stres og graviditet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.059 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

jeg er idag 18 uger. Kan det påvirke min baby hvis jeg er udsat for stor stress og skænderier med manden? & hvordan påvirke!!! det er stået på i 2 dage, og er meget bekymret.!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

det som om han ikke magter der er en lille på vej

Anmeld

7. marts 2011

Enayia

den-lykkeligste skriver:

jeg er idag 18 uger. Kan det påvirke min baby hvis jeg er udsat for stor stress og skænderier med manden? & hvordan påvirke!!! det er stået på i 2 dage, og er meget bekymret.!

Kæmpe krammer til dig!! Altså jeg kender ingen gravide der render 9 måneder og jubler! Selfølgelig er stress aldrig godt, men jeg tror ikke du skal bekymre dig Dfleste skændes, også selvom kvinden er gravid!

Anmeld

7. marts 2011

Tropez

Har du prøvet at snakke med ham, om hvordan han har det, og hvilke føelser og tanker han har igennem din graviditet, det er jo dig der har alle føelser og mærke alt på din krop, det kan være han er forvirret og føler sig udenfor, er sikker på han glæder sig, han ved bare ikke hvilket ben han skal stå på.

Dit barn kan godt påvirkes ved stress, men tror ikke du skal være bekymret 

Anmeld

7. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Tropez skriver:

Har du prøvet at snakke med ham, om hvordan han har det, og hvilke føelser og tanker han har igennem din graviditet, det er jo dig der har alle føelser og mærke alt på din krop, det kan være han er forvirret og føler sig udenfor, er sikker på han glæder sig, han ved bare ikke hvilket ben han skal stå på.

Dit barn kan godt påvirkes ved stress, men tror ikke du skal være bekymret 

det nogen gange som om det ikke rigtig er gået op for ham at der gemmer sig en lille en. Og tit overser rygning i dette tilfælde ikke skal ske i lejlighede.. ovs.. måske forstår han det nok bare ikke endnu..

Anmeld

7. marts 2011

mor-til-en-dejlig-baby

Enayia skriver:

Kæmpe krammer til dig!! Altså jeg kender ingen gravide der render 9 måneder og jubler! Selfølgelig er stress aldrig godt, men jeg tror ikke du skal bekymre dig Dfleste skændes, også selvom kvinden er gravid!

tuusind tak!
var bare skide bange for om den lille kunne påvirkes så meget at hun ville gå til grunde af det

Anmeld

7. marts 2011

Tropez

den-lykkeligste skriver:

det nogen gange som om det ikke rigtig er gået op for ham at der gemmer sig en lille en. Og tit overser rygning i dette tilfælde ikke skal ske i lejlighede.. ovs.. måske forstår han det nok bare ikke endnu..

Ja nemlig, det er det jeg mener, han kan slet ikke forholde sig til det, da han ikke har noget håndgribeligt, det er fint med billeder, hjertelyd, og maven der vokser, men han kan ikke mærke det selv, og er derfor ved siden af sig selv, min kæreste tager heller ikke altid hensyn omkring det at ryge, han gør det sågar i soveværelset, selvom jeg har sagt jeg ikke vil have det, når han så kommer til at gøre det spørger jeg ham pænt om han i det mindste er sød at åbne døren så jeg kan få luft,  og han tager det pænt og undskylder for sin dumhed, vi som kvinder er altså nød til at være lidt mere overbærende med de kære mænd mens vi er gravide, for de fatter simpelthen ikke noget  

Anmeld

7. marts 2011

Isabella_mor

jeg har en venninde der fik rigtig mange plukkeveer af at skændes med hendes kæreste. fordi hun sikkert blev enormt hidsig..

pas nu på dig selv.. tag det roligt.. baby kommer først om lang tid og det er nu i skal NYDE tiden inden... for i kommer ikke til at have det som i havde før.. ikke at det er negativt. men man får automatisk bare mindre tid til hinanden i starten. og det er vigtigt at i begge er der for hinanden og at man ikke stiller for høje krav til hinanden.

jeg tør æde min gamle hat at din kæreste glæder sig vildt til baby kommer.. men han ved det bare ikke.. det er jo ikke ham der går rundt med maven og mærker alt den liv du mærker.. han mærker måske engangimellem.. og det er højest sandsynligt at han ikke aner hvad der er ved at ske.. måske tænker han tankerne og forestiller sig hvordan det bliver. men han oplever sikkert ikke alle de følelser du har hver dag inde i dig når du tænker på baby og mærker et spark derinde fra.. det er helt magisk og smadder fantastisk. men det oplever din kæreste jo ikke.. kun når du fortæller om det.

jeg kunne ogs¨have nogle ture med min kæreste omkring en masse ting.. eks. hvad gør vi med børneværelse. hvorfor må jeg ikke købe lidt tøj til babyen når jeg nu ser noget jeg syntes er fint og som jeg gerne vil købe..mange af vores diskutioner handlede altid om det med at købe ting.. hvad var vigtigt osv..

han fattede først EFTER fødslen hvor mange stofbleer vi reelt havde brug for.. og han fandt først ud af efter fødslen hvor mange gange på en dag man kunne komme til at skifte tøj på poden når han havde gylpet på det han havde på i forvejen.. og vi vasker stort set kun stofbleer og babytøj.. det er helt åndssvagt..

men alt det der man kan komme op og skæntes om mht baby og graviditet. lad være med at ville have ham til at føle en masse ting hvis det er det.. han glæder sig.. han ved det bare ikke endnu fordi han ikke har fattet det..

det går altså først op for manden at han er blevet far når han har sin baby i armene... for kvinden går det op for en når hun har pisset på en pind og der er to streger.. (i de fleste tilfølge) og det kan være at det er det der er tilfældet hos jer...

khakuna matatta.. tag det roligt.. nyd tiden. og nyd at det er frorår og solen skinner. og at du får en sommerbaby og du skal nyde solen og det dejlige varme....

det skal nok blive fantastisk..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.