Den økonomiske krise!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

793 visninger
11 svar
0 synes godt om
7. oktober 2008

lonemus

Hvad mener I om den meget omdiskuterede krise? Hvordan kunne det gå så galt i USA, hvorfor stoler investorerne ikke på USA's nødløsning og lader aktierne falde osv. Frygter I krisen? Nu er det nok os boligejere der rammes hårdest - læste lige at nationalbanken har sat renten op fra imorgen. Får den stor betydning for jer osv? Jeg vil ikke sige jeg frygter krisen, men jeg undrer mig meget over det overhovedet kunne komme så vidt. Vores huslån har vi fastlåst i 3 år og skal først forhandle igen ultimo 2009, hvor renten jo kan nå at have ændret sig igen. Så jeg er nu ikke bange for det, måske bare meget frustreret over det overhovedet kunne ske....! Hvad er din mening? Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2008

Mette+Mathias

Jeg har det lidt sådan at det er en selvopfyldende profeti, - ligesom de faldende huspriser,- hvis man siger det nok gange, så tror folk på det til sidst, og agerer derefter. Jeg tror på der bliver fundet en løsning indenfor rimelig kort tid, ingen regeringsleder vil have en krise som i 30'erne.

Anmeld

7. oktober 2008

Honningblomst

Jeg er ikke bekymret....har dog tækt på at forhøre mig hos mine forældre om det er et fastforrentet lån de har i det hus jeg bor i...ville være skidt hvis jeg skulle betale endnu mere i leje...men ellers er jeg slet ikke nervøs. Nu er det det her der er oppe og så køres det helt op...ro på.;)
Knus Eva...

Anmeld

7. oktober 2008

1977

Profilbillede for 1977
Lige meget hvordan og hvorledes vil der komme en lavkonjuktur. Det er "naturens" gang for økonomien. Så er spørgsmålet bare hvor slemt det bliver.

Selv er jeg ikke nervøs (endnu), for jeg bor til leje. Vores (små og få) investeringer er i Danske Bank, og den er jeg sikker på ikke går konkurs. Så de bliver stående til krisen er slut. Det eneste jeg er en smule nervøs for, er min egen bank. Det er en lille bitte en, og jeg ved ikke om den kan klare det. Ikke at jeg vil tabe penge, men hvis de vil indkræve mit lån til betaling, får jeg et mindre problem. Det er gudskelov kun på 28.000, så det vil være træls, men til at klare.

Jeg er mest nervøs for et vennepar. De har gældsat sig til over begge ører med nyt hus (afdragsfrit lån) og 2 nye biler. Og inden krisen gik igang sad de en smule hårdt i det. Nu er der en lille på vej, så jeg er da lidt nervøs på deres vejne.

Anmeld

7. oktober 2008

A.I.G.

masser af psykologi og masser af satsninger fra banker samt boligejere`s side globalt set, I DK er der fra forrige år masser af effekt alene skabt pga. mediehysteri.....

Hvad mener jeg om dette ? der kunne skrives større afhandlinger om situationen pt., jeg kan ikke formulere det kort.

Jeg frygter ikke krisen, men har respekt for den, den rammer os hårdt pt.
Vi har mange variable lån, mange aktier og jeg har et underskud hver måned på faste udgifter på 15.000 kr.

Det skyldes dog at vi har valgt at jeg går på orlov uden løn indtil vores yngste har plads næste sommer i VS hos sin storesøster. Og det betragter vi som en luksus, men det betyder også at vi er meget skrøbelige økonomisk pt.

Vi har ryddet op i vores økonomi i weekenden, altså hvor vi har lyst.
Derfor er pladerne bl.a. pillet af sportsvognen, og P kælderen opsagt.
Og vupti 2000 kr ekstra hver måned. Dejligt .

