Modermælk og komælk...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

364 visninger
8 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Tulle28

Sad og funderede lidt, efter at have svaret på Zafir's tråd om mælkedrikkeri. Det er (igen) oppe i medierne at modermælk er forurenet af alt det, moderen har fyldt og smurt sig med gennem livet og nogle (få) mener endda at det ikke er tilrådeligt at amme for længe. Samtidig drikker størstedelen af Danmarks befolkning mælk - mælk som OGSÅ er fyldt med alt muligt skidt og møg; medicinrester, kemalier fra foder og græs. Men det er der ingen der stiller spørgsmålstegn ved? Det synes jeg personligt er lidt tankevækkende.

Personligt er jeg af den holdning at mælk er til kalve og drikker det meget sjældent. Min datter får heller ikke mælk, kun min, og det vælger jeg at tro er det sundeste.

Kom med jeres tanker piger!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Aves.

Sad og funderede lidt, efter at have svaret på Zafir's tråd om mælkedrikkeri. Det er (igen) oppe i medierne at modermælk er forurenet af alt det, moderen har fyldt og smurt sig med gennem livet og nogle (få) mener endda at det ikke er tilrådeligt at amme for længe. Samtidig drikker størstedelen af Danmarks befolkning mælk - mælk som OGSÅ er fyldt med alt muligt skidt og møg; medicinrester, kemalier fra foder og græs. Men det er der ingen der stiller spørgsmålstegn ved? Det synes jeg personligt er lidt tankevækkende.

Personligt er jeg af den holdning at mælk er til kalve og drikker det meget sjældent. Min datter får heller ikke mælk, kun min, og det vælger jeg at tro er det sundeste.

Kom med jeres tanker piger!

Det er da heldigvis de færreste køer der går med makeup og parfume... jeg tror sgu det hele er forurenet, alt vi påvirkes af....både det der spises og som kommer fra luft, jorden osv osv...så må man jo finde det sundeste af alt det...altså uden at se på at det hele er forurenet...vi ender som nok med at slå os selv ihjel..

Anmeld

9. marts 2011

Noneother

Er af den holdning at de "undersøgelser" er en værre gang nonsens.

Jeg ammer min dreng fordi jeg mener at det er det bedste for ham, og han får osse masser af komælk, da fordelene opvejer ulemperne gange 100.

Såre simpelt er det

Anmeld

9. marts 2011

Enayia

Eva. skriver:

Det er da heldigvis de færreste køer der går med makeup og parfume... jeg tror sgu det hele er forurenet, alt vi påvirkes af....både det der spises og som kommer fra luft, jorden osv osv...så må man jo finde det sundeste af alt det...altså uden at se på at det hele er forurenet...vi ender som nok med at slå os selv ihjel..

Ja jeg tror heller ikke på der findes noget som ikke er "forurenet" af enten det ene eller andet, og der mener jeg ikke kun mad og drikke, men dælme da også luften vi indånder! ALT er fyldt med skidt og møg!

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

Jeg elsker mælk... Jeg syntes det smager dejligt... Men jeg ved godt at ingenting er sundt i overdrevne mængder.
Jeg er rigtig glad for at amme (psykofantasisk ammer hehe). Og selvom vi er fyldt med alt muligt kemikalier og shite, så kan vi ikke gøre noget ved det... vi kan prøve at gøre det bedre i fremtiden og jeg ville aldrig lade være med at amme mine børn, pga det.

MME er lavet af komælk og det sytnes jeg IKKE små børn skal få

Anmeld

9. marts 2011

Tulle28

Eva. skriver:

Jeg er helt enig Men min tanke gik også mere i retning af at det da er lidt vildt at nogle kloge ligefrem siger at man ikke skal amme for længe, når samme eksperter siger at det er sååååå vigtigt vi drikker ½ l mælk om dagen - som sikkert er LIGE så knaldhamrende fyldt med alle mulige farlige giftstoffer. Det er jo ikke ligefrem en hemmelighed at (mange) landbrug har et overforbrug af penicillin.

Men ja, døden skal jo have en årsag...

Anmeld

9. marts 2011

Tulle28

Zafir skriver:

Jeg elsker mælk... Jeg syntes det smager dejligt... Men jeg ved godt at ingenting er sundt i overdrevne mængder.
Jeg er rigtig glad for at amme (psykofantasisk ammer hehe). Og selvom vi er fyldt med alt muligt kemikalier og shite, så kan vi ikke gøre noget ved det... vi kan prøve at gøre det bedre i fremtiden og jeg ville aldrig lade være med at amme mine børn, pga det.

MME er lavet af komælk og det sytnes jeg IKKE små børn skal få

Nej lige præcis. Jeg tror også at MM er det sundeste for små babyer og at fordelene i allerhøjeste grad opvejer ulemperne. Det er jo også det, alle undersogelser har konkluderet indtil videre.

Anmeld

9. marts 2011

Aves.

Tulle28 skriver:

Jeg er helt enig Men min tanke gik også mere i retning af at det da er lidt vildt at nogle kloge ligefrem siger at man ikke skal amme for længe, når samme eksperter siger at det er sååååå vigtigt vi drikker ½ l mælk om dagen - som sikkert er LIGE så knaldhamrende fyldt med alle mulige farlige giftstoffer. Det er jo ikke ligefrem en hemmelighed at (mange) landbrug har et overforbrug af penicillin.

Men ja, døden skal jo have en årsag...

Voksne mennesker skal ikke drikke mælk...det tror jeg simpelthen ikke på er sundt for dem...det er meget få mennesker i verden der kan tåle mælken og mælken er til børn/dyrebørn..ikke voksne. Det er min mening og overbevisning...der er andre kilder til kalk end at drikke mælk rent..

Men det er så bare min mening...jeg har aldrig drukket mælk, blev ammet til jeg var knapt et år, fuldtid 7-8 mdr...gik direkte til rugbrød.. lidt sjovt..

Anmeld

9. marts 2011

Zafir

Tulle28 skriver:

Nej lige præcis. Jeg tror også at MM er det sundeste for små babyer og at fordelene i allerhøjeste grad opvejer ulemperne. Det er jo også det, alle undersogelser har konkluderet indtil videre.

HVad endnu værre er at I nogen U-lande, har de jo hardcore markedsført MME, så de stakkels fattige kvinder har knoklet for at skaffe penge til MME og blandet det, med deres klamme ulækre vand dernede... også er deres stakkels babyer død af alt muligt lort der var i vandet ARGH. Sådan noget er bare IKKE OK!!!!

Selvfølgelig er vandet OK i danmark, men jeg sytnes stadig er det er MM til bebser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.