Underliv efter fødslen (ja lidt klamt-sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.758 visninger
20 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

Den lykkelige

Jeg fødte i lørdags og blev syet med et sting.. fordi jeg var sprækket 1 cm inden i "skede åbningen".. Så ved ikke om det derfor.. Men jeg føler at mit "underliv" er ved at sprænge ud/falde ned når jeg f.eks skal tisse.. Det som det føles hævet og "tungt".. ja rigtig svært at beskrive følelsen..

Men er det fordi livmoder/underliv trækker sig sammen, eller er det måske stinget der har noget at skulle have sagt.. frygter jo underlivsbetændelse.. Men jo selvfølgelig også forståeligt hvis det er sådan kun 6 dage efter fødslen.. men nogen der kan genkende "smerten"/fornemmelsen...? Og hvor lang tid går der før stingene er opløst??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

jannebjerre

Jeps jeg havde det på præcis samme måde og længe efter

- Men kan dog trøste dig med det går over...Husk bare at vaske dig grundigt efter toiletbesøg også selvom du kun tisser

Anmeld

4. marts 2011

Nettemor

jannebjerre skriver:

- Men kan dog trøste dig med det går over...Husk bare at vaske dig grundigt efter toiletbesøg også selvom du kun tisser

lige mine ord..

Anmeld

4. marts 2011

Den lykkelige

jannebjerre skriver:

Altså gå i bad? Og med sæbe? For tør jo ikke gøre for meget for at "provokere" det.. Hvor længe gik der for dig?

Anmeld

4. marts 2011

jannebjerre

milopilo skriver:

Altså gå i bad? Og med sæbe? For tør jo ikke gøre for meget for at "provokere" det.. Hvor længe gik der for dig?

nej men skylle efter med bruseren eller en flaske du fylder med lunket vand og skyller godt - er meget vigtigt

Du må gerne vaske dig med sæbe NOGEN GANGE - men dog intimsæbe og du må ikke skrubbe/gnide i det, hvis du forstår hvad jeg mener???

Anmeld

4. marts 2011

Den lykkelige

jannebjerre skriver:

nej men skylle efter med bruseren eller en flaske du fylder med lunket vand og skyller godt - er meget vigtigt

Du må gerne vaske dig med sæbe NOGEN GANGE - men dog intimsæbe og du må ikke skrubbe/gnide i det, hvis du forstår hvad jeg mener???

Ok super.. ja jeg forstår godt  Har jeg heller ikke.. men bare skyllet.. Men hvor længe havde du den smerte? Og hvornår kunne du have sex osv igen??
Når man nyser og hoster er det bare som om ens livmoder "popper" ud

Anmeld

4. marts 2011

jannebjerre

milopilo skriver:

Ok super.. ja jeg forstår godt  Har jeg heller ikke.. men bare skyllet.. Men hvor længe havde du den smerte? Og hvornår kunne du have sex osv igen??
Når man nyser og hoster er det bare som om ens livmoder "popper" ud

Ja det er en frygtelig følelese faktisk
der gik vel omkring 3-4uger vil jeg tro og sex..ja der gik faktisk et par mdr...var bange for det. men havde også en lang og traumatisk fødsel

Anmeld

4. marts 2011

Den lykkelige

jannebjerre skriver:

Ja det er en frygtelig følelese faktisk
der gik vel omkring 3-4uger vil jeg tro og sex..ja der gik faktisk et par mdr...var bange for det. men havde også en lang og traumatisk fødsel

Lyder ikke godt med din fødsel..

Men nej jeg kunne godt forestille mig at der bliver noget af en tørke periode for manden..  For jeg kan sleeeet ikke tænke i de baner med den her smerte..

Anmeld

4. marts 2011

jannebjerre

milopilo skriver:

Lyder ikke godt med din fødsel..

Men nej jeg kunne godt forestille mig at der bliver noget af en tørke periode for manden..  For jeg kan sleeeet ikke tænke i de baner med den her smerte..

Ejjj man har ikk lige lyst til der skal noget ind der hvor der lige er kommet et barn ud hehe

Anmeld

4. marts 2011

Den lykkelige

jannebjerre skriver:

Ejjj man har ikk lige lyst til der skal noget ind der hvor der lige er kommet et barn ud hehe

Lige præcis

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.