Fest for Sol - med billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.816 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. marts 2011

Anonym trådstarter

Lørdag den 12. februar holdt vi Velkommen til Verden fest for vores datter, z. Det var både hendes afdøde Farfars 77 års fødselsdag og så var det årsdagen for, at vi så z for allerførste gang - som en lille forskrækket abe på et scanningsbillede

Festen blev holdt i København og begge vores store familier og alle vores venner var med.

Vi havde selv valgt, at der skulle synges sange og heldigvis er min ene søster gift med en fyr der spiller musik og synger fantastisk dejligt og han sagde JA til at spille og synge hvadend vi valgte.

Til at starte festen og byde alle velkomne, valgte vi at han skulle spille "Here comes the sun". Kort efter buffetten var serveret, rejste min ene søster sig op og holdt en tale. Det var et eventyr om kongen og dronningen der ikke kunne få et barn og som oplevede stor sorg. men en dag voksede en zsikke op udenfor deres vindue og inde i den lå et lille zbarn. Jeg HYLEDE - og det gjorde min søster også. (og min anden søster, min moster, min mormor og min mor hylede så meget, at hun gik i køkkenet ). Også Sørens ene søster holdt en tale og gav z en lille rød kuffert med en sangbog i. Hun havde desuden taget Barndommens Land med som alle skulle synge og det var lidt pudsigt, for den havde vi også selv valgt, da teksten betyder meget for os. Desuden skulle vi synge Godmorgen z. Min mor og hendes mand havde selv skrevet en sang og min anden søster holdt også en tale, denne tale var skrevet som en servicemeddelelse ombord på Fly Juhl med destination mod Voksendommen. Den var så sjov, men også så rørende! Desuden havde hun og hendes spillende husbond taget en sang med, jeg ikke kendte, som hedder Morfar, men som de i dagens anledning havde ændret til Mor og Far.

Kagerne til kaffen havde jeg jo selv lavet. dvs kagebundene havde jeg fået bageren til at bage. Der var 4 lag chokobunde i hver kage. To af lagene var zbærmousse (laves på pærecidermousseopskriften fra Kageklubben herinde) og det midterste lag var min gode gamle lagkagecreme (flødeskum med knuste makroner og cognac i). det smagte HIMMELSK, selvom kagerne i sig selv ikke var imponerende!! farverne var fesne, kagerne var pilskæve og det tog næsten livet af mig, at skære zs navn i gotiske bogstaver  

Vi havde pyntet bordet som skov/livs tema, med alfer, enter, svampe, dådyr, trolde, glaspustede blade osv osv. Også hendes gæstebog var i skovtema. Vores gave til z var en globus. Vi snakkede stolpe op og stolpe ned om hvad hun skulle have og til sidst spurgte jeg Søren "hvad ville du give hende, hvis du helt frit kunne vælge?" og han svarede "hele verden!" - så det fik hun

Her er lidt billeder af zs Velkomst fest:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

TbCp

Det lyder som den helt perfekte måde at fejre z!!!
Meget rørende med personligte valgte sange og taler...

Nu ser jeg lige frem til at der kommer nogle billeder på

Anmeld

10. marts 2011

Sunflower

Ingen billeder

Men det lyder da til at have været en helt fantastisk fest Jeg kan godt lide jeres gave "hele verdenen"

Tillykke med hende

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Billeder

Anmeld

10. marts 2011

2babygirls

Skønne skønne billeder af jer alle sammen.

Er vild med gæstebogen !!!

Anmeld

10. marts 2011

Loa

Åh gud, den med globusen fik mig da godt nok lige til at tude engang.... Hvor er det dejligt at læse om en fest med så meget symbolik og mening med taler, sange osv..... Lyder som om det har været en helt fantastisk dag.......

Anmeld

10. marts 2011

Koen.

lyder som en dejlig velkomst til z, hvor er globussen flot og lille z er jo bare smuk

Anmeld

10. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Super dejlige billeder og tillykke med fejringen af jeres datters velkomst til verden

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

TbCp skriver:

Det lyder som den helt perfekte måde at fejre z!!!
Meget rørende med personligte valgte sange og taler...

Nu ser jeg lige frem til at der kommer nogle billeder på

den (meget) lange version om festen + weekenden findes inde på navleren, jeg skrev den i midten af februar

Anmeld

10. marts 2011

TbCp

x skriver:

den (meget) lange version om festen + weekenden findes inde på navleren, jeg skrev den i midten af februar

Ja og der læste jeg den også

Men den kan sagtens bruge endnu en kommentar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.