Homoner efter fødsel..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Den lykkelige

Vores lille guldklump er 12 dage gammel..   Men jeg oplever bare vilde humørsvingninger  Var så glad for har været mig selv i hele graviditeten.. Men nu er jeg bare tit såååå ked nu her efter fødslen  Kan homonerne godt være skyld i det nu??
Godt nok er jeg også vildt træt.. har ikke sovet helt ordentlig siden fødslen, andet end to nætter (hvor kæresten har taget lille pigen)..

Men begynder frygte fødselsdepression.. eller kan det godt være bare homoner og træthed??

Spekulere bare på ALT.. Er bange for at miste kæresten, fordi man ikke har så meget tid til hinanden længere.. begynder allerede nu tænke på om jeg kan få arbejde efter barsel.. (selvom der lige er 10 mdr. endnu ).. Frygter vildt når kæresten skal starte arbejde mandag og stå alene med det og hende.. Frygter om vi nogensinde får en almindelig hverdag igen ´Føler mig buret inde og låst fast i stolen som madmaskine..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

LR85

Jeg havde det presis som dig, jeg græd nærmest hver dag i 2-3 uger.

Ikke over noget bestemt, bare alt muligt. For mig var det helt sikkert hormonerne, de styrede min appetit, humør og alt.

Jeg frygtede ogsp det med a kæresten skulle starte arbejde, men fik venner og den nærmeste familie til a være sammen med mig når han ikke var der, altså i starten, så man ikke følte sig så alene med en her lille nye skabning.

Jeg kan ikke sige om du er ved a få en fødselsdep. men jeg havde det som du beskriver, sp helt unormalt er det ikke a man er drøn forvirret over det helt nye liv.

Men kan du ikke snakke med sin sundhedsplejerske, hun kommer vel snart igen ikke?

Håber du snart får det bedre, for man er nemlig helt rundt på gulvet.

HUSK a få alt den hvile du kan, det hjælper meget på humør, appetit og overkskudet.

Anmeld

10. marts 2011

CHD

Havde også meget let til tårer den første tid efter fødslen. Jeg tror ikke du skal være nervøs. Rigtig mange får en efterfødsels reaktion.....Det er da også en vild og vanvittig oplevelse, sådan en fødsel......Og selvom man havde forberedt sig noget så grundigt bliver man nærmest blæst omkuld over dette lille liv man har bragt til verden!!!! At blive mor kan man vist aldrig forberede sig fuldstændig på.

Men...Bare roligt, det bliver bedre og I finder en rytme og lærer hinanden at kende, og der skal nok blive tid til kæresten når der kommer lidt mere ro og struktur på hverdagen

Anmeld

11. marts 2011

Den lykkelige

Er virkelig glad for at læse jeres svar!! Tænkte bare om det er mig der er noget galt med..
Min kæreste tog så den lille i 9 timer i nat.. så fik sovet og føler mig som født på ny.. arh ikke helt.. men har i hvert fald andet syn på tingene idag..  så gjorde nok rigtig godt for mig!

Anmeld

11. marts 2011

oerbaek

Jeg havde det lige som dig et godt stykke tid efter fødslerne, så det er vist helt normalt og du kan tage det ganske roligt der skal nok komme en tid hvor du kan komme uden for døren og få et "liv" igen hvis man kan sige det på den måde, men så længe hun er så lille kan det gødt føles som om man er spærret inde der hjemme som en eller anden malke ko...

Der skal også nok komme mere tid til dig og kæresten igen, det tager bare lige lidt tid at venne sig til at man nu er en mere i familien. 

Anmeld

11. marts 2011

Den lykkelige

oerbaek skriver:

Jeg havde det lige som dig et godt stykke tid efter fødslerne, så det er vist helt normalt og du kan tage det ganske roligt der skal nok komme en tid hvor du kan komme uden for døren og få et "liv" igen hvis man kan sige det på den måde, men så længe hun er så lille kan det gødt føles som om man er spærret inde der hjemme som en eller anden malke ko...

Der skal også nok komme mere tid til dig og kæresten igen, det tager bare lige lidt tid at venne sig til at man nu er en mere i familien. 

Dejligt at læse man ikke er den eneste!!  Gør mig mere rolig.. frygtede lige en depression igår.. men tror bare jeg var så stinkende træt at man ikke fatter det
Ja jeg tror også der går lidt tid før man lige vænner sig til at man er 3 i stedet for to.. og at man ikke kan være så "egoistisk" som man før har været..

Anmeld

11. marts 2011

sarahb

jeg havde det også sådan, virkelig.. men efter et par uger var det ovre igen.. så det er helt normalt, heldigvis. Det er jo også en kæææmpe omvæltning i ens liv...

Anmeld

11. marts 2011

Den lykkelige

sarahb skriver:

jeg havde det også sådan, virkelig.. men efter et par uger var det ovre igen.. så det er helt normalt, heldigvis. Det er jo også en kæææmpe omvæltning i ens liv...

Lyder godt  Ja det er virkelig en kæmpe forandring.. svært at forholde sig til og ikke bare lutter lagkage..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.