Anonym skriver:
Hej alle.
Jeg er gravid- 27+0.
Jeg har en veninde der har fået fjernet et barn fornyligt, hvilke var hendes egen beslutning (Fostret fejlede intet)
Jeg har støttet hende hele vejen igennem, lagt mig selv og mine problemer på hylden- for en rigtig veninde er der for hinanden. jeg har grædt og grædt, nok fordi jeg selv venter mig og hun skulle ha det fjernet. ( Det skal siges at jeg elsker børn og kunne ikke drømme om at få det fjernet) men jeg har været der for hende.
Jeg fik så en besked fra hende hvor hun siger at hun ikke kan snakke med mig pt. - for jeg er gravid og det kan hun åbenbart ikke have. ( Jeg forstår godt hun er lidt ked oven på det hele, men det var jo hendes valg at få det fjernet??? )
Jeg sider her og fårstår intet af det, andet end at jeg er rigtig såret og fustreret, det går mig rigtig meget på og er så ked af det hele tiden..Hvad skal jeg gøre?? føler mig som en rigtig dårlig veninde, hvad kan jeg gære???
Jeg måtte bare ha luft.. - Tak fordi i tog jer tid at læse dette. 
knus
Det er aldrig nemt i sådanne situationer.
Har selv haft en veninde engang, der havde svært ved at blive gravid. Jeg blev så gravid og jeg var pisse ræd for at fortælle hende det, fordi jeg vidste det ville blive svært for hende.
Jeg anede ikke hvordan jeg skulle bære mig ad og jeg ville ikke bare sige det i telefonen ( vi boede langt fra hinanden) så jeg valgte at tage hjem til hende. Om morgenen satte jeg mig ind til hende og sagde der var noget jeg var nødt til at fortælle hende. Jeg sagde at jeg ikke havde vidst hvordan jeg skulle sige det og at jeg simpelthen ikke kunne få ordene ud. Så jeg valgte at vise hende et scanningsbillede. Efter jeg havde gjort det spurgte hun hvor langt jeg så var henne og jeg svarede at jeg var i 8 uge. Derefter talte vi ikke mere om det og jeg undgik med vilje emnet, for ikke at såre hende.
Afstanden mellem os blev alligevel større og større, for hun blev fortsat ikke gravid, men det var jo for pokker ikke min skyld! Jeg talte med hende i telefon og fortalte hende kun meget lidt om graviditeten.
Punkt 1) Hvis jeg fortalte en masse ville hun føle jeg trampede rundt i at hun ikke var gravid.
Punkt 2) hvis jeg IKKE fortalte noget var jeg bange for hun ville føle jeg lukkede hende ude af mit liv- så alt i alt var det ikke særlig nemt at stå på min side heller.
Vores venskab gik i stykker til sidst. Jeg følte jeg havde taget alle de hensyn til hende som jeg kunne, men hun påstod ( og påstår stadig) at jeg ikke snakkede om andet end min graviditet og ikke tog hensyn til hendes følelser. Det er nok den del der gør mig mest vred, for hvis der var noget jeg brugte mine 9 måneder på, så var det at tænke på hende og håbe på hun også blev gravid og at jeg ikke ville såre hende.
Jeg forventer ikke at hun nogensinde vil kunne se det fra min side, men det var faktisk rart at få det ud alligevel.
Jeg havde endda tænkt dengang, at hun skulle være Gudmor til den pige jeg fødte, for at vise hun betød meget,men det blev jo så ikke til noget. Heldigvis kan jeg sige nu.
Så det jeg vil frem til, er at du nok ikke kan stille meget op. Det var præcis såsan jeg havde det dengang. Det var ligemeget hvad jeg gjorde, så var det ikke godt nok.
Held og lykke med din baby