Hjælp. Den moderne familie i 70'erne vs. 00'erne.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Sees

Hej piger.

Jeg sidder her med en dansk opgave der har overskriften:
'Den Moderne Familie i 70'eren - Den Moderne Familie i 00'erne'.

Med denne overskrift ligger der det bag, at jeg skal samligne de moderne familier, med de 30 års forskel.
Hvad er der sket, og hvad er der ikke sket?
Hvordan har opdragelsen af børn ændret sig - Eller HAR den ændret sig?
Er det sværere at være forældre/børn idag, end det var i 70'erne - Eller omvendt?

Jeg har ikke selv levet i 70'erne, og er derfor på total bar bund, omkring dette.
Jeg håber virkelig at nogle af jer vil fortælle og dele lidt med mig, så jeg kan komme videre med min opgave - Og forhåbenligt score en skøn karakter

Jeg glæder mig til at læse, hvad I har at fortælle!
Rigtig meget, på forhånd tak

Mette, som er SÅ glad for at være begyndt i skole igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Carina1977

Jeg er godt nok født i 70´erne.....1977. Jeg har ikke været så gammel, så jeg kan nok ikke rigtig huske noget

Håber der er nogen herinde, der kan give dig noget brugbart

Men det er helt sikkert en spændende opgave. Håber du scorer en rigtig god karakter

Held og lykke med det i hvert fald

Kunne du evt. låne nogle bøger på biblioteket. Jeg er helt sikker på at de har noget godt materiale om 70´erne.

Anmeld

8. marts 2011

Stumpen

Jeg har en bog der hedder "om børn og deres virkleighed før og nu" af Erik Sigsgaard.. Måske du kunne låne den på biblioteket...

Under 70'erne er der kapitler der hedder

Levevilkår

Børn

Sociale forhold

Daginst.

Udd.

Børnene -et købedygtigt publikum

Krisen bliver almen

Lege, legetøj, sange og bøger

Måske en bog du kan bruge??

Anmeld

8. marts 2011

eElak

Det er godt nok ærgeligt at du ikke bor i nærheden af Arbejdermuseet i KBH - der var jeg inde og høre om ombygningen af velfærdsstaten, hvor man så lejligheder fra tidens løb og sådan..

Jeg kan ikke lige komme med så mange input... Idet at jeg er fra 80erne..

Anmeld

8. marts 2011

tinasmor

Har ingen erfarring på området, så dette er bare hvad jeg personligt tror.

Jeg tror måske det var nemmere at blive mor i 70érne. Jeg tror ikke der var så meget "fokus" på det som der er i dag. Der var ikke så mange forventninger til mor og ikke så mange ting at få dårlig samvittighed. Jeg siger slet ikke at det var bedre, men den gang var der ingen der skævede til en mor der røg, brugte sminke, skulle tilbage på arbejde efter 3 måneder osv. Tror selve presset med at være "perfekt" var mindre dengang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.