hjælp til pizza

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.187 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

hannetheis

Profilbillede for hannetheis

hej min søn skal have vuggestuen med hjem til fødselsdag og jeg har bestemt at de skal have pizza.

men tænkte om der er nogle som har en let og hurtig opskrift på pizzadel???

min plan var at pizzaen skulle laves dagen før, så den kan opvarmes når børnene er der. men hvordan undgår jeg at pizzaen virker blød dagen efter.

og hvor meget pizza ville i lave til 16 børn i alderen 2-3år og 5 voksne???

håber der er nogle som kan hjælpe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

fønix

hannetheis skriver:

hej min søn skal have vuggestuen med hjem til fødselsdag og jeg har bestemt at de skal have pizza.

men tænkte om der er nogle som har en let og hurtig opskrift på pizzadel???

min plan var at pizzaen skulle laves dagen før, så den kan opvarmes når børnene er der. men hvordan undgår jeg at pizzaen virker blød dagen efter.

og hvor meget pizza ville i lave til 16 børn i alderen 2-3år og 5 voksne???

håber der er nogle som kan hjælpe.

jeg bruger noget mel som er en færdigblanding, den er rød og så er der klisteret to pakker tørgær ovenpå. der skal kun puttes vand i og så er den ellers færdigjeg kan desværre ikke huske hvad den hedder men ellers er der også andre slags

jeg ved ikke lige hvor mange pizza'er jeg ville lave, hellere for mange end for lidt det kan jo altid fryses, er der andet mad?

Anmeld

6. marts 2011

hannetheis

fønix skriver:

jeg bruger noget mel som er en færdigblanding, den er rød og så er der klisteret to pakker tørgær ovenpå. der skal kun puttes vand i og så er den ellers færdigjeg kan desværre ikke huske hvad den hedder men ellers er der også andre slags

jeg ved ikke lige hvor mange pizza'er jeg ville lave, hellere for mange end for lidt det kan jo altid fryses, er der andet mad?

ja de vil få nogle spyd med frikadelle og grønsager. og en is til desert.

Anmeld

6. marts 2011

Sujan

Ingredienser: (4 personer)
250 g hvedemel
1/2 tsk bordsalt
1 spsk olivenolie
20 g gær
1 1/4 dl vand

- Bland melet med salt og olie i en skål. Rør gæren ud i lunkent vand og bland melet i med hånden eller med dejkrogene på elpiskeren. Tilsæt evt.lidt mere mel, til dejen er sej og smidig. Læg et klæde over skålen og lad dejen hæve i godt 45 minutter, til den har nået dobbelt størrelse.

Det er den dej jeg plejer at lave og den bliver god..

Men bland mel i lidt af gangen for den bliver hurtigt tør.. Mener i hvert fald jeg ikke bruger det hele...

Anmeld

7. marts 2011

hannetheis

Sujan skriver:

Ingredienser: (4 personer)
250 g hvedemel
1/2 tsk bordsalt
1 spsk olivenolie
20 g gær
1 1/4 dl vand

- Bland melet med salt og olie i en skål. Rør gæren ud i lunkent vand og bland melet i med hånden eller med dejkrogene på elpiskeren. Tilsæt evt.lidt mere mel, til dejen er sej og smidig. Læg et klæde over skålen og lad dejen hæve i godt 45 minutter, til den har nået dobbelt størrelse.

Det er den dej jeg plejer at lave og den bliver god..

Men bland mel i lidt af gangen for den bliver hurtigt tør.. Mener i hvert fald jeg ikke bruger det hele...

4 personer er det regnet som voksne for skal jo have lavet til en masse børn

Anmeld

7. marts 2011

Sujan

hannetheis skriver:

4 personer er det regnet som voksne for skal jo have lavet til en masse børn

Ja er til 4 voksne...

Anmeld

7. marts 2011

hannetheis

Sujan skriver:

Ja er til 4 voksne...

super den tror jeg jeg vil prøve

Anmeld

7. marts 2011

Sofia

Hmm, jeg ved godt det nok ikke er det sundeste da man jo ikke helt har styr over hvor meget fedt der er i de færdige deje, men har du overvejet dem man kan købe som er rullet ud på bagepapir og det hele?

Anmeld

8. marts 2011

hannetheis

Sofia skriver:

Hmm, jeg ved godt det nok ikke er det sundeste da man jo ikke helt har styr over hvor meget fedt der er i de færdige deje, men har du overvejet dem man kan købe som er rullet ud på bagepapir og det hele?

jeg tror bare ikke de er så gode at bage dagen før....

for havde da helt sikkert været en god ide.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.