A-kasse indberetning til skat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
4 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

132319

Jeg har været medlem af en A-kasse i et år nu og skal for første gang indberette det til skat så jeg kan trække dem fra -Eller skal jeg? -Sker det mon automatisk som alt muligt andet? 

Jeg kan heller ikke helt finde rundt i det der med at trække dem fra? Får man så penge tilbage i skat hvert år eller skal man på årsbasis blot betale mindre i skat? 

Jeg plejer at være meget godt inde i den slags men dette er jeg en smule blank på 

Håber nogen kan hjælpe mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

ekzunz

MHK skriver:

Jeg har været medlem af en A-kasse i et år nu og skal for første gang indberette det til skat så jeg kan trække dem fra -Eller skal jeg? -Sker det mon automatisk som alt muligt andet? 

Jeg kan heller ikke helt finde rundt i det der med at trække dem fra? Får man så penge tilbage i skat hvert år eller skal man på årsbasis blot betale mindre i skat? 

Jeg plejer at være meget godt inde i den slags men dette er jeg en smule blank på 

Håber nogen kan hjælpe mig 

Hvis du kun har været medlem i et år, så skal du sikkert selv skrive det på. Du kan jo tjekke på årsopgørelsen om de står der. Normalt tager det et par år før tallene fremgår "af sig selv" på årsopgørelsen.

Når A-kassen fremgår af din årsopgørelse vil dit fradrag blive forhøjet med det beløb du kan trække fra og på den måde vil du betale mindre i skat.

Anmeld

4. marts 2011

132319

Znuzke skriver:

Hvis du kun har været medlem i et år, så skal du sikkert selv skrive det på. Du kan jo tjekke på årsopgørelsen om de står der. Normalt tager det et par år før tallene fremgår "af sig selv" på årsopgørelsen.

Når A-kassen fremgår af din årsopgørelse vil dit fradrag blive forhøjet med det beløb du kan trække fra og på den måde vil du betale mindre i skat.

Tusind tak for svar 

Anmeld

5. marts 2011

Svenne

Din A-kasse / fagforening indberetter, hvor meget du har betalt til dem. Du har fradrag for beløbet, så med mindre beløbet er forskudsregistreret vil det betyde, at du får overskydende skat (hvis der selvfølgelig ikke er andre ting, der gør at du får restskat (forhøjet indkomst, renteindtægter osv.)) 

Næste år vil der automatisk blive forskudsregistreret et beløb til A-kasse og fradraget vil derfor blive fordelt ud over årets måneder (med mindre du selvfølgelig ændrer det på forskudsopgørelsen)

Anmeld

5. marts 2011

Fabienne

Prøv at se på din årsopgørelse under faglige kontingenter, din akasse skulle gerne have indberettet det...det er derfor vi først får årsopgørelsen nu, fordi bankerne, akasserne mm havde frist for indberetning d 28 februar.

Hvis ikke der står et beløb under faglige kontngenter, ja så skal du selv indberette.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.