Jeg er ikke sikker. Men mener ikke, at de kan nægte ham det. Men forrig år var det oppe at vende, at der simpelthen var så mange arbejdspladser der "behandlede" mænd dårligt som tog mere end de 14 dages barsel. Det var nærmest en slags mobning og eller at de så bagefter fik rigtig dårlige opgaver (ander end dem de var vant til) eller nærmest blev frosset ud af kollegaerne. Det var rigtig ubehageligt. Derfor var et par af de store fagforeninger også gået ind i sådanne sager. De sager der var fremme i tv var ikke store virksomheder men gerne mindre virksomheder eller håndværkere osv. Det er fandme trist at det skal være sådan.
jeg håber din mands virksomhed er en god en af slagsen.
Min kæreste, da vi ventede os sidst, der ville hans amerikanske virksomhed ikke engang give ham fri de 14 dage efter fødslen. Da han sagde, at han havde ret til det (på dagpenge) så var de virkelig sure og mokkede over det i 4 måneder før fødslen. Ej helt ærlig, kom om. 14 dage. Det er sgu da ikke længere end de fleste holder ferie eller lign. (sorry lidt et sidespor 
Anmeld