Anonym skriver:
Det er en HG jeg tager, og uddannelsen jeg er påbegyndt tager 4 år og jeg startede i januar.
Jeg kan sagtens forstå du får en snert af usikkerhed i min debat, hvilket jeg inderst inde også er. Jeg elsker in dejlige kæreste som jeg har været sammen med i 4 år, men jeg kan også mærke dybt nede i maven at jeg virkerlig glæder mig til at komme i skole så jeg kan se min lærer. 
Og det er fuldstændig forbudte følelser. For jeg vil aldrig såre min kæreste eller forlade ham. Jeg er 25 og han er 33. Og han ved at jeg har en kæreste.
Det er nok at jeg er for modtagelig overfor smir
Vi flirter heller ikke rigtig, men da vi skulle snakke evaluering kom vi til at snakke kærester, børn og generelt privat liv i stedet for.
Og jeg vil da meget gerne have hans opmærksomhed. Jeg kigger da ofte efter ham, og bliver meget tøse fnidder glad når jeg ser en sms fra ham.
Jeg er ked af at indrømme dette, og jeg håber ikke at du dømmer mig, men for at være ærlig er det mig der flirter meget med ham. Åh gud hvor er jeg dog dum!
Jeg kan slet ikke forstå at jeg efter 4 års forhold med min kæreste pludselig gør sådan noget.
Jeg ved godt at det skal stoppe, men jeg er bare bange for om jeg kan lukke af overfor ham.
Jeg ved selvfølgelig ikke om det er rigtig observeret, men jeg læser det som om, at du ikke har børn. Hvis I ikke har børn endnu, så tænker jeg måske, at du så skal borer dybt om det ER din kæreste du gerne vil være sammen med fremover. Det lyder jo i hvertfald som om du har en kamp indenbords. Altså at du virkelig gerne vil din kæreste, men du er jo også blevet forelsket i en anden.
Jeg tror man må indse at man gennem et helt liv med en andet menneske på et eller andet tidspunkt vil føle sig tiltrukket af en anden person. Så er det så om man lystre på dine følelser der er afgørende.
Der kan jo være to ting i det. Din lærer er i virkeligheden ikke "rigtig" interesseret og tager det som en slags uskyldig flirt (eller lægger måske faktisk slet ikke noget i det og har ingen interesse)
Eller din lærer kan være forelsket i dig og ønsker et forhold hvis muligt.
Lad os lege for et min. at det er det sidste der er tilfælde. Hvis det er tilfælde, er det så det du gerne vil? (for man kan sige, så længe dig og din nuværende kæreste ikke har børn) så må du jo bare melde ud, at du har fundet en anden og du ønsker at gå videre med det.
Men Hvis du vitterligt ikke ønsker at forlade din kæreste, så er det jo i principet også lige meget om læreren ønsker at være sammen med dig eller ej, så bliver du nød til at lukke ned for flirteriet.
Du skal også tænke på, at der er en sansynlighed for at din lærer bare vil lidt "sjov" og ikke ville være interesseret i et forhold.
Men hvis du gerne vil ham (din lærer) skal du i hvertfald først finde ud af, at det ikke er dig der ser "spørgelser". Altså at han virker interesseret i dig, men at det måske kun er noget du ser fordi du gerne vil have det.
Men i bund og grund skriver du jo, at du gerne vil din kæreste og beder om et råd til hvordan du får din lærer smidt ud af dit hoved. Jeg tror faktisk godt det kan lade sig gøre. Ofte er det jo bare en form for fansination, da du jo i bund og grund slet ikke kender ham personligt. Efter 4 år i et forhold, er det måske ligefrem lidt spændende med bekræftigelse og lidt uskyldig flirteri og spænding i hverdagen, så måske er det derfor du føler som du gør. Jeg har desværre ingen råd til at få ham ud af systemet. Som regel kræver det jo, at man ikke ser ham. Ude af øje-ude og sind. Men det er jo ikke muligt. Så måske prøv at forny forholdet der hjemme lidt og så kan sommerferien måske hjælpe det lidt på afstand når den tid kommer.