Filmen knækker NU!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

576 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. marts 2011

Anonym trådstarter

Ja, nu knækker filmen simpelthen for mig...

Efter en betændelse i nervesystemet er jeg blevet periodisk lam i venstre side af ansigtet, de siger det nok skal blive normalt indenfor gns 4 mdr, og normalt højst 9 mdr,,, Jeg må ikke gå udenfor en dør uden at vbære dækket fuldstændig til i hele ansigtet, og jeg kan jo ikke bruge venstre side, jeg ser jo FRYGTELIG ud.. jeg er så ked af det Jeg søgte en akunpunkør der havde hjulpet folk med ansigtslammelser og efter 3 behandlinger på 24 timer er der da sket lidt, jeg kan bevæge mundvigen lidt og obverlæben, rynke lidt øjenbryn og mærke min kind, og mærke i kinden når jeg smiler, selvom ansigtet ikke følger med, mit venstre øje har han næsten kureret.. det jo et sted fantastisk, men jeg er så ked af det.. jeg vil have mit store glade smil og ansigt tilbage... nu...

Oveni dette har vi forsøgt i 16 mdr at blive gravide og fået at vbide at manden har stærkt nedsat sædkvalitet, så vi skal have hjælp i form af ICSI forsøg, men han skal jo levere en ny prøve om ca. 5 uger igen, da de tre er gået... jeg magter det ikke!! et vennepar er gravide og jeg dybbt ulykkelig, hvorfor kan vi ikke, hvorfor os. JA jeg er misundeliig.. de har været sammen et år og gået fra hinanden tre gange opg smidt hinanden ud, lyver for hinanden, og ja, jeg er sku ikke sød, men jeg ved desværre af omveje hun har været utro, og de sidder bare der og er ih og åh så lykkelige, og tillykke til dem. Jeg synes bare vi fortjebner lidt medgang og vi har virkelig alt klar til en baby, økonomi, to gode jobs, hus og overskud og vi er virkelig lykkelige sammen.... !! Ventetiden på at mit ansigt bliver nommalt og en baby er så langt ude i fremtiden lige nu, at jegb ikke magter at tage en dag baf gangen....

Oveni døde min mands mormor og morfar med en mdr mellemrum i jul og en i januar... jeg gør alt for at være den perfekte kone og være der for min mand, lytte og støtte ham, men den har lammelse og at en baby ikke er i sigte... Jeg kan ikke mere....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Sasja77

Puha da! Sikke en omgang du/ i er igennem! 

Det er rigtig hårdt at være klar til baby men uden at der en på vej og jeg forstår så godt at du er ked af det!  Et lille lyspunkt i alt dette øv er at ICSI som oftest er ret effektiv og jeg krydser alt hvad jeg kan for at det lykkedes Jer at få det lille ønskebarn! 

Det er helt normalt og at tænke sådan som du gør mht jeres venner og jeg kan sagtens forstå at du synes at det er uretfærdigt at de kan når nu I ikke kan og oven i købet at du så ved sådanne ting om dem. Jeg er sikker på at du i en hver anden situation ville have overskud til ikke at tage dig af det men når man står selv og ønsker sig baby og ALT bare er så klart og parat til familieforøgelse så niver det i en at se på. 

Det er absolut velment at jeg siger dette; Tal sammen du og din mand! Nyd hinanden og gør noget andet en kun at tænke på projekt baby. Rejs, oplev, være egoistisk og få så meget andet indenbords i kan! Det er med til at hvile psyken lidt ( bare lidt) imens man gennemgår behandlinger og diverse. 

Jeg ved godt at det ikke hjælper en skid når man i forvejen er nede men jeg håber sådan at I kan finde nogle små lyspunkter i Jeres liv som kan tage fokus lidt væk fra baby! Jeg håber det bedste for Jer og at du også snart sidder med et lille mirakel i armene!

Stort kram og kærlig hilsen

Sasja -som ventede i næsten 7 år på sin datter;-)

Anmeld

9. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Ja, nu knækker filmen simpelthen for mig...

Efter en betændelse i nervesystemet er jeg blevet periodisk lam i venstre side af ansigtet, de siger det nok skal blive normalt indenfor gns 4 mdr, og normalt højst 9 mdr,,, Jeg må ikke gå udenfor en dør uden at vbære dækket fuldstændig til i hele ansigtet, og jeg kan jo ikke bruge venstre side, jeg ser jo FRYGTELIG ud.. jeg er så ked af det Jeg søgte en akunpunkør der havde hjulpet folk med ansigtslammelser og efter 3 behandlinger på 24 timer er der da sket lidt, jeg kan bevæge mundvigen lidt og obverlæben, rynke lidt øjenbryn og mærke min kind, og mærke i kinden når jeg smiler, selvom ansigtet ikke følger med, mit venstre øje har han næsten kureret.. det jo et sted fantastisk, men jeg er så ked af det.. jeg vil have mit store glade smil og ansigt tilbage... nu...

