Erfaring med whippet og dobermann?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.872 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Ka+Ma=Be

Hej alle

Jeg ville høre, om der er nogle af jer der har erfaring med whippet og/eller dobermann?
På nuværende tidspunkt må jeg ikke have hund, men jeg er meget interesseret i disse to racer. Ind til jeg må få hund, vil jeg gerne finde de helt rigtige racer

Jeg har læst mig til, at en whippet ikke har brug for så meget motion som man tror? Er der nogen der kan bekræfte det? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at gå med dem 3 gange dagligt, men jeg er ikke interesseret i en væddeløbshund der skal tonse igennem hver dag.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at vide lidt om hvor lydige de to racer er, og hvor "nemme" de er at opdrage?!

Jeg har selv haft hund hele mit liv (ind til nu) og har erfaring med labrador, gravhund og jack russel terrier.

Jeg håber meget, at der er nogle der kan hjælpe med nogle svar

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Ka+Ma=Be

Tillader mig lige at oppe engang

Anmeld

9. marts 2011

twinny

Dobbermannen er en karakterfast race, der kræver en konsekvent opdragelse og den korrekte behandling, for at trives som familiehund.
Den kræver meget motion og aktivering, får den det, har man en kærlig og glad hund, der er tålmodig med børn.

Fandt jeg inde på gi pote... Og er enig.... Jeg elsker dobermann, det bliver min næste hund...  Den er fået et helt forkert ry....Jeg kender ikk noget til whippet...

men fandt lige det her:

http://www.gipote.dk/search/index?utf8=%E2%9C%93&search%5Barea%5D=all&search%5Bquery%5D=whippet

Det virker som en god hund... håber det hjælper....

Anmeld

9. marts 2011

Ka+Ma=Be

Baby-støv skriver:

Dobbermannen er en karakterfast race, der kræver en konsekvent opdragelse og den korrekte behandling, for at trives som familiehund.
Den kræver meget motion og aktivering, får den det, har man en kærlig og glad hund, der er tålmodig med børn.

Fandt jeg inde på gi pote... Og er enig.... Jeg elsker dobermann, det bliver min næste hund...  Den er fået et helt forkert ry....Jeg kender ikk noget til whippet...

men fandt lige det her:

http://www.gipote.dk/search/index?utf8=%E2%9C%93&search%5Barea%5D=all&search%5Bquery%5D=whippet

Det virker som en god hund... håber det hjælper....

Jah det havde jeg godt læst lidt om Tænkte bare, at det ville være rart at høre om nogle erfaringer first hand Men ellers tak for det

Jeg synes også, at det er en fantastisk hund Og håber også meget, at det bliver min næste vov

Anmeld

9. marts 2011

twinny

Katte87 skriver:

Jah det havde jeg godt læst lidt om Tænkte bare, at det ville være rart at høre om nogle erfaringer first hand Men ellers tak for det

Jeg synes også, at det er en fantastisk hund Og håber også meget, at det bliver min næste vov

Min familie har haft dobermann. Og deres 2 årige børn gik hen og hev dem i ørerne og kyssede dem godnat selvom de lå og sov... de gloede bare... Det er virkelig en dejlig hund... men det kræver en flokleder... Men det næsten alle hunde.. hehe.. Men anbefales kan den helt sikkert godt.... Jeg synes virkelig det er synd de har fået det ry...

Anmeld

9. marts 2011

Ka+Ma=Be

Baby-støv skriver:

Min familie har haft dobermann. Og deres 2 årige børn gik hen og hev dem i ørerne og kyssede dem godnat selvom de lå og sov... de gloede bare... Det er virkelig en dejlig hund... men det kræver en flokleder... Men det næsten alle hunde.. hehe.. Men anbefales kan den helt sikkert godt.... Jeg synes virkelig det er synd de har fået det ry...

Ej hvor skønt! Det er virkelig en dejlig egenskab i en hund. Især at de er rolige når man har børn.

Ja, jeg forstår heller ikke helt hvad der skete der. Men sådan er det jo desværre med mange hunde Hvis jeg måtte, skulle jeg have en amstaff, men den er jo desværre blevet ulovlig.

Tror rigtig ofte at ejeren betyder mest. Hundekørekort ville være et smart tiltag!

Anmeld

9. marts 2011

twinny

Katte87 skriver:

Ej hvor skønt! Det er virkelig en dejlig egenskab i en hund. Især at de er rolige når man har børn.

Ja, jeg forstår heller ikke helt hvad der skete der. Men sådan er det jo desværre med mange hunde Hvis jeg måtte, skulle jeg have en amstaff, men den er jo desværre blevet ulovlig.

Tror rigtig ofte at ejeren betyder mest. Hundekørekort ville være et smart tiltag!

Det er nemlig rigtig godt i en hund... De er ikk nervøse på nogen måde. Og det er rigtig vigtigt. Jeg har selv en schæfer og som kræver tid og energi og rigtig meger opdragelse.... Men skøn, så hundekørekort perfekt ide... hehe...

Men næste gang bliver det en dobermann....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.