Kløe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

699 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hej kvinder!

Jeg har de sidste par dage haft kløe over det meste af kroppen. Dog ikke på fodsålerne eller håndfladerne som jeg kan læse mig frem til man skal være ekstra opmærksom på pga. leveren.

Men alligevel kan jeg ikke lade være med at blive lidt urolig

Jeg er "kun" 10+4 henne i min graviditet og kan læse mig frem til at det er i den sidste del af graviditeten man kan få leverbetinget graviditetskløe.

Er der grund til at jeg skal være urolig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Kofoed.

Omsorgsgiver skriver:

Hej kvinder!

Jeg har de sidste par dage haft kløe over det meste af kroppen. Dog ikke på fodsålerne eller håndfladerne som jeg kan læse mig frem til man skal være ekstra opmærksom på pga. leveren.

Jeg er "kun" 10+4 henne i min graviditet og kan læse mig frem til at det er i den sidste del af graviditeten man kan få leverbetinget graviditetskløe.

Kan se du ikke har fået svar, så opper dig lige.

Anmeld

7. marts 2011

Snefnug1984

Hvis det bliver ved, synes jeg du skal bede lægen tjekke om din lever fungerer, som den skal og ellers snakke med hende om det eller din jordmoder..

Anmeld

7. marts 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Kofoed33 skriver:

Kan se du ikke har fået svar, så opper dig lige.

He he... takker

Anmeld

7. marts 2011

Omsorgsgiver

Den stolte mor til 2
Snefnug26 skriver:

Hvis det bliver ved, synes jeg du skal bede lægen tjekke om din lever fungerer, som den skal og ellers snakke med hende om det eller din jordmoder..

Ok... jeg ser lige tiden an og vil være bedre til at smøre mig ind i creme morgen og aften. Hvis det ikke hjælper kontakter jeg lægen.

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Nogle kvinder får en mærkelig form for allergi-kløe i de første måneder, de venter sig, så jeg synes du skal snakke med lægen omkring det og ikke vente.
Og så også få tjekket dine levertal for alle tilfældes skyld.
Selvom, der står at det skal klø i hænder og fødder ved lever-kløe, så passer det ikke altid...en del kvinder oplever lever-kløe andre steder...så bliv nu tjekket.
Hellere en gang for meget end for lidt.
Men prøv først at tage noget ekstra kalk og se om ikke det skulle hjælpe...kroppen reagerer nemlig ofte ved kløe, hvis man er i kalkunderskud.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. marts 2011

Fenja09

Omsorgsgiver skriver:

Hej kvinder!

Min hud klør også og har gjort det i mange uger - nogle dage er værre end andre. Hvad jeg har fået af vide er det helt normalt og en fed creme vil tage det værste, så det er det jeg gør

Jeg fejler ingenting - hverken mht. allergi eller min lever.

Sørg for at smøre dig ind hver aften i en god fed creme - jeg har brugt den Stribede fra Matas, som jeg også bruger til at smøre min mave ind i, det plejer at virke helt fint og efter det er gjort er det stort set væk  Døjer ikke med det i dagtimerne, eller jeg bemærker det i hvert fald først når jeg ligger mig ind i seng

Og vil lige tilføje, at rigtig mange af mine veninder ( som er gravide/ har været gravide) har oplevet det samme, uden der var/er noget i det. Så synes ikke du skal bekymrer dig om det. Du kan selvfølgelig nævne det for lægen, det sker der ikke noget ved.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.