbeder.. havde også spist flødekartofler med muskat nød.. osv... jeg tænkte ikke som gravid at jeg skullle spære mig inde i en bobbel hvor jeg ikke engang måtte spise normal mad.. men fik afvide at jeg ikke skulle bekymre mig da det kun galt hvis man spiste ekstreme mængder hver dag... men så ved du til næste gang at den røget laks måske ikke lige er den du skal smovse dig mæt i

Anmeld

10. marts 2011

132319

Sallisørøver skriver:

Må lige rette dig, søde  Tun på dåse må man æde så tosset man vil, det er tunbøffer der ikke er super godt 

Men ja, alt med måde! Røget laks ser jeg bestemt ikke som noget man behøver at holde sig fra, så længe det ikke er en pakke om dagen 

Anmeld

10. marts 2011

Kamulla

MHK skriver:

Må lige rette dig, søde  Tun på dåse må man æde så tosset man vil, det er tunbøffer der ikke er super godt 

Men ja, alt med måde! Røget laks ser jeg bestemt ikke som noget man behøver at holde sig fra, så længe det ikke er en pakke om dagen 

nå så var det omvendt... hehe... sku også mange år siden jeg fik de informationer 

Anmeld

10. marts 2011

132319

Sallisørøver skriver:

nå så var det omvendt... hehe... sku også mange år siden jeg fik de informationer 

Haha, de bliver sgu også lavet om hele tiden 

Jeg spiste sågar en næsten rå tunbøf til et bryllup da jeg var gravid med Kamille -Shame on me! 

Anmeld

10. marts 2011

otlitrom

MHK skriver:

FANK JU! Jeg har haft lyst til tunsalat hele dagen, og har købt ind til at røre det sammen. Men så så jeg den debat herinde, og har ikke lavet det. Men så ved jeg, hvad jeg skal lave i morgen

Det redede du lige en kronisk sulten gravid

Ang. Laksen, så ved jeg det ikke

Anmeld

10. marts 2011

132319

kitty skriver:

FANK JU! Jeg har haft lyst til tunsalat hele dagen, og har købt ind til at røre det sammen. Men så så jeg den debat herinde, og har ikke lavet det. Men så ved jeg, hvad jeg skal lave i morgen

Det redede du lige en kronisk sulten gravid

Ang. Laksen, så ved jeg det ikke

Tun på dåse er lavet af små tunfisk, derfor er det ok.

Det er store rovfisk man helst skal holde sig fra 

Anmeld

10. marts 2011

otlitrom

MHK skriver:

Tun på dåse er lavet af små tunfisk, derfor er det ok.

Det er store rovfisk man helst skal holde sig fra 

Ja, og nu du siger det, så ved jeg det jo egentlig godt.

Men hvalkød er ikke tilladt. Det ved jeg! Det får vi ellers engang i mellem, men det må vente...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.