hjælp hjælp hjælp!!!!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

582 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. marts 2011

Stéphanie

som overskriften lyder så hjææææælp!!!

Jeg har den vildeste tandpine (har desvæære et hul i en tand) og ingen panodiler til at tage toppen

Er der nogle der har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre natten over??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Maise

kan man få lægevagten til at komme med noget ?? Jeg fik lægevagten ud for 6-7 år siden med piller for tandpine. Jeg havde dog betændelse i hele underkæben viste det sig pga en tand der var gået betændelse i og skulle rodbehandles.

Vil sige dig at panodil ikke virker på tandsmerter. det skal være ibumetin. er det gået i rødderne som ved min situation, er der ikke ens kid der virker andet end tandlægen.

håber ikke det er så slemt som jeg havde det.

god bedring, prøv evt. at ring og høre vagtlægen.

Anmeld

8. marts 2011

Low

momse22 skriver:

Jeg har den vildeste tandpine (har desvæære et hul i en tand) og ingen panodiler til at tage toppen

Jeg har prøvet nogle gange at komme tandpasta på tanden og lade det sidde så godt som jeg kan. Nogle gange har det hjælpet andre gange ikke... så jeg ved ikke om det var tandpastaen der gjorde det..

Tandpine er bare meget ufedt, føler med dig 

Anmeld

8. marts 2011

Maise

er kæresten hjemme  til at passe børnene så kør på sygehuset til lægevagten hvis det ikke er alt for langt væk og få nogle piller.

Anmeld

8. marts 2011

Stéphanie

Tandpasta virker desværre ikke  og lægevagten vil ikke hjælpe... Fik at vide at det at jeg ringede egentlig bare var at spilde hans tid da  der jo var andre der var rigtigt syge 

Åha kan bare mærke at jeg slet slet ikke kan holde det her ud til i morgen

Anmeld

8. marts 2011

Carina1977

Åhh det har jeg også prøvet, og det er bare rigtig modbydeligt. Jeg lå søvnløs hele natten. Jeg prøvede alt, både den med tandpasta, en ispose og endda duppe det med whiskey som en eller anden foreslog  men det hjalp bare ikke. Det viste sig så at der var gået betændele i rødderne på tanden, så derfor de kraftige smerter.

Min mor bedøvede engang en tand med en ispose, men pas på med det......hun endte nemlig med at dræbe nerverne til tanden på den måde.

Jeg håber du får sovet noget i nat

Anmeld

8. marts 2011

Carina1977

momse22 skriver:

Hjælper det med iskoldt vand? man kan selvfølgelig ikke ligge med iskoldt vand i munden hele natten, men det kan nogen gange lindre for en stund, sådan at man lige får lidt ro.

For dårligt den måde du blev behandlet af den vagtlæge, man kan jo godt svare folk ordentligt

Anmeld

8. marts 2011

ChipChap

momse22 skriver:

Tandpasta virker desværre ikke  og lægevagten vil ikke hjælpe... Fik at vide at det at jeg ringede egentlig bare var at spilde hans tid da  der jo var andre der var rigtigt syge 

Ej det kan da ikke passe! Man skal da ikke være døende for at ringe til vagtlægen, du ringer jo fordi du har ondt !!
Jeg ville ringe igen og fortælle det gør sindsygt ondt og om du kan få noget smertestillende så du kan få sovet .

God bedring

Anmeld

8. marts 2011

SussieThyssen

momse22 skriver:

Åhh din stakkel.
Jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal gøre for at hjælpe dig.
Har i mange år lidt alverdens kvaler med mine tænder og har derfor nogle kraftige painkillers i mit skab.
Bonyl hedder de, og de sparker mås, kan jeg sige dig og virker prompte sammen med 2 pamoler eller panodil.
Dem kan man få af sin læge på recept, og er altid gode at have i huset til den slags tilfælde.

Så når nu du får fat i tandlægen, så ring også til din egen læge straks i morgen tidlig og få dem, så du kan få ro.
Man tager en om morgenen og en om aftenen, og så virker det bedst, hvis du samtidigt tager 2 pamoler eller panodiler 3 gange dagligt.
De virker optimalt efter 24 timer, men slår igennem med fred med det samme. Men skal lige understrege, at man godt kan blive lidt fnilret af dem de første par sæt man tager, indtil kroppen har vendet sig til dem, og du må ikke køre bil
For selvom du evt kommer i behandling i morgen, så vil smerterne jo ikke forsvinde med det samme, og så er det godt, at du kan få noget ro.
Rigtig god bedring

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.