Vægtstigning under behandling?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. marts 2011

Sunflower

Lisbeth1985 skriver:

Må du godt træne mens i er i behandling?

Jeg fik at vide, at jeg skulle droppe mit fittness efter IUI og IVF, da det mindsker chancen for, at ægget sætter sig fast..

Jeg måtte godt træne ved IUI så længe det ikke er ekstrem træning. Men ved IVF må min puls ikke overstige 140 - det betyder faktisk at jeg knap kan gå en tur med støvsugeren Nå, men de sidste par uger har jeg så eksperimiteret lidt og faktisk fundet en form for træningstil hvor pulsen ikke overstiger 140 men jeg stadig får rørt mig, bare lidt Jeg er simpelthen blevet så glad for al den bevægelse så det er faktisk lidt svært for mig at acceptere at jeg ikke må røre mig som jeg plejer Man gør jo gerne alt for at få en spire, men jeg må ærlig indrømme at jeg har måtte ofre / gå på kompromis med rigtig mange ting

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. marts 2011

mf1978

Hold da op - jeg vidste slet ikke, at man har øget risiko for vægtstigning under behandling.  Er det hormonbehandlingen, der gør det? Jeg er selv i behandling med Metformin og Gonal - giver én dem vægtstigning?

Hvor er det bare uretfærdigt, at vi ud over at kæmpe så hårdt for at blive gravide også skal kæmpe ekstra med vægten også

Du får lige et stort fra mig og et endnu større HELD OG LYKKE

Anmeld

25. marts 2011

LISBETH:-)

Alt i alt har jeg 10 kg ex efter 11 behandlinger og 2 fødsler. Tror jeg tog ca. 7 kg på da jeg startede i behandling - så altså inden fødsel.

Anmeld

26. marts 2011

Lisbeth1985

mf1978 skriver:

Hold da op - jeg vidste slet ikke, at man har øget risiko for vægtstigning under behandling.  Er det hormonbehandlingen, der gør det? Jeg er selv i behandling med Metformin og Gonal - giver én dem vægtstigning?

Hvor er det bare uretfærdigt, at vi ud over at kæmpe så hårdt for at blive gravide også skal kæmpe ekstra med vægten også

Du får lige et stort fra mig og et endnu større HELD OG LYKKE

Jeg ved ikke præcis, hvilken medicin der giver vægtstigningen - tror egentlig at der er kombinationen af medicinen og den manglende fysiske aktivitet

Og ja, det er super unfair Men hvis det bringer os ønskebarnet er det det hele værd

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.