Nu er jeg virkelig forvirret!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

450 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Zibi_84

Hej piger. Jeg er i dag 24+0....Altså hvad jeg vil mene er i 6 mdr. Så mødte jeg en pige som også er i uge 24. Men hun mente bestemt at hun er i 5 mdr. Det er ret forvirrende med de 40 uger, som efter min beregning giver 10 mdr. HJÆLP??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Saram

Kigger lige med her, for biver os tit selv forvirret over det.

Anmeld

6. marts 2011

morethanperfect

Zibi_84 skriver:

Hej piger. Jeg er i dag 24+0....Altså hvad jeg vil mene er i 6 mdr. Så mødte jeg en pige som også er i uge 24. Men hun mente bestemt at hun er i 5 mdr. Det er ret forvirrende med de 40 uger, som efter min beregning giver 10 mdr. HJÆLP??

Man går i realiteten kun 38 uger fordi de første to uger er man ikke gravid ... det var hvad min Jm fortalte mig , for jeg forstod det heller ik

Anmeld

6. marts 2011

SussieThyssen

Zibi_84 skriver:

Kan ski godt forstå du er forvirret..jeg kan heller ikke finde ud af det.
Men lad være med at blande måneder ind i de underlige systemer.
Hvis du skal beregne måneder, så tæl 9 mdr bagud fra din termin, så kan du tælle frem igen til det nuværende tidspunkt og så kan du se hvor mange måneder du er henne.

Da jeg skulle have børn blev det beregnet på følgende måde, og som var god nok den gang.

Tag sidste mens første dag...læg 9 mdr til og træk en uge fra, så har du din termin.
Hvis din sidste mens var den 20. okt ---> + 9 mdr = 20. juli - 7 dage = 13 juli.

Hvis man så ud fra dette tæller måneder er der ingen ko på isen.

Ellers kan du også regne det ud ved at sige, at på hver måned går der ca 4 1/2 uge.
Så ja..jeg vil også sige at du er tæt på 6 mdr men ikke helt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. marts 2011

Ayasmor

Prøv at tjekke denne side: http://www.navlestreng.dk/artikler/Mine-boern/Graviditet-og-foedsel/Graviditetens-faser/Saadan-vokser-du-og-barnet/e_21_874.page

Der står lidt om de forskellige uger i de forskellige mdr. Ud fra den er du 6 mdr. henne i 24.uge

Anmeld

6. marts 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Zibi_84 skriver:

Du er i 6. måned, men 5 måneder henne. Det vil sige du er igang med den 6. måned og har overstået fulde 5 måneder og 60% af din graviditet

Ligesom at du er 24+0 så er du i 25. uge.

Anmeld

7. marts 2011

Zibi_84

Hej igen piger. Tak for jeres svar. Var faktisk lidt flov over at spørge, da jeg ikke er en super Mattematiker, men kan godt se at der er flere som synes det er lidt forvirrende! Dejligt med hurtig svar. Tak. Mvh. Zibi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.