er meget forvirret, først gravid så ikke gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

645 visninger
9 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

tjeksi

Hej alle sammen.

Skriver her til jer, fordi jeg er ude af mig selv. håber at nogen har prøvet lignene, og kan give mig noget ro i sindet.

Gør det kort:

Jeg har her det sidste stykke tid gået og følt mig træt, uoplagt og spist alt hvad jeg kom i nærheden af. pluds mine stakkels bryster, gud hvor er de ømme.

Så var det at det slog mig at jeg ikke mindes, at jeg havde haft min mens i februar månede. Det skal lige siges at jeg har været under en opration, hvor jeg var tvunget til at ligge tre uger på langs, i februar. Derfor havde jeg ikke lagt mærke til udblivelsen

Nåh men i lørdag tog jeg en test og den testede positiv, blev meget glad og det gjorde min kæreste også, vi har prøvet i et halvt år. Så det var enormt dejligt !!!  Tog en til om aften, og der var igen to fine streger.

mandag var jeg hos lægen, og hun undersøgte mig, og regnede ud at jeg fra sidste mens dag, var 9+1 henne... Wow tænkte jeg, det var alligevel langt.

Nåh skulle så op igen her idag, for at lave journal og blodprøver osv. Og jeg lavede selvfø en tisseprøve, for at tjekke div.

Lægen kommer så ind og ser trist ud, og jeg tænker, har jeg en blærebetændelse... Så viser hun mig en test... og den er negativ. Hun siger at jeg desværre nok har aborteret. Og hun ringer til herlev for at få mig til scanning i morgen, men de vil ikke have mig ind, mener ikke det er nødvendigt. Jeg får taget en blodprøve, og kan først få svar mandag... Jeg tud brøler, imens hun tager prøven. Det var somom at hun havde givet mig en mavepuster...

Da jeg kommer hjem, fiser min dejlige mand op og køber to test til mig. Jeg bliver simpelthen nød til at prøve... Har kun taget den ene test. Og her kommer det mærkelige, den vidste positiv.... men MEGET svag... men den er der!!!

Ved ikke hvad jeg skal tænker og tro. Er helt forvirret, er jeg gravid eller er jeg ikke gravid....

Hilsen den fortvivlet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Kofoed.

Puha, håber da du for et godt svar mandag.

Jeg lige være ligeså itvivl som du er. Men prøv igen i morgen tidlig, det kan jo være, at du bare ikke har så mange homoner og derfor kun tester "ordenlig" positiv om morgen.

Held og lykke

Anmeld

10. marts 2011

tjeksi

Tak skal du have, ja ventetiden er lang. 

Okay ja jeg har en test tilbage, havde tænkt mig at tage den i aften... men måske jeg så skulle vente til i morgen tideligt.. Og hvis den også er svag positiv, så ringer jeg til lægen om en scanning...!

Anmeld

10. marts 2011

tjeksi

men hvis jeg har aborteret ville jeg så ikke bløde og have ondt...??

Og jeg er gået over min anden mens, for tre dage siden....??

Anmeld

10. marts 2011

Ka+Ma=Be

Tak skal du have, ja ventetiden er lang. 

Okay ja jeg har en test tilbage, havde tænkt mig at tage den i aften... men måske jeg så skulle vente til i morgen tideligt.. Og hvis den også er svag positiv, så ringer jeg til lægen om en scanning...!

En test vil desværre være positiv noget tid efter en abort, da man stadig vil have hcg i blodet. Men selvfølgelig lidt underligt at lægens vidste negativ. Det du bedst kan regne med, er nok blodprøven, hvor du får en specifikt tal på hvor meget hcg der er i blodet. Det stiller de op imod hvor langt du er henne, og burde dermed kunne give et klart svar.

Er virkelig ked af det på dine vejne men krydser fingre for at det ikke er så galt

Mange kram

Anmeld

10. marts 2011

Kofoed.

tjeksi skriver:

men hvis jeg har aborteret ville jeg så ikke bløde og have ondt...??

Og jeg er gået over min anden mens, for tre dage siden....??

Jo og det er det der er lidt underligt.

Anmeld

10. marts 2011

Muffinmus

enkelte bløder altså ikke ved en abort, så du kan sagtens have fået en positiv test og alligevel ikke være gravid mere.

Der kan sagtes gå nogle uger før ens test ikke er positiv mere og når dine andre var fine og flotte og den nu ikke er, så ville jeg ikke regne med en graviditet.

