Loven mod muskelhunde bygger på historisk tyndt grundlag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Low

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Isabeau

Low skriver:

Ville lige dele dette med jer

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1512672.ece

Har hørt de vil ha´ loven op og vende igen - fjerne den måske? Det viser sig jo at det kun er 6 % ud af 100 %, hvor det rent faktisk er muskelhunde som har bidt! 78 %, mener jeg var gravhunde.

Krydser fingre  

Anmeld

8. marts 2011

Muffinmus

Har set det, men til gengæld har jeg lidt svært ved at se sammenligningenmelle de hjnde for de tager ikke forbehold for hvor alvorlie og lemlestende de skader er, kun antallet...

Og hvem filan vil ikke heller bides lidt af en gravhund end en nuskelhund???

Så ja, den er lavet på tyndt grundlag og der er plads til mange forbedringer.

Efter min mening skal ALLE hundeejere på hundeskole og lære deres hunde at lytte efter som startpunkt. ALLE hundeejere skal gå med hunden i snor på offentlige steder. Har en hund en gang før reageret  lidt for negativt på børn eller andre hunde, så mundkurv på kræet når man er i nærhenden af disse.

Det med at forbyde er så som så.Tror naturlivis man undgår kamphundens voldsomme adfærd fra de mennesker der opfordrer til den slags, men de vil kunne findre hunderacer der til nød kan brruges til samme formål, nemlig potensforlængelse:-)

MEN, derud over er det eddermandme bare GRIMME de hunde, men det er smag og behag

Anmeld

8. marts 2011

-Sigrid-

Jeg har en muskelhund, den kærligste hund vi nogensinde har haft... Den er blevet bidt i øret (hul) af en labrador? Så nu ser min hund endnu mere farlig ud, og det er fordi en skide labrador ville bide  Kan godt se min stafford terrier er farlig 

Anmeld

8. marts 2011

Dictes mor

Har set det, men til gengæld har jeg lidt svært ved at se sammenligningenmelle de hjnde for de tager ikke forbehold for hvor alvorlie og lemlestende de skader er, kun antallet...

Og hvem filan vil ikke heller bides lidt af en gravhund end en nuskelhund???

Så ja, den er lavet på tyndt grundlag og der er plads til mange forbedringer.

Efter min mening skal ALLE hundeejere på hundeskole og lære deres hunde at lytte efter som startpunkt. ALLE hundeejere skal gå med hunden i snor på offentlige steder. Har en hund en gang før reageret  lidt for negativt på børn eller andre hunde, så mundkurv på kræet når man er i nærhenden af disse.

Det med at forbyde er så som så.Tror naturlivis man undgår kamphundens voldsomme adfærd fra de mennesker der opfordrer til den slags, men de vil kunne findre hunderacer der til nød kan brruges til samme formål, nemlig potensforlængelse:-)

MEN, derud over er det eddermandme bare GRIMME de hunde, men det er smag og behag

Med forbehold for at jeg ikke er helt enig i det med mundkurven, for det er svært at vurdere, fordi der er så mange situationer, for hvad er lidt negativt? Og hvem skal bedømme det, for hvad nu hvis det ikke er negativt, men en situation, der er opstået fordi hunden er blevet presset ud i en situation, som har været meget stressende for den.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.