Kan man teste positiv hvis man lige har født ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Kan man teste positiv på en G-test efter en fødsel. Altså har man HCG i kroppen som gør at testen bliver pos ?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.250 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Tænker på, hvis man har født, har man så HCG i kroppen som kan få en test til at vise 2 streger ? Eller er det helt ude af kroppen ? Tænker måske 1 -2 mdr efter en fødsel ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Jer som stemmer JA. hvor ved i det fra? : )

Man siger jo at man kun har HCG ved graviditet? Men det passer måske ikke alligevel ? Hmm

Anmeld

4. marts 2011

Valle81

Jeg vil helt bestemt mene at 1 til 2 mdr efter er det væk. Idet du har født er alt der minder om graviditet jo væk fra kroppen og hcg falder lynhurtigt.

Jeg selv testede positivt små 3 mdr efter jeg fødte sidst og det var fordi jeg er gravid og har nu små 5 uger til termin

Anmeld

4. marts 2011

Valle81 skriver:

Jeg vil helt bestemt mene at 1 til 2 mdr efter er det væk. Idet du har født er alt der minder om graviditet jo væk fra kroppen og hcg falder lynhurtigt.

Jeg selv testede positivt små 3 mdr efter jeg fødte sidst og det var fordi jeg er gravid og har nu små 5 uger til termin

ihhh det er jeg glad for at du siger : ) Håber du har ret: ) Det er da os tidligt i skal have en mere, hehe  så er vi ikke de eneste med sådan en tanke

Anmeld

4. marts 2011

Claras mor

en af pigerne fra min modregruppe er jordemoder og hun fortalte en gang at allerede efter 5 mdr graviditet er hcg'en saa lav at den ikke giver udslag i en graviditets test. saa vil ikke mene at man kunne teste positiv efter at have fodt.!

med mindre man selvfolgelig er gravid igen

Anmeld

4. marts 2011

MetteMTH

**C** skriver:

Jer som stemmer JA. hvor ved i det fra? : )

Man siger jo at man kun har HCG ved graviditet? Men det passer måske ikke alligevel ? Hmm

Jeg har fået en abort en gang, nogle dage efter tog jeg en test, fordi min mor sagde at hvis jeg tog en test, ville den nok stadig vise positiv og det troede jeg ikke på, men så gjorde jeg det og den vidste positiv

Anmeld

4. marts 2011

Caroline86

HCG begynder allerede at falde fra 12.-13. uge af graviditeten men falder ikke ligeså hurtigt som det stiger. Det burde bestemt være helt ude af kroppen 2 måneder efter en fødsel!! det forsvinder ikke fordi man føder, men fordi det på det tidspunkt er faldet så meget at det ikke er tilstede mere (gav det mening!?)...

Jeg har faktisk hørt om nogle stykker der tester negativ lige omkring deres termin (altså inden de føder) hæhæhæ

Anmeld

4. marts 2011

Claras mor

Mette88 skriver:

Jeg har fået en abort en gang, nogle dage efter tog jeg en test, fordi min mor sagde at hvis jeg tog en test, ville den nok stadig vise positiv og det troede jeg ikke på, men så gjorde jeg det og den vidste positiv

der er fordi hcg niveauet i kroppen er højst I de første 3-4 mdr. af graviditeten. og er faldende i resten af graviditeten.

Anmeld

4. marts 2011

eye det lyder godt tøser : ) Håber den er der så.

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

Jeg ved ikke det ikke (vil jeg starte med at sige) jeg ved at jeg var omkring 15 måneder da jeg mistede sidst og der skulle hcg gerne være helt ude at kroppen efter to måneder (blev testet hver uge) Men når man har gået fuldt ud har man jo selvfølgelig endnu mere hcg i blodet så ved det faktisk ikke (hvornår det vil være ude af kroppen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.