Tandlæge.. Avmintand.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.715 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer,

Jeg har efter nogle års total benægtelse konfronteret mit problem med mine dårlige tænder, og var hos tandlægen for et par måneder siden. Jeg har meget dårlige tænder, og kommer nok op på 30.000+ kr for at skulle få lavet det hele.

Tandlægen jeg var hos fortalte mig hvad det var jeg skulle få lavet og kom med en masse faglige udtryk, som jeg havde svært ved at forstå. Men jeg ved at jeg i hvert fald skal have 2-3 rodbehandlinger, trække 1-2 tænder ud, få lavet nogle huller og så (om jeg ønsker, og det gør jeg) få 2 nye tænder. Når jeg alligevel skal have alt det her ordnet vil jeg gerne også blege mine tænder, når alt er overstået, så jeg får et pænt smil og selvtilliden tilbage efter flere år med dårlige tænder.

Jeg har så kontaktet "avmintand", og har fået oplyst at jeg kan få en tid til en undersøgelse i Ungarn. Det er jo super.. Men jeg mangler nogle faglige udtryk, og jeg tør simpelthen ikke at ringe til tandlægen for at høre hvad det rent faktisk er jeg skal få lavet. Det bedste ville jo være at jeg fik det på papir, så jeg kunne sende det videre til avmindtand, som så kunne sige hvad det ca. kommer til at koste i Ungarn. Men kan jeg tillade mig at få disse oplysninger fra tandlægen, som ikke har noget med avmintand at gøre?

Jeg er så flov over min situation og har det rigtig svært med at skulle konfrontere det her kæmpe problem, som jeg har ignoreret i så lang tid

Jeg håber der er nogen her inde som kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

tazz

uhh, her er jeg små-ekspert Eller retter min mand er.

Vi er tit afsted, både i Polen og Ungarn når han skal have lavet noget. Vi har sparet omkring 100.000 kr. på det - du får jo også penge tilbage fra Sygeforsikringen Danmark og den almindelige sundhedssikring.

Min mand har lavet en aftale med sin tandlæge. Han går fast hos hende og får lavet småting, samt klargøring til de store ting. Så skriver hun en seddel til tandlægen i udlandet med hvad hun har gjort og hvad han skal gøre, og så klarer de den sådan. Ellers er det nogle meget kompetente tandlæger de har. Normalt foregår det sådan at man er til forundersøgelse med røntgen osv, så fortæller de hvad de mener der skal laves, og så aftaler I videre derfra.

Ungarn er et fint land! Skal du have nogle tips?

Anmeld

8. marts 2011

Anonym trådstarter

tazz skriver:

uhh, her er jeg små-ekspert Eller retter min mand er.

Vi er tit afsted, både i Polen og Ungarn når han skal have lavet noget. Vi har sparet omkring 100.000 kr. på det - du får jo også penge tilbage fra Sygeforsikringen Danmark og den almindelige sundhedssikring.

Min mand har lavet en aftale med sin tandlæge. Han går fast hos hende og får lavet småting, samt klargøring til de store ting. Så skriver hun en seddel til tandlægen i udlandet med hvad hun har gjort og hvad han skal gøre, og så klarer de den sådan. Ellers er det nogle meget kompetente tandlæger de har. Normalt foregår det sådan at man er til forundersøgelse med røntgen osv, så fortæller de hvad de mener der skal laves, og så aftaler I videre derfra.

Ungarn er et fint land! Skal du have nogle tips?

Tak for svar.

Jamen, jeg tvivler ikke på at tandlægerne er gode. Jeg har hørt om flere som har været yderst tilfreds med behandlingen og så de store besparelser.

Men jeg vil bare så gerne vide hvad det kommer til at koste og hvor meget jeg sparer. Om det overhoved lønner sig? Og jeg ved ikke om min egen tandlæge ville synes det var frækt af mig at hive disse oplysninger fra hende, kun for at gå til en anden tandlæge.

Var din mand hos en tandlæge som samarbejdede med avmintand?

Hvor længe har i været afsted hver gang? Jeg har fået en enkelt tid, og håber at det er nok til at få ordnet det hele. For det er jo ret meget..

Anmeld

8. marts 2011

tazz

Anonym skriver:

Tak for svar.

Jamen, jeg tvivler ikke på at tandlægerne er gode. Jeg har hørt om flere som har været yderst tilfreds med behandlingen og så de store besparelser.

Men jeg vil bare så gerne vide hvad det kommer til at koste og hvor meget jeg sparer. Om det overhoved lønner sig? Og jeg ved ikke om min egen tandlæge ville synes det var frækt af mig at hive disse oplysninger fra hende, kun for at gå til en anden tandlæge.

Var din mand hos en tandlæge som samarbejdede med avmintand?

Hvor længe har i været afsted hver gang? Jeg har fået en enkelt tid, og håber at det er nok til at få ordnet det hele. For det er jo ret meget..

Det er helt sikkert, at det lønner sig. Vi gav 1.400 kr. for en krone i Polen, min mand fik halvdelen til bage af Danmark (den dyreste gruppe), så allerede dér sparede vi ca. 6.000 kr.

Vi tog det også som en ferie og var der i en uges tid, men sightseeing og osv. Men min mand har senere været afsted alene, hvor han bare tog flyet ned, blev fikset, havde en enkelt overnatning og så hjem igen om morgenen. De er ret effektive, og bruger den tid det tager. Du kan godt være til tandlæge i 5-6 timer i træk.

Det er min mands egen tandlæge. Han lagde kortene på bordet - at han aldrig fik råd til, at lægge så mange penge hos hende, så de lavede den ordning. Hun tjener jo stadig på ham, det ville jo være dumt at miste kunder bare pga. det. Men jeg ved også at andre tandlæger er mindre imødekommende, desværre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.