Kejsersnit eller alm fødsel???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

Molly8

kiwifrugten skriver:

Jeg er bare død bange for at skulle gå igennem alt den udvidelse og presse osv og er vildt bange for at sprække og er også bange for at man aldrig blir normal der nede igen.

I dag skal jeg testes for leverbetændelsesklør, hvis jeg har det så ville de overveje kejsersnit på mig.

Hej

Jeg fødte for 18 dage siden. Jeg var selv nervøs for at ende med kejsersnit eller andre medicinske procedurer. Jeg ville helst være hjemme i trygge omgivelser så længe så muligt - hvilket endte med at være lige til presseveerne kom, så 25 min. efter jeg kom på fødegangen, var han født. Jeg nåede ikke noget smertestillende, kun lidt ilt. Og ja, det gjorde ondt, og ind imellem havde jeg ondt af mig selv, men det var ikke så slemt som frygtet. Jeg blev syet lidt, og det var ikke rart, men alt i alt var det en fantastisk oplevelse.

Jeg havde god hjælp af bogen "Du bliver en skøn mor", der hjalp mig til at forberede mig på de bekymringer, jeg havde.

Kh Molly

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

DLM

Jeg vil klart anbefale alm. fødsel, lige som mange andre i denne tråd. Det er klart det værd. Ja det gør knald hammrende ondt, men det er samtidig den mest fantastiske oplevelse og følelse i ens liv. Plus det er bedre for både dig og dit barn. desuden er det ganske få steder der går med til pks, hvis det ikke er nødvendigt.

Anmeld

7. marts 2011

Dorthe1986

Ved ikke om jeg kan "tillade" mig at svare, da jeg endnu ikke har født, men det gør jeg altså lige

Jeg ville til enhver tid vælge at føde selv, selvom jeg jo ikke engang aner hvad jeg går ind til

Det er det sundeste for barnet, som andre også skriver og man ved jo at smerterne stopper igen

Desuden tror jeg også at det at man har kæmpet sådan for at føde sit barn er med til at knytte moder og barn på en anden måde

Men ja jeg aner ikke hvad det vil sige at føde, men jeg er nu ikke bange for det Jeg har det lidt sådan at når jeg nu har sagt a, må jeg jo også sige b Ej, men det kommer selvfølgelig an på hvordan du har det, men hvis der ikke er nogen medicinske grunde til kejsersnit, synes jeg du skal vælge at føde normalt... Jeg glæder mig i  hvert fald til fødslen, er sikker på der venter en fantastisk oplevelse! Faktisk ville jeg blive temmelig ked af, hvis jeg får at vide at jeg ikke kan føde normalt...

Men tag en snak med din jordemoder

Anmeld

7. marts 2011

kiwifrugten

Tusind tak for jeres allesammens svar.

Kan sagtens forstå det når i skriver alm fødsel så ja jeg skal da klart have en alm fødsel :-)

Jeg har nok bare en af de dage hvor man går i panik og frygter det væreste.

Men tusind tak for jeres gode råd og vejledning

Og stort tillykke til Molly8 :-D

Anmeld

7. marts 2011

*A*

Sky skriver:

Helt klart alm. fødsel! - kroppen er lavet til det og når man står på den anden side og ser tilbage så er det en helt fantastisk og fuldstændig usammenlignelig oplevelse

Så med mindre enten du eller barnet fejler noget kan jeg slet ikke forstå at man overvejer KS

/Sky

Jeg er af helt samme mening...

Anmeld

7. marts 2011

morethanperfect

Almindelig fødsel

Jeg var også virkelig bange , og på et tidspunkt ville jeg også ha KS , men heldigvis var der mange der bakkede op om at jeg selvf. skulle føde normalt .. Hvilket jeg er lykkelig for i dag !

Anmeld

21. marts 2011

MorTilManse

Jeg fik akut kejsersnit da jeg var ca. 9 cm åben men det var fordi at de ikke kunne hører nogen hjertelyd på min søn og fordi han sad fast i mit bækkent.
Men vil overhovedet ikke anbefale kejsersnit hvis ikke der er noget galt, for du føler du går glip af at få barnet op til dig lige når du har født osv.
Så ja jeg anbefaler det hvert fald ikke hvis ikke det er nødvendigt.

Anmeld

21. marts 2011

LIZO

hvorfor overvejer de pks fordi du gar gravilites kløe.. jeg havde det, men det snakket slet ikke om det ved mig.. for det på virker ikke fødslen.. men du bliver så sat i gang før hvis dine levertal er for høje..

jeg skulle godt nok ikke ha pks.. det var min store frygt. og havde fået skrevet at hvis det endte med det skulle det være i fuld bedøvelse. tænk på det store ar, du må ikke løfte på en lille osv..

