Bivirkninger ved antibiotika?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.319 visninger
12 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

MissGeoh

Jeg var ved lægen mandag i sidste uge da det føltes som om jeg havde noget til at sidde fast under mit højre skulderblad.. Hun trykkede lidt på mig og så fik jeg nogle gigt piller jeg skulle spise, og de hjalp ikke..

Jeg kontaktede lægen igen i går (mandag) fordi jeg begyndte at føle at min hals har snørret sig sammen (Udem at have ondt i halsen) 

Jeg kommer så til lægen og hun lytter på mig.. OG hun lytter på mig.. OG OG OG hun lytter igen..

Hun siger så at hun kan hører der er noget galt med min højre lunge.. Hun ved ikke om det er start på lungebetændelse eller hvad det er, men min lungefunktion er HVERTFALD nedsat på min højre lunge, så hun mener jeg skal prøve med antibiotika i en uge..

Jeg kommer så hjem og tager en pille og det er egentlig fint nok, men føler så senere at jeg får sværre ved at trække vejret, men går i seng..

I dag tager jeg så en pille mere, og så får jeg samme følelse af at min hals snørre sig sammen (og en klump i halsen) OG jeg får hård hjertebanken og jeg bliver urolig i kroppen..

Kan det være bivirkninger ved de piller eller hvad siger i tøser?

Jeg er bange for der er noget værre galt.. :/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

MissGeoh

Slet ingen.. 

Anmeld

8. marts 2011

Lou87

Ved det ikke..
Lyder lidt som om det ku være blodtrykket også hvis du får hjertebanken..

Men ja ved det ikke.. ville hvis jeg var dig og havde det rigtig skidt ringe til vagtlæge og ellers hvis det er til og holde ud, ringe til læge igen i morgen og forklare symptomerne og sige du ikk er tryg ved det!

Go bedring

Anmeld

8. marts 2011

sweet

MissGeoh skriver:

Slet ingen.. 

har prøvet noget i stil med og fandt ud af at jeg tænkte for meget på alt sådan noget i stedet for at slappe af så det var bare en slags angstanfald jeg havde.. men det er jo ikke sikkert det er det samme med dig..

Anmeld

8. marts 2011

MissGeoh

Lou87 skriver:

Ved det ikke..
Lyder lidt som om det ku være blodtrykket også hvis du får hjertebanken..

Men ja ved det ikke.. ville hvis jeg var dig og havde det rigtig skidt ringe til vagtlæge og ellers hvis det er til og holde ud, ringe til læge igen i morgen og forklare symptomerne og sige du ikk er tryg ved det!

Go bedring

Jeg kan godt holde det ud, men sidder og hiver efter vejret hele tiden..

Jeg må ringe til lægen i morgen, for jeg synes det er lidt underligt at det bliver værre når man får medicin som egentlig skulle hjælpe.. :/

Anmeld

8. marts 2011

MissGeoh

sweet skriver:

har prøvet noget i stil med og fandt ud af at jeg tænkte for meget på alt sådan noget i stedet for at slappe af så det var bare en slags angstanfald jeg havde.. men det er jo ikke sikkert det er det samme med dig..

Jeg tror nu ikke det er noget med angst.. For jeg prøver at slappe af så godt jeg kan, men mit hjerte banker bare derud af alligevel..

Anmeld

8. marts 2011

<3

Jeg synes du skal ringe til lægen men det lyder som om du har noget angst. Angst overfor pillerne, angst for at ikke kunne trække vejret - helt forståeligt! Men for at være på den sikre side så ring endelig til lægen.

Du kan selv afgøre om det er det ene eller det andet ved at se på hvor hurtigt reaktionen kommer? Er det med det samme? Efter 5min? 1/2 time? Får du røde pletter? Feber? Rød i huden eller lign.

Også ville jeg lade være med at tage flere piller indtil det er afklaret hvad der er hvad

God bedring!

Anmeld

8. marts 2011

Lou87

MissGeoh skriver:

Jeg kan godt holde det ud, men sidder og hiver efter vejret hele tiden..

Jeg må ringe til lægen i morgen, for jeg synes det er lidt underligt at det bliver værre når man får medicin som egentlig skulle hjælpe.. :/

Ja synes jeg da bestemt du skal..
Lyder ikk helt rigtigt nej.

Anmeld

8. marts 2011

sweet

MissGeoh skriver:

Jeg tror nu ikke det er noget med angst.. For jeg prøver at slappe af så godt jeg kan, men mit hjerte banker bare derud af alligevel..

troede jeg heller ikke mit var... menn sådan gjorde mit hjerte også.. jeg læser aldrig om bivirkniger på piller mere med minde jeg begynder at få noget af betydning så kan jeg godt læse dem hehe... men kan du ikke kontakte lægen igen??

Anmeld

8. marts 2011

MissGeoh

sweet skriver:

troede jeg heller ikke mit var... menn sådan gjorde mit hjerte også.. jeg læser aldrig om bivirkniger på piller mere med minde jeg begynder at få noget af betydning så kan jeg godt læse dem hehe... men kan du ikke kontakte lægen igen??

Ja jeg læste også på, men der stod intet, så derfor spurgte jeg herinde..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.