Trodsig!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.666 visninger
3 svar
0 synes godt om
10. oktober 2008

lonemus

Jeg er ved at blive åndssvag af det......>(>(

Stefanie er nu 2 år og 1½ måned - for pokker hun er trodsig, hele tiden!
Hun har sin helt egen mening om tingene, og hvis det ikke lige passer hende bliver hun simpelthen så sur, hyler og skriger....>(
Nu er det nu en gang ikke hende der sætter dagsordenen, så jeg må tage mange konfrontationer med hende dagligt - det ene øjeblik er det kun mor der dur, mens det andet øjeblik er det kun farmand....det er bare slet ikke til at finde ud af! I vuggestuen siger de også det skifter!!

Nu gør jeg meget ud af ikke at føje hende, snakke med hende osv....syntes bare ikke det hjælper så meget, slet ikke når hun er rigtig trodsig, som jeg næsten vil kalde hysterisk!
Hvis jeg siger der er noget hun ikke må, jamen er hun lige i dét hjørne, så går hun direkte over og gør det og stirrer på mig.....>(>(

Oplever I det samme?

Jeg tænker hele tiden på, at hun også gennemgår en masse - selvfølgelig skal hun hører efter alligevel. Men hun er stadig ved at få tænder (kommer de sidste 3 tænder dog nogensinde??), begyndt at snakke lidt mere, oplever en masse i vuggestuen osv. Det er nok heller ikke nemt at være lille.......men for pokker det napper energi!

Puha, håber snart det er overstået!

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2008

pusling30

lonemus skriver:

Jeg er ved at blive åndssvag af det......>(>(

Stefanie er nu 2 år og 1½ måned - for pokker hun er trodsig, hele tiden!
Hun har sin helt egen mening om tingene, og hvis det ikke lige passer hende bliver hun simpelthen så sur, hyler og skriger....>(
Nu er det nu en gang ikke hende der sætter dagsordenen, så jeg må tage mange konfrontationer med hende dagligt - det ene øjeblik er det kun mor der dur, mens det andet øjeblik er det kun farmand....det er bare slet ikke til at finde ud af! I vuggestuen siger de også det skifter!!

Nu gør jeg meget ud af ikke at føje hende, snakke med hende osv....syntes bare ikke det hjælper så meget, slet ikke når hun er rigtig trodsig, som jeg næsten vil kalde hysterisk!
Hvis jeg siger der er noget hun ikke må, jamen er hun lige i dét hjørne, så går hun direkte over og gør det og stirrer på mig.....>(>(

Oplever I det samme?

Jeg tænker hele tiden på, at hun også gennemgår en masse - selvfølgelig skal hun hører efter alligevel. Men hun er stadig ved at få tænder (kommer de sidste 3 tænder dog nogensinde??), begyndt at snakke lidt mere, oplever en masse i vuggestuen osv. Det er nok heller ikke nemt at være lille.......men for pokker det napper energi!

Puha, håber snart det er overstået!

Lone

Hej Lone.
Jeg oplever det med min dreng på 3 år.. når han får et nej, så kyler han med de ting der er i nærheden af ham.. og har en dårlig dag og man spørger om et eller andet så bliver han sur og går ind på sit værelse og lukker (smækker) døren og er sur i et par timer..

Anja

Anmeld

10. oktober 2008

lonemus

Hvis din dreng er 3 år, så fortsætter det måske længe endnu....?!!!

>(>( Siger jeg bare....:)):))

Lone (H)

Anmeld

10. oktober 2008

pusling30

lonemus skriver:

Hvis din dreng er 3 år, så fortsætter det måske længe endnu....?!!!

>(>( Siger jeg bare....:)):))

Lone (H)

Hej Lone
hvor længe har det stået på for din datter??
Han startede først da han var 3 år han bliver 4 til marts.. så det har stået på herhjemme i godt og vel 6 md, nu.. Jeg syntes nogen gange hans hysteri er værre end andre gange.. nogle gange kan jeg se det i hans øjne... må så sige at når han har en tur, så får den store besked på at lade ham være så han ikke bliver endnu mere sur.. Men ja det tapper en for energi..>(>(
Nogle dage har han 2-3 anfald i løbet af en dag, andre gange 12-15 anfald.. I børnehaven oplever de voksne at hans humør er meget skiftende, men han lader dog heldigvis aldrig sin vrede gå ud over andre børn..;)..

Anja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.