Første gang far er ude efter to fødsler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

XXSS

Hej de damer...

Ja som overskriften lyder, har vi taget "ude tjansen" på skift her i weekend, jeg havde tøsehygge fredag og manden skulle til bedste kammeratens fødselsdag i går i Karlslunde, så vi aftaler, at han overnatter ude for første gang i 2-3 år.

Jeg hygger med Olivia på 2 år og 2 måneder og Freya på 7½ måned. Olivia er lidt klattet, og jeg er oppe 20 gange for at give vand, sut osv.

Derfor tager jeg hende ind til mig i sengen, hvor jeg vågner ved et skrig - jeg løfter hende op til mig - og kan mærke, at hun vender helt forkert, armene sidder underligt og benene også - nu er det jo mørkt så jeg kan ikke se, hvad der foregår, jeg skynder mig at tænde lyset og ser, at hun har feberkramper og vender det hvide ud af øjnene!  

Jeg har ALDRIG været så ræd i hele mit liv før, hun lignede en, der var ved at stille træskoene. Jeg greb telefonen imens jeg bare tudede, og ringede til 112, som sendte en ambulance med det samme.

Det var bare så ubehageligt og jeg er stadig påvirket af det FØJ! kl. var lidt i seks og jeg ringede til farmor, som kom løbende for at holde øje med lille Freyamus i mens vi kørte på hospitalet.. Hun sitrede i hele kroppen og var blå - de målte iltmængde, hjerte osv. og så kørte vi afsted, jeg fik fat på manden ved 7 tiden, hvorefter han tog den lange tur hjem og hente os på hospitalet ved halv ni tiden..

HVOR er feberkramper bare et klamt fænomen, jeg var lige ved at gå ud af mit gode skind. Andre der har oplevet det og som også bare blev hylet ud af den?

Tak fordi du læste med, jeg havde bare brug for lige at komme ud med mine tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

JuelZ

Kan godt forstå du har det sådan, det er heller ikke sjovt på nogen som helst måde.. jeg passede min grandfætter da han fik det for første gang, vidste tilgengæld godt hvad det var da jeg så det, har selv lidt meget af det og har fået fortalt hvad jeg skulle op til flere gange af min mor og mine brødre, så tøjet (det sidste han havde på) blev taget stille og roligt af ham imens jeg ringede 112.. 5min senere kom ambulance folkene og tog diverse målinger. og tog ham med.. han blev udskrevet meget hurtigt igen... men håber at hun klare den og at du falder ned meget hurtigt igen .... STOR krammer får du godbedring med hende

Anmeld

6. marts 2011

Anne G

Puha.. Det har godt nok været noget af en væmmelig oplevelse.. Og så også nu hvor du er alene hjemme..

Jeg håber at du kommer dig hurtigt over forskrækkelsen og at hun snart får det bedre igen

Anmeld

6. marts 2011

XXSS

Majdahls skriver:

Kan godt forstå du har det sådan, det er heller ikke sjovt på nogen som helst måde.. jeg passede min grandfætter da han fik det for første gang, vidste tilgengæld godt hvad det var da jeg så det, har selv lidt meget af det og har fået fortalt hvad jeg skulle op til flere gange af min mor og mine brødre, så tøjet (det sidste han havde på) blev taget stille og roligt af ham imens jeg ringede 112.. 5min senere kom ambulance folkene og tog diverse målinger. og tog ham med.. han blev udskrevet meget hurtigt igen... men håber at hun klare den og at du falder ned meget hurtigt igen .... STOR krammer får du godbedring med hende

Jeg tænkte også nok, at det var feberkrampe, men jeg var skrækslagen over den måde hun så ud på.. Det gjorde mega ondt i mit hjerte. Til trods for at jeg har set det en gang før da jeg arbejdede på skadestuen i  Århus, det er bare noget andet når man er helt alene og det er mit eget barn.. Tak for tankerne

Anmeld

6. marts 2011

XXSS

Anne G skriver:

Puha.. Det har godt nok været noget af en væmmelig oplevelse.. Og så også nu hvor du er alene hjemme..

Jeg håber at du kommer dig hurtigt over forskrækkelsen og at hun snart får det bedre igen

Tak  og ja det håber jeg også.. Ja det er meget pudsigt som livet spilles engang i mellem, især at det lige præcis er den ene dag, hvor jeg er alene.. Puha. Nu har jeg lavet en aftale med min kære nabo, som insisterer på, at jeg næste gang bare render ind og banker på derinde, så hun kan se efter Freya, det burde jeg jo også bare have gjort, men så klart tænkte jeg ikke..

Anmeld

6. marts 2011

Anne G

Tanja78 skriver:

Tak  og ja det håber jeg også.. Ja det er meget pudsigt som livet spilles engang i mellem, især at det lige præcis er den ene dag, hvor jeg er alene.. Puha. Nu har jeg lavet en aftale med min kære nabo, som insisterer på, at jeg næste gang bare render ind og banker på derinde, så hun kan se efter Freya, det burde jeg jo også bare have gjort, men så klart tænkte jeg ikke..

Jeg tror slet ikke at man tænker klart i den situation.. Jeg havde nok gjort nøjagtig det samme som dig, for man går jo ikke lige ind midt om natten og banker på hvis ikke man har en aftale..

Men håber da ikke at I kommer ud for det igen.. God bedring med hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.