Ord i dødsannonce???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.452 visninger
11 svar
0 synes godt om
9. oktober 2008

MorCamilla

Vi vil gerne have et lille digt med på dødsannoncen for Kaspers fætter som blev taget fra os i mandags, kun 21 år..

Men hvad skal man skrive???
Alle forslag modtages, da vi er helt blanke. Vi har ovevejet noget i stil med "altid elsket og svanet" eller "du vil altid være i vores hjerter" men vi synes bare ikke det er nok, på en eller anden måde...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2008

MorCamilla

Slet ingen forslag??? eller forslag til hvor jeg kan finde noget.. har brugt mere eller mindre hele aftenen på goggle, men synes ikke jeg kan finde noget der...

Anmeld

9. oktober 2008

Pia.

jeg kender det her.... ved ikke om du kan bruge et par ord eller sætninger her fra... :'( Døden er intet Døden er alt Død er det vi tænker Det der ikke blir' fortalt Døden kan vi ikke greje Den overrasker os tit Den tog pludseligt et liv Det liv du troede var dit Selvom vi ved den er der Ved vi ikke hvad den er Pludselig træder den frem Og så er den her ikke mer' Død kan være sorg Død kan være frihed Død er så forskellig Der findes ingen lighed Døden har en mening Død er utilgiveligt Døden er sin egen Død er ikke frivilligt Død kan være lettelse Død kan medføre smerte Død er en uendelighed Der findes i dit hjerte Død kan komme pludseligt Død kan tage tid Død kan overraske selv det mindste individ Mange frygter døden Men uendelige tanker Men værst er det for dem Vis hjerter stadig banker Livet medfører døden Død er ikke størst Døden er efter livet Så tænk på livet først

Anmeld

9. oktober 2008

Becks

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] jeg kender det her.... ved ikke om du kan bruge et par ord eller sætninger her fra... :'( Døden er intet Døden er alt Død er det vi tænker Det der ikke blir' fortalt Døden kan vi ikke greje Den overrasker os tit Den tog pludseligt et liv Det liv du troede var dit Selvom vi ved den er der Ved vi ikke hvad den er Pludselig træder den frem Og så er den her ikke mer' Død kan være sorg Død kan være frihed Død er så forskellig Der findes ingen lighed Døden har en mening Død er utilgiveligt Døden er sin egen Død er ikke frivilligt Død kan være lettelse Død kan medføre smerte Død er en uendelighed Der findes i dit hjerte Død kan komme pludseligt Død kan tage tid Død kan overraske selv det mindste individ Mange frygter døden Men uendelige tanker Men værst er det for dem Vis hjerter stadig banker Livet medfører døden Død er ikke størst Døden er efter livet Så tænk på livet først [/citat] Hvor er det smukt... Sidder helt med tårer i øjnene :'( knus (H)

Anmeld

10. oktober 2008

Mette+Mathias

Jeg så engang i 9. klasse da vi var på tur, nogle ord på en gravsten som jeg aldrig har glemt, da de er så rigtig; Altid savnet, aldrig glemt.

Håber du finder de helt rigtige ord.

Anmeld

10. oktober 2008

pusling30

Mette+Mathias skriver:

Jeg så engang i 9. klasse da vi var på tur, nogle ord på en gravsten som jeg aldrig har glemt, da de er så rigtig; Altid savnet, aldrig glemt.

Du har så ret, og man kan også skrive: Altid savnet, aldrig glemt, I hjertet for evigt gemt..

Anmeld

10. oktober 2008

Anne

MorCamilla skriver:

Slet ingen forslag??? eller forslag til hvor jeg kan finde noget.. har brugt mere eller mindre hele aftenen på goggle, men synes ikke jeg kan finde noget der...

Hej Camilla
Jeg har altid været meget fascineret af denne tekst:
Spil basuner på den rejsendes dag
Spil basuner på den rejsendes dag
Ingen tårer på kinden
når toget er kørt på den rejsendes dag

Løft nu hatten på den rejsendes dag
Løft nu hatten på den rejsendes dag
Syng dine sange med patos og med pragt
på den rejsendes dag

Der er lang vej tilbage,
selv om vejen den er kort
Jeg står i læ for vinden
før jeg blæses bort

For i morgen er der atter en tid,
hvor blæsten blæser mild og blid og floder flyder
til vi ses igen
på den rejsendes dag

Det er en sang af Johnny Madsen, og jeg synes den er smuk, fordi man ønsker den døde en god rejse.

KH
Anne

Anmeld

10. oktober 2008

finkedinke

Mette+Mathias skriver:

Den linie har jeg også altid været glad for - hvis man da kan bruge ordet glad i den samenhæng. Ellers vil jeg sige prøv at kigge i Piet Heins gruk.
Der er både søde, sjove og tænksomme vers. Jeg er helt vild med Piet Hein. Han kan netop med få ord ramme en følelse ret præcist. Og jeg er sikker på at der også er noget der passer til en dødsannonce.

Berith

Anmeld

10. oktober 2008

MorCamilla

1000 tak for alle jeres svar.. Jeg har taget lidt af det hele og fået lavet en fin dødsannonce til ham i dag.. Han skal begraves i morgen, sikke en hård dag det bliver...

Anmeld

10. oktober 2008

tasha33

jeg vil bare sige at jeg sender de varmeste tanker til dig og de pårørende når det er at i skal til begravelse, puha det bliver hårdt for jer.
kæmpe knuz og tanker til jer.
natasha (H)(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.