hvordan gør man? barn på vej til renlighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

751 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

muzen

min søn på 2,3 år er meget vild med at sidde på potte og laver hvergange noget på den 1 eller 2 eller beggedele det er meget forskelligt

men hvordan har i gjort jeg tænker hvor mange gange om dagen har i gået på badeværelset og sat barnet på potten?

her gør vi det hver gang han skal have skiftet ble og derfor er det tid når han har lavet nummer 2

nu i dag hvor jeg var alene med ham far var på arbejde, tænkte jeg nu skulle vi prøve, så jeg tog bleen af ham.

og hvor var han bare stolt og han syntes det var vildt mærkeligt og at han kune mærke sin mølle under bukserne.

når men vi gik på værelset og leged. jeg tog et ur med og satte det på 15 min og da det ringede spurgte jeg ham om han skulle tisse. nej mor fik jeg afvide og sådan gentog jeg det i en time.

derefter gik vi på potten og han tisset. men så var det også middagslur tid så der fik han blee på og har haft det resten af dagen.

men er det den rigtige vej frem og tage små skridt? som vi har gjort i dag et par timer af gangen?

kom med jeres rigtig gode råd.

kan det passe at han skal prøve og have våde bukser for at han kommer og siger til? for her resten af dagen har han ikke sagt at han skulle tisse.

det skal lige siges vi har masser af tid og han skal ikke presse det skal være sjovt og spændene. men han produstere over at skal have blee på. også sagde min mor at han var klar til at smide den. derfor vi har trænet lidt i dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

muzen

slet ikke nogen der kan hjælpe ?

Anmeld

9. marts 2011

Mi

Hvor er det da flot. Det er meget forskelligt hvordan man griber det an. Ved vores piger tog vi bleen af dem og så gik de uden ble fra den ene dag til den anden. Jeg tror det kan være svært for dem at finde ud af at nogle gange skal de sige til når de skal tisse, og andre gange kan de bare tisse i bleen. Når det er gået så godt, så prøv da at blive ved om eftermiddagen også. Han skal selvfølgelig have ble på når han sover, men prøv da et par dage helt uden ble, og se hvad der sker.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

9. marts 2011

perlestump

hej

her kom det lige pludslig

vi holdte op med at give hende ble på i en ferie så hun skulle gå på potten og det virkede

nu har vi osse smidt ble om natten men skal op meg hende op natten for at sikker en tør nat

vent til en ferie og prøv at lade ham gå uden hele dagen, men han skal gerne være med i det før i gør det

knus

Anmeld

9. marts 2011

tinasmor

her tog vi bleen af da hun var ca 2.5 måneder og det gik egentlig ok. Men selvfølgelig var der uheld. Efter ca 2-3 måneder så begyndte hun pludselig at tisse i bukserne igen både her og i vs. Så vi ville ikke presse og gav hende ble på igen (hun var også lige midt i et sygeperiode) Efter en månedstid skulle vi på ferie et varmt sted, og der smed vi bleen igen og det gik rigtig godt. Da vi kom hjem besluttede vi os for at sige til vs (og selvfølgelig også selv) at sige at hun skulle sidde på wc ca hver halvanden time. (så hun huskede det- fordi de gange hun har glemt det har hun f.eks leget eller lign)

Nu er hun tilbage til at hun selv siger til, dog prøver hun altid at udskylde, men så kan vi se at hun tager sig lidt mellem benene og nogle gange "tvinger" vi hende så afsted og rigtig nok så tisser hun nærmest før hun har fået bukserne ned.

Nu spørger vi ikke så tit mere, fordi vi vil ikke helt tiden sætte fokus på det og ofte bliver hun irreteret når vi spørger, og hun skal jo også selv have lov at sige til når hun skal.

Men i starten var det altså godt at spørge ind til det og bede hende gå på wc ca en gang i timen.

Hun sover forøvrigt stadigvæk med ble om natten (og den er MEGET tung )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.