Omsorgsgiver skriver:
Hej! 
Da jeg var til mit første lægebesøg fik jeg selvfølgelig taget blodprøver. (her tænker jeg ikke på blodprøve til NF). Sygeplejersken som tog blodprøverne sagde til mig at jeg kunne ringe ind om 14 dage og få svar på dem. Men det kan min læge ikke forstå hvorfor jeg skal det. Så nu er jeg i tvivl om jeg skal ringe eller ej.
Er der andre der har fået at vide at de kan ringe ind og få svar på blodprøver eller andre som ikke har fået at vide at I kan ringe ind og få svar?
Selvfølgelig kan du ringe og få besked om hvad blodprøverne har vist,Men ofte er lægepraksis at man får besked ved anden lægeundersøgelse i 25. uge (hvis de husker at fortælle...). Men det kommer selvfølgelig lidt an på hvilke blodprøver du har fået taget.
Blodprøven til doubletesten i forbindelse med nakkefoldsscanningen kan du ikke rigtig få nogen mening ud af før scanningen, men det er jo heller ikke den du mener.
Hvis du er blevet testet for toksoplasmose, rødehunde, lussingesyge (og måske HIV?), så er det da relevant for dig at vide om du har haft sygdommene eller ej, også før uge 25. Jeg har fx ikke haft toksoplasmose, så jeg kan 'desværre' ikke tømme kattebakke når jeg er gravid
- den slags arbejdsfordelingsfordele, er det dag vigtigt at kunne udnytte
Anmeld