Læger kræver fødesteder til fede gravide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

845 visninger
3 svar
0 synes godt om
8. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Jyllandsposten

Hver region bør have en speciel fødeafdeling til meget fede gravide, lyder det fra foreningen af fødselslæger.

Siden 2004 er antallet af overvægtige gravide steget år for år, og med et kig til andre lande kan man frygte, at det bliver værre.

Svært overvægtige har langt større risiko for komplikationer under fødslen. De får oftere kejsersnit og har større risiko for infektioner og helingsproblemer bagefter. De føder også oftere større børn, der med fedt omkring skuldre og nakke er i fare for at sidde fast under fødslen. Oveni kan det være umuligt at lægge de svært overvægtige gravide i narkose, fordi fedtet i halsen fylder så meget, at man ikke kan få en slange ned gennem den.

Alt sammen fakta, der taler for særlige fødesteder, mener også det lægelige specialeråd, der rådgiver Region Syddanmark i forhold til fødsler.

"Jeg tror, det er fremtiden med et fødested i hver region med fødelejer og instrumenter, der er designet til svært overvægtige og med ansatte, som har en speciel viden på området," siger Morten Lebech, formand for foreningen af fødselslæger.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2008

twinboys

Hold da fast sådan har jeg da aldrig tænkt på det, før jeg læser denne debat...

Godt at de tænker de tanker, men skulle man ikke hjælpe dem med at tabe sig i stedet for...

MAjbritt(H)

Anmeld

8. oktober 2008

Skovurt

Ja, det er sgu egentlig lidt grotesk som alting skal redesignes, så der også er en udgave til de svært overvægtige :'( - ikke at jeg er imod det, for bestemt synes jeg da at det er godt at de tænker så langt nu, men... synes bare det er forfærdeligt at problemet med overvægt bare vokser og vokser. Men godt at de tænker så langt - for det lader jo på ingen måde til at vægtstigningen er toppet endnu. Anette

Anmeld

8. oktober 2008

twinboys

[citat][f][småt]Chrautwald skriver:[/småt][/f] Ja, det er sgu egentlig lidt grotesk som alting skal redesignes, så der også er en udgave til de svært overvægtige :'( - ikke at jeg er imod det, for bestemt synes jeg da at det er godt at de tænker så langt nu, men... synes bare det er forfærdeligt at problemet med overvægt bare vokser og vokser. Men godt at de tænker så langt - for det lader jo på ingen måde til at vægtstigningen er toppet endnu. Anette [/citat] Nej åbentbart ikke!!! Majbritt(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.