Hvad har jeg ret til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

899 visninger
9 svar
0 synes godt om
9. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Godmorgen alle sammen, Jesse er blevet syg :'( Han hostede natten til i går, og jeg syntes det lød som han astmatiske bronkitis, og jeg havde ret. Så jeg tog barnets første sygedag i går, men sagde at jeg kom i dag. I går aftes fik han så høj feber, ondt i halsen og brystet. Så jeg har lige ringet og sagt at jeg alligevel ikke kommer i dag, men hvad har jeg egentlig ret til? Jeg er jo kun ansat i et 3 mdrs vikariat, som desværre snart udløber. Jeg vil jo gerne have det forlænget. Jeg håber virkelig at jeg har omsorgsdage, men ellers må jeg jo selv betale. Så nu satser jeg på at svigermor kan tage ham i morgen. Hun arbejder aftenvagt i denne uge, men går jo på weekend kl 23 i aften. Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg lige kringler den her? (H)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2008

Miamaja

Stakkels lille fyr. ja, der er nasten intet varre end nar den lille er syg og darlig. saa haaber han snart faar det bedre(H)

jeg kender ikke de galdende regler, desvarre... men haaber det gaar i orden mht arbejdet og onsker din lille pus god bedring.

Anmeld

9. oktober 2008

twinboys

God morgen... Nej jeg kan desværre heller ikke hjælpe, men ville lige ønske lille manden rigtig god bedring...

Majbritt(H)

Anmeld

9. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mange tak skal i have :)

(H)

Anmeld

9. oktober 2008

Loggidut

du har ret til barnets første sygedag, de fleste steder har en politik om du skal havde været ansat i...hmmm, er det 13 uger, eller 9 mdr. jeg kan virkelig ikke huske det, men har du ikke fået en personalehåndbog stukket i hånden?

ellers så ring til lønningskontoret og spørg.

jeg er bare bange for du selv kommer til at betale den her dag.

god bedring med ham

Anmeld

9. oktober 2008

Mette+Mathias

Det kommer jo an på din overenskomst og/eller din kontrakt, det kan du desværre ikke få et ordentligt svar på her, medmindre du er off. ansat, for så tror jeg du har ret til omsorgsdage, hvis du ikke har brugt dem i et tidl. ans.forhold.

God bedring til ham

Anmeld

9. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Mette+Mathias skriver:

Det kommer jo an på din overenskomst og/eller din kontrakt, det kan du desværre ikke få et ordentligt svar på her, medmindre du er off. ansat, for så tror jeg du har ret til omsorgsdage, hvis du ikke har brugt dem i et tidl. ans.forhold.

God bedring til ham

Ja jeg er offentligt ansat under FOA, men har kun arbejdet der siden 8 juli. (og har ikke haft fravær før nu). Men det er kun som vikar og jeg håber virkelig ikke at jeg bliver fyret når det skal forlænges.

Og mange tak :)

Anmeld

9. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Loggidut skriver:

du har ret til barnets første sygedag, de fleste steder har en politik om du skal havde været ansat i...hmmm, er det 13 uger, eller 9 mdr. jeg kan virkelig ikke huske det, men har du ikke fået en personalehåndbog stukket i hånden?

ellers så ring til lønningskontoret og spørg.

jeg er bare bange for du selv kommer til at betale den her dag.

god bedring med ham

Hej Loggi,

Jeg aner ikke hvem, der laver min løn, for det er blevet udliciteret. Jeg tror nok der står en personalehåndbog et eller andet sted på kontoret, men har ikke kigget i den :$

Det gør ikke noget at det er for eget regning, jeg går ikke konkurs af 1 dag ;).

Og mange tak skal du have

Anmeld

9. oktober 2008

tascia

Mette+Mathias skriver:

God bedring til ham

skullenetop til at skrive det samme! det er som regl overenskomst bestemt! og mange har heller ikke omsorgsdage

//Natascia

Anmeld

9. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Min chef har lige ringet. Hun har kigget lidt på det hele, og mener jeg har omsorgsdage. Ellers finder hun på noget :)

Og jeg har snakket med svigermor. Hun kommer kl 7 i morgen tidlig, så jeg kan komme med bussen kl 7.10

Mange tak for svar alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.