Far på barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.038 visninger
7 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej Alle.

Jeg er til juni færdig med barsel og troede vi kun havde 4 uger tilbage som min man skulle holde. Men kommunen fortæller os idag at vi rent faktisk har 32 uger og at min mand må holde alle de 32, da jeg kun modtager SU under barsel. Mens han skal holde barsel bliver han nød til at arbejde med 10 timer om ugen og det er ok med kommunen, da det er dem som skal betale hans barselsdagpenge. Mit spørgsmål er så, om hans arbejdsplads kan nægte at give ham lov til at holde barsel i 32 uger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

Moar2011

uden jeg skal gør mig klar på det, så mener jeg faktisk kun han kan kræve 14dage, som de skal give ham..

men ved det faktisk ikke ...

Anmeld

10. marts 2011

Kindfed

Der kan også være et spørgsmål om fagforening og overenskomst. Min mand gik fx hjemme i tre måneder, fordi det gav hans (vores) overenskomst ret til, de blev bare trukket fra min barsel. Så han skal ringe til sin fagforening.

Anmeld

10. marts 2011

6800

min mand er i gang med at holde 8 uger nu her, hans arbejde kan ikke nægte ham at holde op til halvdelen af dit mener jeg det er...

Anmeld

10. marts 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Hej Alle.

Jeg er til juni færdig med barsel og troede vi kun havde 4 uger tilbage som min man skulle holde. Men kommunen fortæller os idag at vi rent faktisk har 32 uger og at min mand må holde alle de 32, da jeg kun modtager SU under barsel. Mens han skal holde barsel bliver han nød til at arbejde med 10 timer om ugen og det er ok med kommunen, da det er dem som skal betale hans barselsdagpenge. Mit spørgsmål er så, om hans arbejdsplads kan nægte at give ham lov til at holde barsel i 32 uger?

Det kan de ikke nægte ham. I har ret til at dele de 32 uger mellem jer!!!

Anmeld

10. marts 2011

Laulund87

Tina&Martin skriver:

Det kan de ikke nægte ham. I har ret til at dele de 32 uger mellem jer!!!

Nemlig! Min mand tog HELE barslen (som var på ét år) da jeg gik ned med en fødselsdepression.

Anmeld

10. marts 2011

tinasmor

Jeg er ikke sikker. Men mener ikke, at de kan nægte ham det. Men forrig år var det oppe at vende, at der simpelthen var så mange arbejdspladser der "behandlede" mænd dårligt som tog mere end de 14 dages barsel. Det var nærmest en slags mobning og eller at de så bagefter fik rigtig dårlige opgaver (ander end dem de var vant til) eller nærmest blev frosset ud af kollegaerne. Det var rigtig ubehageligt. Derfor var et par af de store fagforeninger også gået ind i sådanne sager. De sager der var fremme i tv var ikke store virksomheder men gerne mindre virksomheder eller håndværkere osv. Det er fandme trist at det skal være sådan.

jeg håber din mands virksomhed er en god en af slagsen.

Min kæreste, da vi ventede os sidst, der ville hans amerikanske virksomhed ikke engang give ham fri de 14 dage efter fødslen. Da han sagde, at han havde ret til det (på dagpenge) så var de virkelig sure og mokkede over det i 4 måneder før fødslen. Ej helt ærlig, kom om. 14 dage. Det er sgu da ikke længere end de fleste holder ferie eller lign. (sorry lidt et sidespor

Anmeld

10. marts 2011

hyskystar

Er ret sikker på de ikke kan nægte ham det...

men tror godt de kan sige at han ikke kan arbejde 10 timer i ugen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.