D vitamin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
14 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej!

Jeg vil bare høre hvornår man skal tage D-vitamin på døgnet?

Jeg tager Gravitamin om morgenen, Jern om eftermiddagen og kan jeg tage D-vitamin om aftenen til aftensmaden?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Kofoed.

Er du sikker på, at du skal tage indnu mere d-vitamin end det er allerede er i gravitamin? Det skal i jeg i hvert fald ikke, den mængde gravide bør få er i gravitamin.

Men svar til spørgsmålet, kan/må du ikke det det sammen med gravitamin?

Anmeld

9. marts 2011

Kløver

Omsorgsgiver skriver:

Hej!

Jeg vil bare høre hvornår man skal tage D-vitamin på døgnet?

Jeg tager Gravitamin om morgenen, Jern om eftermiddagen og kan jeg tage D-vitamin om aftenen til aftensmaden?

tror ikke du skal tage ekstra ud over det du får i gravitaminen, jeg får normalt d-vitamin ekstra pga d-vitamin mangel, men måtte ikke tage ekstra under min graviditet fordi jeg så ville få for meget

Anmeld

9. marts 2011

Maise86

Altså baby skal have d-vitamin fra de er 2 uger. Men normalt skal man ikke tage ekstra :-)

Anmeld

9. marts 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2

Hmmm...ok...nu bliver jeg da lidt forvirret....

Jeg var til sådan et slags hvad kan man kalde det informationsmøde omkring graviditet og her mødte jeg min jordemoder første gang. Vi snakkede om kosttilskud og vitaminer og vi fik en pjece hvori der står at sundhedsstyrelsen anbefaler gravide at tage et tilskud på 10 mkg. i hele graviditeten som supplement. Jeg har ikke taget ekstra D-vitamin så jeg spurgte jordemoderen af om jeg skal tage ekstra d-vitamin og det sagde hun ja til.¨

Jeg gik så ned på apoteket og sagde at jeg tager gravitamin og jern og skulle have d-vitamin. Hermed viste jeg hende også pjecen. Og hun sagde at hvis jeg bare tager de der 10 mkg. så ville jeg ingen skade gøre.

Men nu bliver jeg da godt nok i tvivl... Er der nok d-vitamin i gravitamin da?

Anmeld

9. marts 2011

DLM

har aldrig hørt at man skulle tage ekstra d-vitamin. fik kun at vide jeg skulle tage jern

Anmeld

9. marts 2011

Kofoed.

Omsorgsgiver skriver:

Hmmm...ok...nu bliver jeg da lidt forvirret....

Jeg var til sådan et slags hvad kan man kalde det informationsmøde omkring graviditet og her mødte jeg min jordemoder første gang. Vi snakkede om kosttilskud og vitaminer og vi fik en pjece hvori der står at sundhedsstyrelsen anbefaler gravide at tage et tilskud på 10 mkg. i hele graviditeten som supplement. Jeg har ikke taget ekstra D-vitamin så jeg spurgte jordemoderen af om jeg skal tage ekstra d-vitamin og det sagde hun ja til.¨

Jeg gik så ned på apoteket og sagde at jeg tager gravitamin og jern og skulle have d-vitamin. Hermed viste jeg hende også pjecen. Og hun sagde at hvis jeg bare tager de der 10 mkg. så ville jeg ingen skade gøre.

Men nu bliver jeg da godt nok i tvivl... Er der nok d-vitamin i gravitamin da?

Der er 10 mikrogram d-vitamin (som man skal tage som gravid).

Anmeld

9. marts 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Kofoed33 skriver:

Der er 10 mikrogram d-vitamin (som man skal tage som gravid).

Ja, i Gravitamin ikke? Nå, jamen hvis der er det så kan jeg godt se at jeg ikke skal tage ekstra. Øv, øv...nu havde jeg ellers været ned og bruge penge på noget helt unødvendigt.

Det er da bare mærkeligt at hende på apoteket ikke vidste bedre.

Anmeld

9. marts 2011

twinny

Jeg ville ringe til min læge og få taget en blodprøve....

Så kan de nemlig se det..

Jeg har lige fået taget en og mit tal var 52 og det skal være 80. Jeg tager gravitamin 10 mikrogram om dagen + jeg tager dobbel kalk med 10 mikrogram d-vitamin om dagen... Og dette er ikke nok, så jeg skal snakke med en diatist.

Udlændninge skal også have mere, når det er vinter. bare lige en side info... Men jeg ville ringe til lægen...

Anmeld

9. marts 2011

Kofoed.

Omsorgsgiver skriver:

Ja, i Gravitamin ikke? Nå, jamen hvis der er det så kan jeg godt se at jeg ikke skal tage ekstra. Øv, øv...nu havde jeg ellers været ned og bruge penge på noget helt unødvendigt.

Det er da bare mærkeligt at hende på apoteket ikke vidste bedre.

Jo i gravitamin.

Ja det er lidt ubehageligt, at hun ikke viste, at de 10 mkg i gravitamin. Håber da ikke, at hun skal rådgive med noget meget vigtigt.

Men når du "løber tør" for gravitamin, kan du jo købe almindelige multivitaminer og tage d-vitaminerne ved siden af, du skal jo kun have folsyre indtil uge 13. kalk og jern tager du jo alligevel ved siden af.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.