Nogle der kender den lidt nye sprial..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

758 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Den hedder mirena..

Mvh Henriette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

LRJ

Henriette1976 skriver:

Den hedder mirena..

Mvh Henriette

ja hva vil du vide ?

Anmeld

8. marts 2011

AD

Jeps

Kan varmt anbefale den. Virker lige så godt som en sterilisation. Rigtig mange er meget glade for den og selv om den er dyr så bliver det ca. samme pris som p-piller da den jo kan sidde i 5 år.

Selve spiralen virker ved at den forhindrer ægget i at sætte sig fast i slimhinden da det er et fremmedlegeme og hormonet i spiralen mindsker opbygningen af slimhinden (som også er en hindring for ægget i at sætte sig rigtig fast). Derfor oplever mange at man ikke bløder særlig meget under mens - mange får slet ikke mens

Bivirkningen ved hormonspiralen er at man godt kan pletbløde lidt/en del i de første 6 mdr. Nogen lidt længere. Men derefter skulle det gerne forsvinde.

Nogen er imod hormonpåvirkningen men da den er helt lokal (kun i selve livmoderen) er det ganske ufarlig. Hormonpåvirkningen svarer til at du tager 3 minipiller på en hel måned.

Håber det er svar nok - eller spørger du bare

KH Dina der arbejder i gyn.amb.

Anmeld

8. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Jeps

Kan varmt anbefale den. Virker lige så godt som en sterilisation. Rigtig mange er meget glade for den og selv om den er dyr så bliver det ca. samme pris som p-piller da den jo kan sidde i 5 år.

Selve spiralen virker ved at den forhindrer ægget i at sætte sig fast i slimhinden da det er et fremmedlegeme og hormonet i spiralen mindsker opbygningen af slimhinden (som også er en hindring for ægget i at sætte sig rigtig fast). Derfor oplever mange at man ikke bløder særlig meget under mens - mange får slet ikke mens

Bivirkningen ved hormonspiralen er at man godt kan pletbløde lidt/en del i de første 6 mdr. Nogen lidt længere. Men derefter skulle det gerne forsvinde.

Nogen er imod hormonpåvirkningen men da den er helt lokal (kun i selve livmoderen) er det ganske ufarlig. Hormonpåvirkningen svarer til at du tager 3 minipiller på en hel måned.

Håber det er svar nok - eller spørger du bare

KH Dina der arbejder i gyn.amb.

Super mange tak for svar har læse om den..men ville gerne høre fra nogle der har den eller prøve den.

Jeg er på p-sprøjte nu og  godt træt af den nu de sidste mdr her har jeg i dec blødt fra 2 dec til 25 dec og fik den fornye den 14 dec også her i feb begynde jeg af bløde småt igen den 13 feb og er lige stoppe i søndags endelig..

Jeg skal på fredag starte op på p-piller i to mdr eller 21 x 2 også den 28 april skal jeg til gynækologen og have den lagt op.

Jeg syntes den var billigt for en pakke p-piller med 3 i pakken og sprialen.

Jeg gave kun 761 kr. P-pillerne alene  koste 124 kr. Så den var da ikke så dyr igen men jo fuldpris er 1100-1200 kr uden sygsikringen.

jeg troede jeg skulle af med 900-1000 kr for den..

Har du den nu så....

Jeg er og håber på jeg dårlig bløde er så træt af det bløderi ville helste gerne helt undvære det savner jeg hved af være gravid hihi.

Jeg få bare tit mega migræn anfald når jeg har det rød og kan ikke tåle syne af mit eget blod så blever også meget træt og svimmel når jeg bløde.Dog er det positiv af min bedre halv del siger jeg ikke er sur osv som man kan være når de bløder.Dejligt nok.

Henriette

Anmeld

8. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Lone H. skriver:

ja hva vil du vide ?

Om man bløder meget og tit meget osv og omkring hovedepine,kvalme og svimmelhed

Henriette

Anmeld

8. marts 2011

AD

Jeg har den og er foreløbig glad for den. Jeg har ikke blødt særlig meget (som jeg ellers plejer) - men jeg har først lige fået mens efter min fødsel i maj sidste år så helt hvordan den virker på mig ved jeg ikke endnu.

Men det er meget individuelt, hvor meget man bløder med en hormonspiral - nogen pletbløder kun ganske lidt og andre har alm mens men for de fleste er mens mindre end før og mange undgår helt blødningen.

Du skal dog være indstillet på pletblødninger i et godt stykke tid efter du har fået den.

Har ikke hørt om nogen der havde store problemer med hovedpine og kvalme - kun pletblødninger.

Hvordan det bliver for dig er derfor lidt svært at svare på da det er meget forskelligt

Anmeld

8. marts 2011

H+S Skjolgborg.

AnneDina skriver:

Jeg har den og er foreløbig glad for den. Jeg har ikke blødt særlig meget (som jeg ellers plejer) - men jeg har først lige fået mens efter min fødsel i maj sidste år så helt hvordan den virker på mig ved jeg ikke endnu.

Men det er meget individuelt, hvor meget man bløder med en hormonspiral - nogen pletbløder kun ganske lidt og andre har alm mens men for de fleste er mens mindre end før og mange undgår helt blødningen.

Du skal dog være indstillet på pletblødninger i et godt stykke tid efter du har fået den.

Har ikke hørt om nogen der havde store problemer med hovedpine og kvalme - kun pletblødninger.

Hvordan det bliver for dig er derfor lidt svært at svare på da det er meget forskelligt

Oki. 1000 tak for en  nogle gode svar.

Ja du har ret det er jo forskiligt for kvinde til kvinde hvor meget men vil plæt-bløde på de ting man nu kan brug af beskyttelse...

Jeg håber vi må se efter den 28 april.

Men super mange tak for svaret.

Knusss

Henriette

Anmeld

8. marts 2011

Tut

Jeg har den, fik den sat op for 1 år siden, og jeg har ikke blødt de sidste 8 måneder.

Jeg har ingen bivirkninger, what so ever, haft med den.

Kan kun anbefale den!

Anmeld

8. marts 2011

H+S Skjolgborg.

Tut skriver:

Jeg har den, fik den sat op for 1 år siden, og jeg har ikke blødt de sidste 8 måneder.

Jeg har ingen bivirkninger, what so ever, haft med den.

Kan kun anbefale den!

Super takker..

Anmeld

8. marts 2011

Fenris

den kan kun anbefales her pletblødninger de først 3-4 mdr og derefter ingen mens overhovedet og ingen andre smerter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.