Menstruation efter ammestop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.495 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Krabben

Hej piger

Da der ikke lige er nogen der har svaret i den tidligere tråd prøver jeg igen.

Er der nogen der ved, om det er normalt, at menstruationen bliver uregelmæssig efter ammestop?

Jeg stoppede med at amme for ca 1,5 måned siden. Jeg har haft menstruation to gange siden da, og begge gange er jeg begyndt at småbløde omkring dag 26/27, hvilket varer ca. 4 dage hvorefter den "rigtige" menstruation starter og varer ca. 5-6 dage.  Før ammestop kom menstruationen ca. hver 34 dag og varede ca. 5-6 dage.

Håber der er nogen der måske har prøvet det samme, eller ved om man selv kan gøre noget, for at få cyklus på rette kurs igen. (P-piller er ikke en mulighed, da jeg gerne vil være gravid igen).

Mange hilsner

Krabben.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

afrobabies

Krabben skriver:

Hej piger

Er der nogen der ved, om det er normalt, at menstruationen bliver uregelmæssig efter ammestop?

Jeg stoppede med at amme for ca 1,5 måned siden. Jeg har haft menstruation to gange siden da, og begge gange er jeg begyndt at småbløde omkring dag 26/27, hvilket varer ca. 4 dage hvorefter den "rigtige" menstruation starter og varer ca. 5-6 dage.  Før ammestop kom menstruationen ca. hver 34 dag og varede ca. 5-6 dage.

Håber der er nogen der måske har prøvet det samme, eller ved om man selv kan gøre noget, for at få cyklus på rette kurs igen. (P-piller er ikke en mulighed, da jeg gerne vil være gravid igen).

Mange hilsner

Krabben.

Jeg tror at det er meget forskelligt, har du haft menstruation imens du ammede? Fordi jeg tror at hvi det er dine første menstruationer efter ammestop, så kan de nemt være meget uregelmæssige

Anmeld

4. marts 2011

millesofie

Krabben skriver:

Hej piger

Mange hilsner

Krabben.

min er først blevet det nu her efter 14mdr

men tror det er normalt min læge sagde i hver fald ikke noget

Anmeld

4. marts 2011

Krabben

Hej, og tak for svar.

Jeg har haft menstruation hele vejen igennem mit 9,5 måneds ammeforløb, og før det kom min menstruation regelmæssigt hver 29 dag.

Så har faktisk aldrig haft problemer med uregelmæssig menstruation før (andet end da jeg var helt ung og lige havde fået min menstruation). Så er jo en smule bekymret, over hvad det lige er der sker med min krop....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.