frugt hvor mange stykker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: frugt hvor mange stykker om dagen? til børn på 2 år

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.286 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. marts 2011

muzen

jeg har tit tænkt over hvor mange stykker frugt min søn må få, vi andre skulle jo gerne spise 6 stykker om dagen

men hvor meget må børn spise?

vi er kommet ind i en periode hvor mikkel han tror han skal spise hele tiden.
men jeg syntes det er en dårlig vane at han bare tror han skal spise hele tiden.

så for det meste, når han spørg får han nej, også få han på andre tidspukter når han ikke spørg.

men hvordan gør i når de spørg 10 gange om dagen om han må få dit og dat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2011

Valle81

muzen skriver:

jeg har tit tænkt over hvor mange stykker frugt min søn må få, vi andre skulle jo gerne spise 6 stykker om dagen

men hvor meget må børn spise?

vi er kommet ind i en periode hvor mikkel han tror han skal spise hele tiden.
men jeg syntes det er en dårlig vane at han bare tror han skal spise hele tiden.

så for det meste, når han spørg får han nej, også få han på andre tidspukter når han ikke spørg.

men hvordan gør i når de spørg 10 gange om dagen om han må få dit og dat?

Jeg mener at have læst at børn må få det der svarer til onkring 1 stykke frugt om dagen til de bliver 3 år.

Husker at jeg læste det i en bog da jeg var dagplejer - og tænkte - hmm det var lidt for mine dagpleje børn ådmig fattig i frugt - og tænkte jeg måtte hellere skære noget ned på det:0)

Christina

Anmeld

6. marts 2011

tazz

Man skal spise 6 stykker frugt OG GRØNT i løbet af dagen, ikke 6 stykker frugt.

Anna på 5 år får maksimalt 2 stykker frugt om dagen, men ville egentlig gerne holde hende nede på 1. Ellers får hun alt alt for meget sukker.

Anmeld

6. marts 2011

Barbamama

Min sp har lige sagt 2

Anmeld

6. marts 2011

klmf

Oliver er frugt-junkie, så hvis han er syg eller pylret og vi ikke kan lokke andetb i ham, så får han lov at spise løs - ellers er vi nok på 2-4 stykker frugt dagligt. Grøntsagerne går han langt udenom den lille bandit

Anmeld

7. marts 2011

muzen

tazz skriver:

Man skal spise 6 stykker frugt OG GRØNT i løbet af dagen, ikke 6 stykker frugt.

Anna på 5 år får maksimalt 2 stykker frugt om dagen, men ville egentlig gerne holde hende nede på 1. Ellers får hun alt alt for meget sukker.

ja jeg ved godt at det er frugt og grønt men det tog jeg som en selvfølge :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.