Småbørnsstue eller lige på...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

553 visninger
2 svar
0 synes godt om
7. oktober 2008

Honningblomst

og hårdt??
Hvordan er jeres børnehaver opdelt..er de aldersopdelt eller blandede stuer?
Mine de to store startede på blandede stuer og den lille på småbørnsstue...ml.2½ og 3½ årige børn og så er der to stuer til midtergruppen og en for de store.
Jeg synes det er super at opdele dem og den mindstes indkøring har været så nem iforhold til de stores.:o)
Og så lige en anden ting...er der en voksen der sover med jeres børn eller? troede det var sådan alle steder at der sov en voksen med dem og er lidt rystet over at det ikke er sådan alle steder..
Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2008

Anja

I den børnehave vores dreng går, er der ikke aldersopdelte stuer. De tre stuer er alle blandede 3-6 år. Der laves dog aktiviteter flere gange om ugen, hvor de er opdelt i småbørns/storebørns-grupper bla på tur ud af huset og til musikundervisning.

Og nej, da han sov til middag de første par mdr han var der, var der ingen voksen hos børnene .... det gik jeg udfra, at der var, og da jeg fandt ud af, at der ikke var, så begyndte vi at have lidt mere fokus på om han ikke var parat til at undvære luren. Vi var enige om, at det var noget utrygt, at børnene var efterladt alene - mens de andre børn + pædagoger var ude på legepladsen ! Heldigvis var han parat til at slippe den :)

Anmeld

7. oktober 2008

fam.4xc

Mine piger går i et børnehus... eller Catrine starter også snart:D

I vuggestue afd går de 0-3 årige og i BH delen går de 3-6 årige... alle aldere fordelt på flere stuer....

De laver dog fælles ting et par gange om ugen for småbørns gruppen og for stor børns gruppe.

De børn der møder tidligt, inkl mine egne spiser morgenmad i vuggestuen og derefter skal Caroline gå ind i BH... og om eftermiddagen er vuggestue børnene inde i BH og man afhenter der...

Der er en låge mellem legepladserne der gør det muligt for Caroline at besøge Catrine lige så meget hun har lyst uden hun er afhængig af en voksen har tid til at gå med hende og det gir mig en tryghed ;)

Og ja både i vugger og Bh er der en voksen der først læser en historie og der efter ligger sammen med dem der sover til middag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.