Vi kunne måske blive meldt, hvis dyrene led overlast og vi ikke gjorde noget, men det gør vi jo og de er ikke stressede af det - vi passer godt på vores elsklinger. Ville sådan set bare ønske, at de markerede overfor hende. Bare sådan een gang for alle.
Det er skide synd for dyrene. De er altid kærlige og meget kælne, men de tager spurten når de ser Anna. Vi lærer hende, at lige så snart hun bare aer lige så stille, så bliver de stående og spinder. Det synes hun er fantastisk, hun vil jo gerne have at de ligger på skødet af hende, men det holder desværre ikke.
Når nogen spørger hende om hvorfor hun gør det, så er begrundelsen, at det er fordi hun har lyst. Så har vi prøvet at være pædagogiske, knapt så pædagogiske og totalt udenfor pædagogisk rækkevidde for at få hende til at indse, at kattene bliver kede af det. Hun elsker kattene, det er ikke fordi hun synes at de er irriterende eller i vejen. Jeg ved simpelthen bare ikke, om hun ikke tænker på dem som nogle med følelser?
Hendes veninde åbnede en dag buret til vores kanin og sagde "Nååååå lille niner, skal jeg prikke dig i øjnene?" på en ikke særlig venlig måde. Jeg tog hende i armen og sagde højt "Skal jeg prikke dig i dine øjne?!", og så lod hun kaninen være (vi sømmede så også buret sammen på en måde, så hun ikke kunne åbne det igen). Hun har nu fået sin egen kanin og vores er død (naturligt, ikke ved tortur på nogen måde), jeg ved ikke om hun behandler sin egen ordentlig, eller om det er dér Anna får sine ideer fra 
Anmeld