Anmeld

21. marts 2011

Isabella_mor

jeg fik selv kejsersnit.. men jeg skulle have født altmindeligt.. men pga han lå skævt med hovedet og fostervandet var grønt jeg åbnede mig ikke mere en MAX 7 cm, og jeg havde været i fødsel i over 3 døgn, så valgte de at give mig akut kejsersnit.. og det var okay.. Dog vil jeg lige sige at i starten var jeg rigtig godt gammeldaws ked af det.. og syntes det hele var noget trælst noget at jeg ikke kunne føde almindeligt, det var jo det som jeg havde forbered mig på.. og IKKE et kejsersnit.. men jeg var SÅ smadret og SÅ træt, jeg orkede ikke mere... så på det givende tidspunkt jeg ville bare have det overstået... og det gik forrygende godt..

og jeg var oppe og gå morgenen efter og kom i bad og jeg fik jo smertestillende så jeg ikke mærkede til det s meget. dog var jeg helst smadret i mavemusklerne og jeg kunne godt mærke på min indvolde at de havde rodet rundt. men det var klart en behagelig måde at føde på fordi under fødslen var jeg totalt overskudsagtig.

men under der hvor jeg stadig troede jeg skulle føde normalt fik jeg en epidural, og den vil jeg KLART anbefale hvis du er bange for smerterne.. de er dog slet ikke så slemme som pressefasen, og den får man IKKE bedøvelse for. der må man bruge lattergas for at komme helskindet igennem det.. (det lå jeg med i 3 timers tid hvor jeg ikke måtte presse da vi ventede på at der skulle blive ledigt på operationsstuen så jeg kunne få kejsersnit.. DET VAR ULIDELIGT... og jeg priser mig så lykkelig for at have lattergas ved min seng på fødestuen.

men jeg føler lidt at jeg havde to fodsler på en dag. fordi at jeg oplevede det hele. plukveer, alm veer og til sidst presseveer. jeg blev så bare skånet for deen sidste fase. selve at presse barnet ud. og det er min skede nok ret glad for den dag i dag...! og mit ar er flot syntes jeg og ALLE Andre.. 

du skal ikke være nervøs for det ene eller det andet. selvom du er. det var jeg også. fordi at man VED JO IKKE hvad det er for en smerte og man ved ikke hvor ondt det gør på en og om man føler at man faktisk kan klare det..

men det sjove er at man bliver bare SÅ stærk når man ligger der og skal koncentrere sig om at trække vejret helt ned i maven når man har veer.. og man kofusere kun på det.. ikke noget som helst andet.. og du kan sagtens sige at du ikke er sikker på at du vil have en eidural blokade.. og så kan i finde ud af det undervejs i din fødsel.. det var sådan med mig. jeg var totalt imod den til at starte med. men da mine veer var slemme og jeg ikke havde åbnet mig nok, så sagde hun at jeg skulle have vedrop.. (s drop) og det ville intensivere mine veer. og jeg syntes jo de var rimelig intense i forvejen så jeg kunne slet ikke oversekue det, og det kunne min JM godt se og hun foreslog og overtalte mig til at det bedste for mig ville være at få lagt sådan en... og det er SERIØST bare fantastisk...

for man kan ikke mærke veerne.. og så kan man enten få sovet (hvis man kan for spænding og forventninger.. ) eller bare få noget mad og drikke og slappe af... lige indtil at pressefasen kommer... så virker den ikke længere den epidural..  og så lærer man at gispe lige på stedet...

det er utroligt hvad ens krop kan holde til og hvor stærk man egentlig er. det er så vild en oplevelse.. (dog nok mest set i bakspejlet) men alligevel.. jeg frygter ikke når den tid kommer til at jeg skal have nr 2.. men jeg vælger nok at få foretaget et kejsersnit igen...

Anmeld

21. marts 2011

fjumse

JEG HAR PRØVET BEGGE DELE...

Jeg fødte vores søn for 2 år siden, lå med veer  i 22 timer og til sidst var jeg udmattet efter at presse i 4 timer. Var hævet for neden og han lå lidt skæv, så de hjalp ham ud  med sugekop, hvilket resulterede i jeg sprækkede fuldstændig helt om i endetarmen. Måtte ikke sidde op i en måned og kun løfte vores søn.
Det var en hård tid og jeg kunne heller ikke tænke mig at føde igen. Heldigvis har jeg ingen mén af det i dag.

For 6 mdr siden fik vi en pige ved planlagt kejsersnit, netop fordi jeg frygtede at sprække lige meget igen og det er jo ikke sikkert det går lige så godt igen bagefter.

Det var en udmærket oplevelse, det er det vel altid at få et barn, men jeg tænker også mest på vores søns fødsel som det jeg husker og mindes. Selvf. også kejsersnittet men det er altså lidt en tam oplevelse...

Og jeg vil nok sige jeg havde det rædselsfuldt bagefter, jeg græd hver gang jeg skulle tisse og lave bæ i to uger. Så ondt gjorde det i min mave, jeg kunne ikke vende mig i sengen, kunne ikke holde til noget som helst.
Det var bestemt ikke sjovt!

Og folk der tror kejsersnit er "den nemme løsning" tager bestemt helt fejl!

Skal jeg have flere børn vil jeg føde dem selv, med numsen som indsats!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.