Hjælp! Føler mig som et monster :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

843 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Sasja77

Hej med Jer,

Jeg er simpelthen så ked af det! Vores lille pige er syg og det i sig selv er jo ikke sjovt og det gør ondt på mig at hun har ondt! Men Jeg går og føler mig som et monster....Olivia har siden lørdag været så syg så vi har været nød til at give hende panodil som stikpille og det er her at jeg knækker Jeg føler simpelthen at jeg forgriber mig på hende hver gang hun skal have taget temperatur eller vi skal give hende denne stikpille! Hun skriger og vrider sig og er så bange og jeg prøver virkelig at berolige hende og tale roligt osv og hun er da også ok når det er overstået men er det normalt at de små reagerer sådan? Vi kan ikke give hende flydende smertestillende da hun kaster det op igen og har alle dage gjort det og stikpillen er super effektiv og virker efter 10 min. 

Er der andre der er igennem det samme og kan vi gøre noget anerledes eller er det bare sådan? 

Jeg føler mig som jordens ondeste mor når det er og jeg prøver at sige til mig selv at det jo er for hendes eget bedste men alligevel hænger det som mørk sky over mig...

Og lige til sidst et tillægsspørgsmål, gode råd mod hoste? Hun er heller ikke god til at holde hostesaften nede og jeg har det stramt med at give hende den da jeg alligevel ikke synes den virker...

puha....hjælp 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Sasja77

er der virkelig slet ingen der har prøvet det???? Eller har nogle råd?

Anmeld

8. marts 2011

Rosa

Jeg har desværre måttet give min søn en del "numse-panodil" som hans far kalder det (pga ondt i ørerne og feber), og nej - det er sgu ikke en fest. Min søn har dog aldrig kæmpet imod som din datter gør, men jeg tror bestemt heller ikke han synes det er specielt rart.

Jeg tror du er nødt til at tænke på det som at det er en del af det at være mor! Sommetider er vi nødt til at gøre nogle ting som vores børn ikke bryder sig om - vi vaccinerer dem, sender dem til tandlægen og giver dem panodiler fordi vi er de VOKSNE som ved at det er det bedste for dem! Øvøv - men sådan er det - det er OGSÅ vores "job" at være "dumme mor" sommetider fordi vi bare elsker dem så højt at vi hellere vil se dem være kede af det kort tid end lang tid. 

Du er IKKE en dårlig mor - du er en GOD mor som tager dig af din datter selvom du synes det er hårdt. En dårlig mor lod være med at give panodil fordi hun selv synes det var ubehageligt, og så kunne barnet ellers have det nok så skidt 

Mvh

Rosa

Anmeld

8. marts 2011

FruHolm <3

Brød mig ikk om at tage Oscar´s temperatur de første gange, det gjorde det ikk bedre at han vrider sig lidt, men her hjælper det at hans far snakker med ham/underholder ham imens jeg tager temperaturen

Anmeld

8. marts 2011

Sasja77

Rosa skriver:

Jeg har desværre måttet give min søn en del "numse-panodil" som hans far kalder det (pga ondt i ørerne og feber), og nej - det er sgu ikke en fest. Min søn har dog aldrig kæmpet imod som din datter gør, men jeg tror bestemt heller ikke han synes det er specielt rart.

Jeg tror du er nødt til at tænke på det som at det er en del af det at være mor! Sommetider er vi nødt til at gøre nogle ting som vores børn ikke bryder sig om - vi vaccinerer dem, sender dem til tandlægen og giver dem panodiler fordi vi er de VOKSNE som ved at det er det bedste for dem! Øvøv - men sådan er det - det er OGSÅ vores "job" at være "dumme mor" sommetider fordi vi bare elsker dem så højt at vi hellere vil se dem være kede af det kort tid end lang tid. 

Du er IKKE en dårlig mor - du er en GOD mor som tager dig af din datter selvom du synes det er hårdt. En dårlig mor lod være med at give panodil fordi hun selv synes det var ubehageligt, og så kunne barnet ellers have det nok så skidt 

Mvh

Rosa

Tak for svar! jeg ved jo godt at jeg ikke er en dårlig mor men nogen gange havner man bare helt nede i kulkælderen over sådanne ting og så er det at jeg har statens filmcentral kørende for fulde pedaler oven i hovedet og kan næsten ikke komme ovenpå igen af bar frygt for om jeg nu også gør det bedste for hende.....Jeg hader når jeg har det sådan! Om det så er sygdom, start på institution, mad, tænder -jamen jeg kunne jo blive ved Og så er det jo at det er så rart at flygte lidt ind i Baby.dk og få be eller afkræftet om andre har det sådan -kender du det?

