Hvornår på døgnet er det bedst og træne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

589 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Bryndis

Hvornår på døgnet vil i mene at det er bedst og træne for bedst mulig resultat?
Morgen, middag eller aften?
Og så hvor ofte?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Kloster

Først og fremmest er det vigtigt at høre, hvad du vil træne? Er det styrketræning, løb, zumba, cykling, golf osv  Og til hvilke formål? Er du nybegynder i den her træning (fx nybegynder i løb, men har cyklet i flere år) osv osv....

Jeg løber og jeg løber gerne 3-5 gange om ugen, når jeg kommer over vinteren. Jeg har løbet i over 1 år og er startet fra 0 af. Jeg har taget iForm's begynder program 0-5 km på 12 uger.

Når jeg løber nu, er distancen 5-8½ km. Mit mål i år er at løbe en del motionsløb på 10 km.

Jeg er B-menneske og arbejder på plejehjem. Jeg har det bedst med at træne sidst på formiddagen, når jeg har fridage. Og om eftermiddagen, når jeg har været på arb.

VH Kloster

Anmeld

9. marts 2011

Bryndis

Jamen det er egentlig styrketræning i motionsrum for at blive strammet op og for at få en bedre kondi. Og jeg er helt nybegynder.
Jeg går hjemme hver dag på barsel så jeg har da tiden til det og jeg står tidligt op hver dag med begge børn.

Anmeld

9. marts 2011

Aves.

Bryndis skriver:

Og så hvor ofte?

Det er en smagssag...jeg tror du skal gøre det på det tidspunkt hvor du har mest lyst, så får du mest ud af det...sådan har jeg det i hvert fald når jeg løber...Men ellers har jeg nu altid synes at det er rart at gøre det tidligt, så har man den gavnlige mentale effekt hele dagen..

Anmeld

9. marts 2011

Anne85

Om morgenen  Så forbrænder du hele dagen igennem

Anmeld

9. marts 2011

Aprilmor11

Bryndis skriver:

Og så hvor ofte?

Jeg fik af vide af sådan en kost/trænings vejleder, at, ihvertfald med løb , så er det bedst om morgen før man spiser, for så forbrænder du maden hurtigere .. Men ved ikke om det er det samme som styrketræning , jeg spurgte nemlig kun til løb ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.