Ondt i hofte ved løb.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.928 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

CiSo

Hej alle løbere eller bare nogle der måske har forstand på det.. 

Når jeg løber får jeg mega ondt i højre hofte, det er faktisk ret slemt og jeg ender med ikke at kunne støtte på det højre ben.. Så går der omkring 2-3 dage så er der ikke noget mere, og så tager jeg ud og løbe igen og så er det forfra.. 

Jeg har prøvet 2 ting, købe nye løbesko hjalp slet ikke. og holde en pause uden løb i 2 måneder, men alligevel gør det så pisse ondt i den hofte? 

Hvad kan grunden være?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Muffinmus

når du skriver hofte er det så hofte som i siden oppe ved livet eller hofte som i nede ved det brede ved lårene på siden???

For er det dernede er det vist dine led og muskler der har en inflammation og kan derfor ikke tåe anstrengelse desværre..og det kan blive langt værre hvis ikke du stopper med at belaste din hofte, du kan næsten få det kronisk som gigt så.

Lad være med atlæbe enten ret langt eller slet ikke over en periode og se om det ikke går væk. Gør det ikke det ska du nok et smut forbi lægen og havde lidt gigtmiddel som Ibumitin eller lign.

Anmeld

10. marts 2011

Muffinmus

dobbelt postet

Anmeld

10. marts 2011

Kloster

CiSo skriver:

Hej alle løbere eller bare nogle der måske har forstand på det.. 

Når jeg løber får jeg mega ondt i højre hofte, det er faktisk ret slemt og jeg ender med ikke at kunne støtte på det højre ben.. Så går der omkring 2-3 dage så er der ikke noget mere, og så tager jeg ud og løbe igen og så er det forfra.. 

Jeg har prøvet 2 ting, købe nye løbesko hjalp slet ikke. og holde en pause uden løb i 2 måneder, men alligevel gør det så pisse ondt i den hofte? 

Hvad kan grunden være?? 

Grunden kan være:

At du er startet for hårdt ud.

At du løber for langt.

At du presser dig selv for meget.

At du ikke får nok varmet op.

At du løber med en forkert holdning.

Håber det hurtigt går over...

Anmeld

10. marts 2011

CiSo

MariaE skriver:

når du skriver hofte er det så hofte som i siden oppe ved livet eller hofte som i nede ved det brede ved lårene på siden???

For er det dernede er det vist dine led og muskler der har en inflammation og kan derfor ikke tåe anstrengelse desværre..og det kan blive langt værre hvis ikke du stopper med at belaste din hofte, du kan næsten få det kronisk som gigt så.

Lad være med atlæbe enten ret langt eller slet ikke over en periode og se om det ikke går væk. Gør det ikke det ska du nok et smut forbi lægen og havde lidt gigtmiddel som Ibumitin eller lign.

Altså det er der hvor hoften er sat på, hvis man kan sige det sådan...  

Men det lyder da godt nok ikke godt!! Øv syntes bare jeg havde holdt en lang pause men åbenbart ikke nok.. Skal til lægen onsdag, så vil jeg da lige spørge ham ad.. 

Anmeld

10. marts 2011

CiSo

Kloster skriver:

Grunden kan være:

At du er startet for hårdt ud.

At du løber for langt.

At du presser dig selv for meget.

At du ikke får nok varmet op.

At du løber med en forkert holdning.

Håber det hurtigt går over...

Tak for det.. Kan godt være jeg presser mig selv, men det syntes jeg bare ikke jeg gør??  

Anmeld

10. marts 2011

Kloster

CiSo skriver:

Tak for det.. Kan godt være jeg presser mig selv, men det syntes jeg bare ikke jeg gør??  

Ved ikke hvor længe du har løbet, men jeg kan klart anbefale dig at tage iForm's begynder program på 0-5 km.

Anmeld

10. marts 2011

CiSo

Kloster skriver:

Ved ikke hvor længe du har løbet, men jeg kan klart anbefale dig at tage iForm's begynder program på 0-5 km.

Altså jeg har altid løbet! Også lange distancer men fik ikke løbet så meget i min graviditet, kom dog afsted af og til.. Og så gik jeg så igang igen i januar måned fødte i oktober og siden da har det gjort ondt i min hofte??

Men måske startede jeg for hårdt ud?

Anmeld

10. marts 2011

CiSo

Hov, det glemte lige at skrive at det også gjorde ondt i min hofte når jeg løb imens jeg var gravid.. 

Anmeld

10. marts 2011

Kloster

CiSo skriver:

Hov, det glemte lige at skrive at det også gjorde ondt i min hofte når jeg løb imens jeg var gravid.. 

http://www.lobnu.dk/guide/graviditet

Prøv lige denne her side... Måske kan det give dig svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.