gravid og familien!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

535 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. marts 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer på Baby.dk!!

ja, jeg er jo gravid. Men holder mig helst som anonym, da jeg har det bedst sådan Da nogle herinde kender mig som ik behøves vide det mig der har det sådan. Men mine forældre har jo ikke været ekstremt glade for jeg er gået hen og blevet gravid. Og min mor i dette tilfælde to gange for 4 år siden overtalte mig til en abort. Og denne gang fik hun så først nyheden afvide da jeg nåede 12 uge. Og hun har egentlig taget det meget pænt. Det det der undre mig? hvis de ikke rigtig har været glade for det, og endnu ikke har sagt tillykke til mig, har de derimod haft travlt med at fortælle nyheden videre til familien når jeg har ringet til mormor ovs . havde de godt hørt det men sagde tillykke til mig.. hvorfor er det mine forældre ik lader mig om det? kunne se det for mig hvis de var vildt glade.. men er de jo ikke.. men de har accepteret det. Men hvorfor fortælle nyheden for mig?!

jeg ville jo selv ha sagt det videre.. ville bare af med en masse tanker

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Chewy

Ja, det er da også en mærkelig reaktion. Og ret tarvelig hvis du spørger mig. Det er da en nyhed, man gerne selv vil have lov at fortælle.

Jeg kender det desværre selv - det er simpelthen fordi folk er så nyhedshungrende. Det er fedt at få lov at fortælle en nyhed, og det gør bare, at folk nogle gange ikke tænker.

Jeg havde fortalt min svigermor et navn vi overvejer til vores søn, og inden vi havde set os om, vidste resten af familien det også, og nogle af dem gik endda og kaldte ham det... Det har bare gjort at det navn nu ikke længere føles rigtigt. Fatter simpelthen he´ller ikke, at min svigermor synes, at det var hendes ret at fortælle det - det ville vi sådan set gerne have gjort, og helst efter han var født...

Synes du skal sige det til din mor - det er ikke i orden at hun ikke tænker, at det vil du nok gerne selv fortælle...

Anmeld

5. marts 2011

SussieThyssen

Besynderlig adfærd.
Jeg ville se at få snakket ud med dem, og så sige til din mor, at hun bare har ødelagt så meget af glæden for dig.
Kan være hun så fatter, at hun gør sit eget barn ked af det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

Besynderlig adfærd.
Jeg ville se at få snakket ud med dem, og så sige til din mor, at hun bare har ødelagt så meget af glæden for dig.
Kan være hun så fatter, at hun gør sit eget barn ked af det.

Kærligst
Sussie

har lige sms min mor. Hvor der stod i en sms: Kan jeg ringe til farmor og fortælle nyhden. At jeg er gravid? eller har du også været ude med det??!

jeg er rigtig skuffet og rigtig ked over hende!
at hun bare sådan ødelægger det for mig! & når
hun så ikke er helt tilfreds med graviditeten kan
hun jo ha siddet og talt om min fortid hvilket
ikke kommer andre ved!

Anmeld

5. marts 2011

Anonym trådstarter

Chewy skriver:

Ja, det er da også en mærkelig reaktion. Og ret tarvelig hvis du spørger mig. Det er da en nyhed, man gerne selv vil have lov at fortælle.

Jeg kender det desværre selv - det er simpelthen fordi folk er så nyhedshungrende. Det er fedt at få lov at fortælle en nyhed, og det gør bare, at folk nogle gange ikke tænker.

Jeg havde fortalt min svigermor et navn vi overvejer til vores søn, og inden vi havde set os om, vidste resten af familien det også, og nogle af dem gik endda og kaldte ham det... Det har bare gjort at det navn nu ikke længere føles rigtigt. Fatter simpelthen he´ller ikke, at min svigermor synes, at det var hendes ret at fortælle det - det ville vi sådan set gerne have gjort, og helst efter han var født...

Synes du skal sige det til din mor - det er ikke i orden at hun ikke tænker, at det vil du nok gerne selv fortælle...

det gør mig forfærdeligt ondt .. sikke noget! hvor er det synd!!

Anmeld

5. marts 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Hej med jer på Baby.dk!!

ja, jeg er jo gravid. Men holder mig helst som anonym, da jeg har det bedst sådan Da nogle herinde kender mig som ik behøves vide det mig der har det sådan. Men mine forældre har jo ikke været ekstremt glade for jeg er gået hen og blevet gravid. Og min mor i dette tilfælde to gange for 4 år siden overtalte mig til en abort. Og denne gang fik hun så først nyheden afvide da jeg nåede 12 uge. Og hun har egentlig taget det meget pænt. Det det der undre mig? hvis de ikke rigtig har været glade for det, og endnu ikke har sagt tillykke til mig, har de derimod haft travlt med at fortælle nyheden videre til familien når jeg har ringet til mormor ovs . havde de godt hørt det men sagde tillykke til mig.. hvorfor er det mine forældre ik lader mig om det? kunne se det for mig hvis de var vildt glade.. men er de jo ikke.. men de har accepteret det. Men hvorfor fortælle nyheden for mig?!

jeg ville jo selv ha sagt det videre.. ville bare af med en masse tanker

Det er jo meget mere i denne historie, end du fortæller her (nok fordi du ønsker at være anonym) - men dine forældre er ikke glade for din beslutning, og det kan være pga. din alder, ingen uddannelse, ustabilt forhold/ingen synlig far til barnet, umodenhed, økonomisk rod og mange andre ting, jeg kan kun gætte.

Jeg tror, at dine forældre har valgt at varsle de andre familiemedlemmer, fordi der sikkert hersker enighed om "problemet", måske har de endda haft brug for at få vendt deres bekymringer eller spejlet, om det var dem, der havde forkert holdning - jeg tror ikke, at det er for at såre dig - men igen er det svært at tolke på så få oplysninger, du kan sikkert bedre konkludere noget eller afvise nogle af mine muligheder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.