Store børn som sover med forælderne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

530 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Anonym trådstarter

Jeg har en bekendt som har en søn på 11... drengen hader sin stedfar og stedfaren har heller aldrig vist stor interesse i ham... Drengen er MEGET glad for mor og vil gerne sove imellem de to på trods af, at han ved at stedfaren vil hade det? hmmm

Stedfarens datter som er 5 år har sovet imellem de to en nat og når så hendes søn en anden aften får lov til at sove mellem dem så bliver stedfaren så sur at han bare går ud i byen og tager sofaen når han kommer hjem igen .

Min bekendte er jo uforstående over at hans datter godt må mens hendes søn ikke må?

Jeg synes aldersforskellen spiller ind her og jeg kan ikke lade være med at tænke at drengen udmærket godt ved at der kommer drama ud af det ... synes han er lidt udspekuleret hvis i ved hvad jeg mener

Hvad synes og tænker i?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

DLM

nej jeg tror ikke han er udspekuleret på nogen måde. måske mere at det handler om at hvis datteren må, må han vel også... måske er han bange for at blive glemt eller tilside sat for hende på 5 og så kan man jo godt vil putte hos mor om natten

Anmeld

9. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Jeg har en bekendt som har en søn på 11... drengen hader sin stedfar og stedfaren har heller aldrig vist stor interesse i ham... Drengen er MEGET glad for mor og vil gerne sove imellem de to på trods af, at han ved at stedfaren vil hade det? hmmm

Stedfarens datter som er 5 år har sovet imellem de to en nat og når så hendes søn en anden aften får lov til at sove mellem dem så bliver stedfaren så sur at han bare går ud i byen og tager sofaen når han kommer hjem igen .

Min bekendte er jo uforstående over at hans datter godt må mens hendes søn ikke må?

Jeg synes aldersforskellen spiller ind her og jeg kan ikke lade være med at tænke at drengen udmærket godt ved at der kommer drama ud af det ... synes han er lidt udspekuleret hvis i ved hvad jeg mener

Hvad synes og tænker i?

Åhh jo...typisk eksempel på at drengen gerne vil holde moderen væk fra stedfaderen og derfor vil "kile" sig imellem dem.
Men han er en stor dreng og han er ikke floklederen, men det er hans papfar.
Så jo du har ret. Knægten er så stor, at han ikke skal sove i arm med mor mere.
Det gør min søn da heller ikke, og har ikke gjort det siden han var 7-8 år.
Nu har min søn heldigvis et dejligt forhold til sin papfar og har altid haft det, så der er ikke noget der, men jeg har altid sørget for at ingen af mine børn har fået lov til at kile sig imellem, men stået last og brast med min mand. Vi er de voksne og de er børnene.
Så jeg giver dig helt ret.
Og så længe din bekendte ikke fatter, at hun bliver nødt til at være et med sin mand, så vil der være det anspændte forhold mellem hendes søn og hendes mand, og en evig krig om hendes opmærksomhed og gunst.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. marts 2011

Carina1977

Jeg synes heller ikke man bør sove i sin mors seng som 11-årig. Der må jo være en grund til at gøre det, og det er hendes pligt som mor, at finde ud af grunden og få det løst på en eller anden måde. Der kan være mange grunde:

- Han har måske stadig behov for den tryghed han får, ved at sove med nogen omkring sig

- Han vil måske bare have sin mor for sig selv

- Han gør det måske bare, fordi den 5-årige gør det

- Han savner måske opmærksomhed

Som sagt det kan være mange ting, og det er jo svært at vurdere, når vi ikke kender barnet.

Min egen søn sov af og til i min seng indtil han var 6 år. Der handlede det udelukkende om tryghed. Han vidste han gerne måtte komme ind til mig om natten, hvis han havde haft en grim drøm, var utryg eller bange. Det skete måske højst 3-4 gange i måneden. men han stoppede som sagt med det omkring 6-årsalderen, og det skete faktisk af sig selv.

Nu er han 10 år, og han kan stadig have nætter, hvor han føler sig utryg f.eks. hvis han har haft en grim drøm. men så kommer han ind til mig, og så har vi en madras han lige kan folde ud, så han kan sove videre inde ved mig, men nede på gulvet. Selvom de er blevet store, så kan de altså stadig godt blive bange, og have behov for den tryghed ens mor giver.

Jeg ved ikke om jeg skilder mig ud fra mængden, men jeg synes det er ok i min verden. Har han brug for tryghed, så får han den også.

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Åhh jo...typisk eksempel på at drengen gerne vil holde moderen væk fra stedfaderen og derfor vil "kile" sig imellem dem.
Men han er en stor dreng og han er ikke floklederen, men det er hans papfar.
Så jo du har ret. Knægten er så stor, at han ikke skal sove i arm med mor mere.
Det gør min søn da heller ikke, og har ikke gjort det siden han var 7-8 år.
Nu har min søn heldigvis et dejligt forhold til sin papfar og har altid haft det, så der er ikke noget der, men jeg har altid sørget for at ingen af mine børn har fået lov til at kile sig imellem, men stået last og brast med min mand. Vi er de voksne og de er børnene.
Så jeg giver dig helt ret.
Og så længe din bekendte ikke fatter, at hun bliver nødt til at være et med sin mand, så vil der være det anspændte forhold mellem hendes søn og hendes mand, og en evig krig om hendes opmærksomhed og gunst.

Kærligst
Sussie

de er faktisk ved at gå fra hinanden pga det her. De har tidligere haft problemer men det her var ligesom prikken over i'et .. de har allerede haft besøg af ejendomsmægler, hun skal føde deres fælles barn lige om lidt og? ... ja men det er jo rigtig langt ude

Anmeld

10. marts 2011

Pige2009

DLM skriver:

nej jeg tror ikke han er udspekuleret på nogen måde. måske mere at det handler om at hvis datteren må, må han vel også... måske er han bange for at blive glemt eller tilside sat for hende på 5 og så kan man jo godt vil putte hos mor om natten

Lige præcis. Det er også, hvad jeg tænker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.