Endnu engang tak for svar! 

Kh

Sasja

Anmeld

8. marts 2011

Sasja77

sarah Foged skriver:

Brød mig ikk om at tage Oscar´s temperatur de første gange, det gjorde det ikk bedre at han vrider sig lidt, men her hjælper det at hans far snakker med ham/underholder ham imens jeg tager temperaturen

Tak for svar! Farmand er også rigtig god til at nusse og snakke til hende mens det står på, meeeen hun er sgu ikke så nem at narre det lille myr jeg ved godt at det er sådan det er nogle gange men pyhaa det gør ikke mindre ondt af den grund

Anmeld

8. marts 2011

FruHolm <3

Sasja77 skriver:

Tak for svar! Farmand er også rigtig god til at nusse og snakke til hende mens det står på, meeeen hun er sgu ikke så nem at narre det lille myr jeg ved godt at det er sådan det er nogle gange men pyhaa det gør ikke mindre ondt af den grund

kender det godt, man bliver hurtigt rigtig pylret

Anmeld

8. marts 2011

SussieThyssen

Sasja77 skriver:

Nu ved jeg jo ikke lige hvordan du gør, men der er nogle små tricks, man kan bruge, så det ikke er så ubehageligt.
Underholdning og afledning er godt, men sørg for at smøre en god klat salve, vaseline er det bedste, på først, sådan at stikpillerne glider lettere ind. Husk også at pillerne vender den rigtige vej.
Og endelig, sørg for at der ligeledes er vaseline på termometret.
Og så sigter du efter navlen, dvs skråt opad, når det føres ind, så du ikke kommer til at trukke på selve siderne af endetarmen.
Få evt. farmand til at lægge en hånd ned under lænen/numsen og løfte lidt op, sådan at hun knækker lidt nedad i ryggen, det passificerer trolden af en eller anden mærkelig grund.
Læg hende evt. på siden, det er somme tider det hjælper meget.

Kærligst
Sussie

Anmeld

9. marts 2011

Sasja77

SussieThyssen skriver:

Nu ved jeg jo ikke lige hvordan du gør, men der er nogle små tricks, man kan bruge, så det ikke er så ubehageligt.
Underholdning og afledning er godt, men sørg for at smøre en god klat salve, vaseline er det bedste, på først, sådan at stikpillerne glider lettere ind. Husk også at pillerne vender den rigtige vej.
Og endelig, sørg for at der ligeledes er vaseline på termometret.
Og så sigter du efter navlen, dvs skråt opad, når det føres ind, så du ikke kommer til at trukke på selve siderne af endetarmen.
Få evt. farmand til at lægge en hånd ned under lænen/numsen og løfte lidt op, sådan at hun knækker lidt nedad i ryggen, det passificerer trolden af en eller anden mærkelig grund.
Læg hende evt. på siden, det er somme tider det hjælper meget.

Kærligst
Sussie

Tak for svar! Vi bruger også vaseline -både til stikpille og til termometer:-) 

Men jeg har ikke prøvet at vende hende på siden eller lige en hånd under lænden, den prøver vi lige næste gang

Anmeld

9. marts 2011

Silvermist

Ja, der er til tider benhårdt at hjælpe vores små pus når de skal have panodil i numsen, når der skal tages temperatur, når de skal vaccineres og alle de andre ting vi mødre/fødre er nødt til at gøre for vores børn, selvom de bliver kede af det. Man føler sig virkelig ond, selvom det selvfølgelig er stikmodsat. Vi er de gode mødre/fædre der gør det bedste for vores børn. Det er omsorg og kærlighed.

Angående råd til at gøre det lidt nemmere, så har du allerede fået nogle gode råd. Jeg kan varmt anbefale Sussie´s gode råd, underholdning og afledning. Prøv at snakke med hende, synge en sang, tænde for noget sjovt i fjernsynet eller give hende noget sjovt at lege med imens.

Okay, jeg har også sommetider givet mine piger noget lækkert at gnaske på imens (en kiks, et stykke chokolade...). De har jo brug for at blive forkælet, når de er nødt til at gennemgå noget så Øv

Ang. gode råd mod hoste, så prøv at løfte hovedgærdet lidt når hun sover. Du kan evt. putte et sammenlagt tæppe under madrassen. Så bliver hun forhåbentlig mindre generet af hosten og får derfor en bedre søvn.

Held og lykke med det hele og god bedring til din lille pige

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.