Anonym skriver:
Hej piger,
jeg vil lige høre jeres mening om at have et gevir hængende på væggen.
Går og overvejer at købe et/to flotte kronhjorte-gevir til at have hængende i entréen, for jeg har en idé om at det ville være et smukt alternativ til de almindelige knager. Skal lige siges, at vi her hjemme bevidst kører en boheme/sigøjner-agtig indretningsstil.
Mit spørgsmål er altså ikke, om i synes det er pænt eller ikke, for ved 100% selv, at jeg synes at et gevir fra en kronhjort kan have de smukkeste former og drejninger. MEN, spørgsmålet er, om der er noget 'etisk' i det? Ville det signalere noget forkert?
Det kan jeg ikke se noget forkert i - og kan du lide det, så skal du da gøre det
det er trods alt dig der skal bo der, andre kommer jo bare på besøg og kan de ikke lide det, så er det egentlig ikke dit problem.
Hvis du tænker på, om det signalere noget forkert fordi det er et dyr, så tror jeg kun at folk ville tænke sådan om en isbjørn eller et andet dyr, som kun er skudt for at give prestige /status i vestlige hjem.
Ved kronvildt bruger man hele dyret og ikke kun med det formål, at få geviret op at hænge i f.eks din gang 
/Fenja
Anmeld