Hvordan ved man om man stadig er gravid??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.087 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

FruFriis

Hej alle sammen. Jeg er gravid, for 1 gang -  i 19 uge, og er inde i en dum periode, hvor jeg hidser mig selv op - mht. om der er liv eller ej. Jeg føler ingen symptomer på graviditet og er desværre inde i en tid hvor jeg overhovede ikke føler mig gravid. Jeg har taget et par kilo på, og er overbevist om at det er den lille bule jeg kan se på min mave. Nå, men min tanke er hvor længe man kan gå rundt med en evt. død baby i maven, før kroppen støder den fra sig? Ved godt det er lidt dramatisk, men føler det er ok at sige højt her inde? Har ikke ville sætte ord på det til andre, så håber der er én som har et par kloge ord til mig 

På forhånd tak. Hilsen mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Sitrani

FruFriis skriver:

Hej alle sammen. Jeg er gravid, for 1 gang -  i 19 uge, og er inde i en dum periode, hvor jeg hidser mig selv op - mht. om der er liv eller ej. Jeg føler ingen symptomer på graviditet og er desværre inde i en tid hvor jeg overhovede ikke føler mig gravid. Jeg har taget et par kilo på, og er overbevist om at det er den lille bule jeg kan se på min mave. Nå, men min tanke er hvor længe man kan gå rundt med en evt. død baby i maven, før kroppen støder den fra sig? Ved godt det er lidt dramatisk, men føler det er ok at sige højt her inde? Har ikke ville sætte ord på det til andre, så håber der er én som har et par kloge ord til mig 

Tror ikke du skal være nervøs.... Min mor havde f.eks. heller iingen symptomer på graviditet OVERHOVEDET.... og jeg har haft næsten alle symptomer... haha.. Så det er altså meget forskelligt hvordan kroppen reagerer... Man behøver ikke have symptomer for, at være gravid....

Tror bare du er nervøs....  Mener ikke, at man kan rende rundt med en død baby i maven uden at kroppen reagerer...

Anmeld

9. marts 2011

FruFriis

Tak for hurtigt og godt svar!! Vi kvinder tænker tossede tanker sommetider

Anmeld

9. marts 2011

FruFriis

Det billede af din baby du har på din profil, hvor gammelt er det? Det er godt godt fint!!

Anmeld

9. marts 2011

Kongmulle

FruFriis skriver:

Hvor i landet bor du? Jeg har en doptone, så hvis det er du bor nogenlunde tæt på, så kan jeg da komme så du kan lytte hjertelyd

Anmeld

9. marts 2011

NinaE

Jeg tænker præcis det samme! Jeg skal først til NF på fredag og har nærmest ingen symptomer, så jeg går da også og frygter for, at der enten slet ikke er noget eller at den ikke ser rigtig ud.
Jeg har både overvejet tryghedsskanninger og Angelsound, men jeg tror bare at man kan komme ind i en ond spiral og så gå og bekymre sig endnu mere, hvis ikke man kan høre hjertelyd i doptonen. Hørte også lige for leden, at det ikke engang er sikkert at Jordemoderen kan finde hjertelyden med sådan et apparat, og at for os amatører er det jo så nok endnu sværere, og hvis man så en dag ikke kan finde den kan man blive ekstra bekymret.
Selvom jeg godt kan gå og tænke over hvordan den mon har det derinde, så er jeg fast beslutter på at prøve at nyde graviditeten så meget jeg kan, og prøve at lade være med at bekymre mig.
Hvis fosteret går i stå med udviklingen, så er der jo alligevel ikke noget man kan gøre. Og ja, jeg tror også man vil have meget ondt eller bløde, hvis fosteret pludselig dør.

Anmeld

14. marts 2011

FruFriis

Tak for jeres svar. Og tak for det søde tilbud om at høre hjertelyd! Jeg ku til min store overaskelse mærke den lille igår for 1. gang. Gud hvor det SÅ fantastisk.. Jeg er så glad og kan slet ikke vente til jeg skal til midtvejs scanning på næste tirsdag. Nu forsøger jeg bare ikke at stresse for meget på arbejde - for det ville være egoistisk. Tror især når det er 1. gang man er gravid, at man har svært ved at tro på det mirakel som skal ske. Især hvis man som jeg har forsøgt i mange år.. Men nu krydser jeg fingre for at alt går godt - og NinaE - glæder mig til at høre hvordan din NF er gået!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.