Hvor lang tid før jobstart, skriver man kontrakt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.112 visninger
5 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Peanut

Hej piger

Jeg er i lære og er færdiguddannet i februar 2012. Min chef har allerede for nogle mdr siden sagt, at han gerne vil have mig tilbage som fastansat når jeg er færdigudlært.

Men hvornår er det normalt at skrive kontrakt? En måned før jobstart eller hvad? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

ekzunz

Peanut skriver:

Hej piger

Jeg er i lære og er færdiguddannet i februar 2012. Min chef har allerede for nogle mdr siden sagt, at han gerne vil have mig tilbage som fastansat når jeg er færdigudlært.

Men hvornår er det normalt at skrive kontrakt? En måned før jobstart eller hvad? 

Reglerne siger at man skal have underskrevet en ansættelseskontrakt senest 1 md. efter ansættelsen. Men de fleste får den til underskrift inden ansættelsen.

Anmeld

10. marts 2011

Peanut

Znuzke skriver:

Reglerne siger at man skal have underskrevet en ansættelseskontrakt senest 1 md. efter ansættelsen. Men de fleste får den til underskrift inden ansættelsen.

Men hvad med før? er der ingen normer?

Anmeld

10. marts 2011

Troldepussen

Peanut skriver:

Men hvad med før? er der ingen normer?

Nej der er ikke nogen regler for hvornår du tidligst kan få den, kun hvornår du senest SKAL have den. Men så længe han ikke har din underskrift og du ikke hans, ja så kan i begge 2 løbe fra den.

Jeg synes du skal prøve at ringe og høre af om han stadig er interesseret.

Anmeld

10. marts 2011

Peanut

Troldepussen skriver:

Nej der er ikke nogen regler for hvornår du tidligst kan få den, kun hvornår du senest SKAL have den. Men så længe han ikke har din underskrift og du ikke hans, ja så kan i begge 2 løbe fra den.

Jeg synes du skal prøve at ringe og høre af om han stadig er interesseret.

Jeg er stadig i lære hos ham nu, og det er jeg indtil jeg skal på skole den 1. september. Også er jeg jo på skole helt ind til 1. februar - så det var bare sådan, om hvornår man bør lave en kontrakt? For jeg har jo i princippet ingen garanti ligenu, uden en kontrakt.

Men samtidig, virker det lidt voldsomt at lave en kontrakt næsten 1 år før jobstart?

Anmeld

11. marts 2011

Troldepussen

Peanut skriver:

Jeg er stadig i lære hos ham nu, og det er jeg indtil jeg skal på skole den 1. september. Også er jeg jo på skole helt ind til 1. februar - så det var bare sådan, om hvornår man bør lave en kontrakt? For jeg har jo i princippet ingen garanti ligenu, uden en kontrakt.

Men samtidig, virker det lidt voldsomt at lave en kontrakt næsten 1 år før jobstart?

Altså så kunne du jo måske en uge før du skal på skole snakke med ham om det igen, med henblik på at få kontrakten inden du skal på skole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.