Oveni dette har vi forsøgt i 16 mdr at blive gravide og fået at vbide at manden har stærkt nedsat sædkvalitet, så vi skal have hjælp i form af ICSI forsøg, men han skal jo levere en ny prøve om ca. 5 uger igen, da de tre er gået... jeg magter det ikke!! et vennepar er gravide og jeg dybbt ulykkelig, hvorfor kan vi ikke, hvorfor os. JA jeg er misundeliig.. de har været sammen et år og gået fra hinanden tre gange opg smidt hinanden ud, lyver for hinanden, og ja, jeg er sku ikke sød, men jeg ved desværre af omveje hun har været utro, og de sidder bare der og er ih og åh så lykkelige, og tillykke til dem. Jeg synes bare vi fortjebner lidt medgang og vi har virkelig alt klar til en baby, økonomi, to gode jobs, hus og overskud og vi er virkelig lykkelige sammen.... !! Ventetiden på at mit ansigt bliver nommalt og en baby er så langt ude i fremtiden lige nu, at jegb ikke magter at tage en dag baf gangen....

Oveni døde min mands mormor og morfar med en mdr mellemrum i jul og en i januar... jeg gør alt for at være den perfekte kone og være der for min mand, lytte og støtte ham, men den har lammelse og at en baby ikke er i sigte... Jeg kan ikke mere....

Såå..du får lige et stort trøsteknus.
Kan godt forstå du er nede under gulvbrædderne.
Men tag en dag af gangen, som du selv skriver..og vent med baby-planer lidt og træk vejret.
Selvom du gerne vil det hele nu og her, så er det sundt at trække vejret, især nu hvor der er så meget andet.
hvorfor ikke nyde livet som det er og focusere på de andre glæder i livet, og så se at komme på benene igen.
I forvejen er det svært at blive gravid, hvis man har stress og er fysisk nede, som du jo helt udpræget er.
Og det er ikke spor sundt for din krop.
Kan I ikke tage lidt væk fra det hele og bare komme hinanden ved lidt, og få nogle gode oplevelser sammen?
Du vil helt sikkert have godt af at få et klimaskift også aht infektionen i nervebanerne.
Rigtig god bedring

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. marts 2011

SiLiMiMa

ØV! stakkels dig lyder rigtig ubehageligt med den lammelse i ansigtet!

De andre 2 har skrevet så meget af det rigtige, så jeg vil ikke gentage, men ville da lige gi en krammer, før jeg går videre.

heise

Anmeld

10. marts 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for krammere, det varmer

Jeg ved at det hele nok skal gå og komme til os, man skal være positiv og nyde det man har her og nu og koncentrere sig om at fokusere på det positive der venter forude, men gud hvor er det hårdt lige nu..

Vi er heldigvis så gode til bat snakke sammen, hele tiden og om det hele. Vi er også begge gode til at sige fra overfor hinanden når vi ikke orker at snakke om det mere, for det jo hårdt for os begge.

Jeg skal bare lytte til min krop og nyde der sker SMÅ fremskridt i ansigtet, det er jo meget mere værre, end hvis der ingenting skete. Men, gud det svært....

Andre der kender nogle der har prøvet ansigtslammelse??

Anmeld

10. marts 2011

JoSiDa-mor

Anonym skriver:

Tusind tak for krammere, det varmer

Jeg ved at det hele nok skal gå og komme til os, man skal være positiv og nyde det man har her og nu og koncentrere sig om at fokusere på det positive der venter forude, men gud hvor er det hårdt lige nu..

Vi er heldigvis så gode til bat snakke sammen, hele tiden og om det hele. Vi er også begge gode til at sige fra overfor hinanden når vi ikke orker at snakke om det mere, for det jo hårdt for os begge.

Jeg skal bare lytte til min krop og nyde der sker SMÅ fremskridt i ansigtet, det er jo meget mere værre, end hvis der ingenting skete. Men, gud det svært....

Andre der kender nogle der har prøvet ansigtslammelse??

Allerførst en STOR krammer herfra. Jeg har 2 gange været ramt af ansigtslammelser ligesom dig, så jeg ved præcis, hvordan du har det.

Jeg kan desværre ikke give dig nogle gode fif i forhold til hurtigere bedring, men jeg ville ikke bare surfe videre uden at give et med på vejen.

Vær god ved dig selv og få masser af hvile og sund mad, så din krop kan bekæmpe sygdommen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.