Anmeld

10. marts 2011

tjeksi

okay, øv ja det var det jeg frygtede.... Men hvor bliver min mens så af... ?

Det er en virkelig tom fornemmelse, og tænk sig de kvinder der er meget længere henne i forløbet Det må ikke være sjovt.

Anmeld

11. marts 2011

kkk

tjeksi skriver:

Hej alle sammen.

Skriver her til jer, fordi jeg er ude af mig selv. håber at nogen har prøvet lignene, og kan give mig noget ro i sindet.

Gør det kort:

Jeg har her det sidste stykke tid gået og følt mig træt, uoplagt og spist alt hvad jeg kom i nærheden af. pluds mine stakkels bryster, gud hvor er de ømme.

Så var det at det slog mig at jeg ikke mindes, at jeg havde haft min mens i februar månede. Det skal lige siges at jeg har været under en opration, hvor jeg var tvunget til at ligge tre uger på langs, i februar. Derfor havde jeg ikke lagt mærke til udblivelsen

Nåh men i lørdag tog jeg en test og den testede positiv, blev meget glad og det gjorde min kæreste også, vi har prøvet i et halvt år. Så det var enormt dejligt !!!  Tog en til om aften, og der var igen to fine streger.

mandag var jeg hos lægen, og hun undersøgte mig, og regnede ud at jeg fra sidste mens dag, var 9+1 henne... Wow tænkte jeg, det var alligevel langt.

Nåh skulle så op igen her idag, for at lave journal og blodprøver osv. Og jeg lavede selvfø en tisseprøve, for at tjekke div.

Lægen kommer så ind og ser trist ud, og jeg tænker, har jeg en blærebetændelse... Så viser hun mig en test... og den er negativ. Hun siger at jeg desværre nok har aborteret. Og hun ringer til herlev for at få mig til scanning i morgen, men de vil ikke have mig ind, mener ikke det er nødvendigt. Jeg får taget en blodprøve, og kan først få svar mandag... Jeg tud brøler, imens hun tager prøven. Det var somom at hun havde givet mig en mavepuster...

Da jeg kommer hjem, fiser min dejlige mand op og køber to test til mig. Jeg bliver simpelthen nød til at prøve... Har kun taget den ene test. Og her kommer det mærkelige, den vidste positiv.... men MEGET svag... men den er der!!!

Ved ikke hvad jeg skal tænker og tro. Er helt forvirret, er jeg gravid eller er jeg ikke gravid....

Hilsen den fortvivlet

Altså, det lyder da meget mærkeligt. Hvis du ikke har blødt og intet er kommet ud, så må der jo ligge et foster der er gået til i din livmoder og det skal jo ud, så det lyder meget meget mærkeligt at du ikke skal scannes. Du bør jo højst  sandsynligt få en udskrabning da. Jeg har fået en medicinsk abort i 12 uge efter at fosteret viste sig at have været gået til allerede i 5-6 uge - og jeg blødte ikke (altså før jeg aborterede, ved selve aborten gjorde jeg selvfølgelig).

Hvis beregningerne på at du skulle være 9-10 uger henne er rigtige, så er der faktisk den mulighed at dit HCG-tal er blevet så højt at de almindelige graviditetstests ikke længere kan følge med og igen viser negativt.

Du kan prøve dig frem med at teste senere på dagen (om aftenen) eller fortynde morgenurinen m. lidt vand for at se om det bringer en positiv test frem.

Men blodprøver vil selvfølgelig også afsløre om du har et højt HCG-tal eller ej.

Sikke noget forvirrende rod!

Anmeld

11. marts 2011

Mumto3

Først vil jeg ønske tillykke med at du kan blive gravid!!!

Om du er gravid nu eller ej, er umuligt at vide. Jeg har selv været gravid 4 gange, men har 3 børn. Med den graviditet der ikke blev til noget, fornemmede jeg godt at der 'var et eller andet', og derfor tog jeg også g-test flere uger efter jeg havde konstateret at jeg var gravid. Jeg følte et stort behov for at 'se' at jeg var gravid. Min test var også svag, og svagere end dem jeg havde taget i begyndelsen af graviditeten. Vi købte en bunke test, og langsomt blev mine test svagere og svagere og det viste sig så at fosteret var dødt. Men det er ikke altid at man bløder når man 'abortere'. Jeg begyndte at bløde af mig selv, men der er også nogen der skal 'sættes igang'.

Jeg håber selvfølgelig at alt er vel hos dig, men som en anden skriver, prøv med morgenurin i morgen tidlig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.