Jeg fortryder ikke eneste gang vores variable lån, og jeg bliver i dem. Vi har tjent kassen på at have dem, og succes i denne sammenhæng, bunder i is i maven.....
Det vender igen

;o) Anette

Anmeld

9. oktober 2008

lonemus

Ja, jeg er sikker på I har ret...det skal nok vende...aktierne er jo allerede i dag begyndt at stige igen.
Der er bare så meget dækning i medierne om det, så man bliver nogle gange lidt bims!! 8(

Lone

Anmeld

9. oktober 2008

Rasmine

Vi kan dælme mærke det, vi har huset til salg. Og det går bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ træææægt... :'( Pisse ærgerligt, når vi nu gerne vil flytte til en anden by, pga. job.

Anmeld

9. oktober 2008

lonemus

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Vi kan dælme mærke det, vi har huset til salg. Og det går bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ træææægt... :'( Pisse ærgerligt, når vi nu gerne vil flytte til en anden by, pga. job.[/citat] Det er da bare rigtig træls :@ Men boligmarkedet har vel været noget stilstående det sidste ½ års tid, syntes jeg...husene her i kvarteret har i hvert fald stået til salg længe efterhånden - lige bortset fra 1 i nabokvarteret, som kostede 3,6 mill., det blev solgt på kun få dage.....dét blev jeg vildt overrasket over!! Så bare vent, det kommer lige pludselig...men jeg kan sagtens forstå dig, når man nu har taget beslutningen og gerne vil videre...:@:@ Håber snart I får det solgt! (H)

Anmeld

9. oktober 2008

Rasmine

[citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Vi kan dælme mærke det, vi har huset til salg. Og det går bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ træææægt... :'( Pisse ærgerligt, når vi nu gerne vil flytte til en anden by, pga. job.[/citat] Det er da bare rigtig træls :@ Men boligmarkedet har vel været noget stilstående det sidste ½ års tid, syntes jeg...husene her i kvarteret har i hvert fald stået til salg længe efterhånden - lige bortset fra 1 i nabokvarteret, som kostede 3,6 mill., det blev solgt på kun få dage.....dét blev jeg vildt overrasket over!! Så bare vent, det kommer lige pludselig...men jeg kan sagtens forstå dig, når man nu har taget beslutningen og gerne vil videre...:@:@ Håber snart I får det solgt! (H)[/citat] Tark... Det er bare møg frustrerende, det har været til salg i ca. 2 mdr. Og der har ikke været én eneste fremvisning. Og synes da bestemt ikke vi har et grimt hus, eller noget. Og det ligger mega centralt. Der er sjældent huse til salg i vores område, men den seneste tid er der bare kommet en del til salg. ØV, siger jeg bare!

Anmeld

9. oktober 2008

Stumpen

[citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]lonemus skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Mebach skriver:[/småt][/f] Vi kan dælme mærke det, vi har huset til salg. Og det går bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ træææægt... :'( Pisse ærgerligt, når vi nu gerne vil flytte til en anden by, pga. job.[/citat] Det er da bare rigtig træls :@ Men boligmarkedet har vel været noget stilstående det sidste ½ års tid, syntes jeg...husene her i kvarteret har i hvert fald stået til salg længe efterhånden - lige bortset fra 1 i nabokvarteret, som kostede 3,6 mill., det blev solgt på kun få dage.....dét blev jeg vildt overrasket over!! Så bare vent, det kommer lige pludselig...men jeg kan sagtens forstå dig, når man nu har taget beslutningen og gerne vil videre...:@:@ Håber snart I får det solgt! (H)[/citat] Tark... Det er bare møg frustrerende, det har været til salg i ca. 2 mdr. Og der har ikke været én eneste fremvisning. Og synes da bestemt ikke vi har et grimt hus, eller noget. Og det ligger mega centralt. Der er sjældent huse til salg i vores område, men den seneste tid er der bare kommet en del til salg. ØV, siger jeg bare![/citat] Nej, det er bare en rigtig træls situation I står i.. Bankerne låner bare ikke penge ud mere som de gjorde for blot et års tid siden og det kommer til a gå ud over folk som jer som gerne vil sælge.. I har vel ikke nået at købe et andet hus har I?? (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.