Kronhjorte-gevir på væggen? Afstemning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

sarahb

vi har fået nogle kæmpe flotte gevirer, jeg vil gerne ha dem til en autolaker og malet hvide højglans, og så op på vægen med dem.. SUPER FEDT.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. marts 2011

L.J.L

Anonym skriver:

Hej piger,

jeg vil lige høre jeres mening om at have et gevir hængende på væggen.

Går og overvejer at købe et/to flotte kronhjorte-gevir til at have hængende i entréen, for jeg har en idé om at det ville være et smukt alternativ til de almindelige knager. Skal lige siges, at vi her hjemme bevidst kører en boheme/sigøjner-agtig indretningsstil.

Mit spørgsmål er altså ikke, om i synes det er pænt eller ikke, for ved 100% selv, at jeg synes at et gevir fra en kronhjort kan have de smukkeste former og drejninger. MEN, spørgsmålet er, om der er noget 'etisk' i det? Ville det signalere noget forkert?

Det er blevet rigtig moderne det der med at have gevirer hængende i hjemmet, så jeg kan ikke se der skulle være noget galt i det

Anmeld

10. marts 2011

linemus

Jeg ville straks tænke, at dyret var blevet skudt og slagtet og spist, og på hvor væmmeligt det er, så i mine øjne er det ikke spor etisk at have hængende.

Det afhænger vel af personlige holdninger og værdier.

- Line

Anmeld

10. marts 2011

..

linemus skriver:

Jeg ville straks tænke, at dyret var blevet skudt og slagtet og spist, og på hvor væmmeligt det er, så i mine øjne er det ikke spor etisk at have hængende.

Det afhænger vel af personlige holdninger og værdier.

- Line

Anmeld

10. marts 2011

SiLiMiMa

er slet ikke pjattet med det

Anmeld

10. marts 2011

Fenja09

Anonym skriver:

Hej piger,

jeg vil lige høre jeres mening om at have et gevir hængende på væggen.

Går og overvejer at købe et/to flotte kronhjorte-gevir til at have hængende i entréen, for jeg har en idé om at det ville være et smukt alternativ til de almindelige knager. Skal lige siges, at vi her hjemme bevidst kører en boheme/sigøjner-agtig indretningsstil.

Mit spørgsmål er altså ikke, om i synes det er pænt eller ikke, for ved 100% selv, at jeg synes at et gevir fra en kronhjort kan have de smukkeste former og drejninger. MEN, spørgsmålet er, om der er noget 'etisk' i det? Ville det signalere noget forkert?

Det kan jeg ikke se noget forkert i - og kan du lide det, så skal du da gøre det  det er trods alt dig der skal bo der, andre kommer jo bare på besøg og kan de ikke lide det, så er det egentlig ikke dit problem.

Hvis du tænker på, om det signalere noget forkert fordi det er et dyr, så tror jeg kun at folk ville tænke sådan om en isbjørn eller et andet dyr, som kun er skudt for at give prestige /status i vestlige hjem.

Ved kronvildt bruger man hele dyret og ikke kun med det formål, at få geviret op at hænge i f.eks din gang

/Fenja

Anmeld

11. marts 2011

sbs78

Der er da ikke noget forkert, i at hænge sådan nogle op. Det er blevet vildt morderne at havde dem hængene.

Her er et billede af dem som jeg skal have op i min stue. Jeg har selv skudt dem, så der er lidt historie bag dem

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

11. marts 2011

Brams

Det ville aldrig gå hjemme ved mig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.