Jeps
Kan varmt anbefale den. Virker lige så godt som en sterilisation. Rigtig mange er meget glade for den og selv om den er dyr så bliver det ca. samme pris som p-piller da den jo kan sidde i 5 år.
Selve spiralen virker ved at den forhindrer ægget i at sætte sig fast i slimhinden da det er et fremmedlegeme og hormonet i spiralen mindsker opbygningen af slimhinden (som også er en hindring for ægget i at sætte sig rigtig fast). Derfor oplever mange at man ikke bløder særlig meget under mens - mange får slet ikke mens
Bivirkningen ved hormonspiralen er at man godt kan pletbløde lidt/en del i de første 6 mdr. Nogen lidt længere. Men derefter skulle det gerne forsvinde.
Nogen er imod hormonpåvirkningen men da den er helt lokal (kun i selve livmoderen) er det ganske ufarlig. Hormonpåvirkningen svarer til at du tager 3 minipiller på en hel måned.
Håber det er svar nok - eller spørger du bare
KH Dina der arbejder i gyn.amb.
Super mange tak for svar har læse om den..men ville gerne høre fra nogle der har den eller prøve den.
Jeg er på p-sprøjte nu og godt træt af den nu de sidste mdr her har jeg i dec blødt fra 2 dec til 25 dec og fik den fornye den 14 dec også her i feb begynde jeg af bløde småt igen den 13 feb og er lige stoppe i søndags endelig..
Jeg skal på fredag starte op på p-piller i to mdr eller 21 x 2 også den 28 april skal jeg til gynækologen og have den lagt op.
Jeg syntes den var billigt for en pakke p-piller med 3 i pakken og sprialen.
Jeg gave kun 761 kr. P-pillerne alene koste 124 kr. Så den var da ikke så dyr igen men jo fuldpris er 1100-1200 kr uden sygsikringen.
jeg troede jeg skulle af med 900-1000 kr for den..
Har du den nu så....
Jeg er og håber på jeg dårlig bløde er så træt af det bløderi ville helste gerne helt undvære det savner jeg hved af være gravid hihi.
Jeg få bare tit mega migræn anfald når jeg har det rød og kan ikke tåle syne af mit eget blod så blever også meget træt og svimmel når jeg bløde.Dog er det positiv af min bedre halv del siger jeg ikke er sur osv som man kan være når de bløder.Dejligt nok.
Henriette
Anmeld