jeg fik selv kejsersnit.. men jeg skulle have født altmindeligt.. men pga han lå skævt med hovedet og fostervandet var grønt jeg åbnede mig ikke mere en MAX 7 cm, og jeg havde været i fødsel i over 3 døgn, så valgte de at give mig akut kejsersnit.. og det var okay.. Dog vil jeg lige sige at i starten var jeg rigtig godt gammeldaws ked af det.. og syntes det hele var noget trælst noget at jeg ikke kunne føde almindeligt, det var jo det som jeg havde forbered mig på.. og IKKE et kejsersnit.. men jeg var SÅ smadret og SÅ træt, jeg orkede ikke mere... så på det givende tidspunkt jeg ville bare have det overstået... og det gik forrygende godt..
og jeg var oppe og gå morgenen efter og kom i bad og jeg fik jo smertestillende så jeg ikke mærkede til det s meget. dog var jeg helst smadret i mavemusklerne og jeg kunne godt mærke på min indvolde at de havde rodet rundt. men det var klart en behagelig måde at føde på fordi under fødslen var jeg totalt overskudsagtig.
men under der hvor jeg stadig troede jeg skulle føde normalt fik jeg en epidural, og den vil jeg KLART anbefale hvis du er bange for smerterne.. de er dog slet ikke så slemme som pressefasen, og den får man IKKE bedøvelse for. der må man bruge lattergas for at komme helskindet igennem det.. (det lå jeg med i 3 timers tid hvor jeg ikke måtte presse da vi ventede på at der skulle blive ledigt på operationsstuen så jeg kunne få kejsersnit.. DET VAR ULIDELIGT... og jeg priser mig så lykkelig for at have lattergas ved min seng på fødestuen.
men jeg føler lidt at jeg havde to fodsler på en dag. fordi at jeg oplevede det hele. plukveer, alm veer og til sidst presseveer. jeg blev så bare skånet for deen sidste fase. selve at presse barnet ud. og det er min skede nok ret glad for den dag i dag...! og mit ar er flot syntes jeg og ALLE Andre..
du skal ikke være nervøs for det ene eller det andet. selvom du er. det var jeg også. fordi at man VED JO IKKE hvad det er for en smerte og man ved ikke hvor ondt det gør på en og om man føler at man faktisk kan klare det..
men det sjove er at man bliver bare SÅ stærk når man ligger der og skal koncentrere sig om at trække vejret helt ned i maven når man har veer.. og man kofusere kun på det.. ikke noget som helst andet.. og du kan sagtens sige at du ikke er sikker på at du vil have en eidural blokade.. og så kan i finde ud af det undervejs i din fødsel.. det var sådan med mig. jeg var totalt imod den til at starte med. men da mine veer var slemme og jeg ikke havde åbnet mig nok, så sagde hun at jeg skulle have vedrop.. (s drop) og det ville intensivere mine veer. og jeg syntes jo de var rimelig intense i forvejen så jeg kunne slet ikke oversekue det, og det kunne min JM godt se og hun foreslog og overtalte mig til at det bedste for mig ville være at få lagt sådan en... og det er SERIØST bare fantastisk...
for man kan ikke mærke veerne.. og så kan man enten få sovet (hvis man kan for spænding og forventninger.. ) eller bare få noget mad og drikke og slappe af... lige indtil at pressefasen kommer... så virker den ikke længere den epidural.. og så lærer man at gispe lige på stedet...
det er utroligt hvad ens krop kan holde til og hvor stærk man egentlig er. det er så vild en oplevelse.. (dog nok mest set i bakspejlet) men alligevel.. jeg frygter ikke når den tid kommer til at jeg skal have nr 2.. men jeg vælger nok at få foretaget et kejsersnit igen...
Anmeld