Kæft, trit og retning virker jo...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

729 visninger
6 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Skouboe

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Giraffen

Skouboe skriver:

Tankevækkende?

http://politiken.dk/debat/ECE1213795/kaeft-trit-og -retning-i-skolen-virker-jo/

Jeg synes hun har fat i noget af det rigtige - men jeg mener ikke man kan generalisere, jeg tror der er rigtig stor forskel på børn, og nogle skal have indlæring med kærlighed og bekræftelse og andre skal have det kort og kontant.

Men jeg tror ikke hendes kritik af de danske folkeskoler uberettiget - det viser resultaterne jo

Anmeld

7. marts 2011

AnneBJ

Det ER tankevækkende... Jeg har selv oplevet det, som au pair i Frankrig... Jeg er tilbøjelig til at give "skribenten" ret, omend med visse modifikationer... 

Anmeld

7. marts 2011

Mi

HOLD DA OP. Jeg ville elske at vi lærte vores børn at respektere deres medmennesker i højere grad. Jeg ville elske at vi lærte vores børn at tage større hensyn til fællesskabet. Jeg ville elske at vores børn blev bedre til at tilsidesætte deres egne behov.

MEN JEG VILLE HADE at vores børn skulle mødes af et skolesystem som handlede om at blive målt og vejet hele tiden, eller hvor kreativiteten og initativet ikke blev værdsat og fremelsket.

Jeg tror på at der er en gylden mellemvej, og at lærerne, men især os forældre, bærer nøglen til at gøre Danmarks skoler til verdens bedste.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Nogle ting vil jeg give hende ret i men andre

Nå mine tanker om skolegang m.m. bliver alt for langt at komme ind på her...men generelt...godt hun ikke er min mor, føler mig totalt hensat til min egen barndom og oplevede en opvækst i skolen, som hun beskriver..og den tid  ønsker jeg under ingen omstændigheder tilbage, nomatter what.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. marts 2011

Aves.

Skouboe skriver:

Tankevækkende?

http://politiken.dk/debat/ECE1213795/kaeft-trit-og -retning-i-skolen-virker-jo/

Det gjorde det også at slå børn..i hvert fald på den korte bane...men jeg tænker på hvilke mennesker man skaber...hvad er det for nogle der kommer ud i den anden ende...

Men altså, vi har jo et ansvar som forældre i forhold til de mennesker vi sender i skole...respekt for andre, empati osv...

Men kæft trit og retning det tror jeg ikke er noget der passer i vores kultur og ud fra hvilke mennesker vi gerne vil have i den anden ende...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.