Giv mig styrke!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

689 visninger
10 svar
0 synes godt om
4. marts 2011

TbCp

Uhhhh hun er altså en prøvelse det barn!!!!

Liva: Mor jeg vil have saftevand
Mor: Vi har ikke noget saftevand
Liva: Jo vi har saftevand!
Mor: Nej for jeg har glemt at købe
Liva: JO VI HAAAAR SAFTEVAAAAAND!!!
Mor: Nej vi har ikke, skal vi prøve at kigge i køleskabet?
Liva: (Farer over og stiller sig foran køleskabet) Neeeeeejjjj

Altså sådan nogle "diskussioner" har vi med hende flere gange om dagen, det er altså ikke særlig hyggeligt!
Hun vil bare ikke give sig.... og selv når hun ser hun "har tabt" så skal hun lige køre den lidt længere... og så hyyyyyler hun over de mindste ting i øjeblikket... eller hyler og hyler... det er ikke med tårer, bare sådan en irriterende lyd....

Hvis hun finder på at hun vil have youghurt eller lign. mens jeg er ved at lave aftensmad, og jeg derfor siger nej, så har vi en lignende kamp, og hvis hun ser sit snit til det så nupper hun bare youghurten alligevel...

Jeg tæller til 10....10.000... mange gange om dagen...

Vi er derfor i øjeblikket nødt til at være meget konsekvente, jeg bryder mig faktisk ikke om at det skal være sådan, men det er simpelthen nogle forfærdelige kampe vi har.... og når der så begynder at flyve "du er dum mor" og andre lignende sætninger rundt i luften så gør det det absolut ikke bedre...

Når det hele ligesom er overstået vil hun gerne have et knus, og det får hun selvølgelig, for vi elsker hende jo ikke mindre...

Men for pokker hvor er det dog trættende!!! Og så den lyd der hun er begyndt at sige, det er simpelthen nærmest så tromhinderne vibrerer... suuuuuuk!!!!

Det er bare en fase..... det går over igen... ikke?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

mariamiss6

jeg siger IKKE noget om hvor længe den fase måske kan vare

Men det lyder som om din tålmodighed er længere end min, og at Livas standhaftighed trods alt er kortere end Bastians, sååååeh, jeg vover pelsen... Maks et par måneder

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

mariamiss6 skriver:

jeg siger IKKE noget om hvor længe den fase måske kan vare

Men det lyder som om din tålmodighed er længere end min, og at Livas standhaftighed trods alt er kortere end Bastians, sååååeh, jeg vover pelsen... Maks et par måneder

Min svigerinde siger det stopper i 5 års alderen

Der er altså lææænge til... så jeg knuger mig til dit svar lige nu

Anmeld

4. marts 2011

mariamiss6

TbCp skriver:

Min svigerinde siger det stopper i 5 års alderen

Der er altså lææænge til... så jeg knuger mig til dit svar lige nu

5 år!!!!!! Jeg tror jeg vil lægge mig til at dø med det samme, mens jeg kan stadig kan nå det, nu børnene er på weekend hos deres far.....

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

mariamiss6 skriver:

5 år!!!!!! Jeg tror jeg vil lægge mig til at dø med det samme, mens jeg kan stadig kan nå det, nu børnene er på weekend hos deres far.....

Fniiis

I vores familie er der en kusine Ida... Liva er fuldstændig som hun var i Livas alder og sådan har det været ca. fra Liva var 1 år.... det er fuldstændig som en ny Ida.... det er derfor min svigerinde siger at det går over i 5-års alderen for der vendte det med Ida... så der er håb forude... for dig!

Anmeld

4. marts 2011

Jules

Viktor er os bare SÅ STRID for tiden!!!! Det er sådan at man nogen gange ikke har lyst til at stå op fordi magtkampen starter allerede ved morgenmaden.... Suk.... 

Godt de har nogen uimodståelige øjeblikke engang imellem

Her til aften sad han ved Vera på tæppet og sang " Jeg elsker veeeegra" Hihihi

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

Jules skriver:

Viktor er os bare SÅ STRID for tiden!!!! Det er sådan at man nogen gange ikke har lyst til at stå op fordi magtkampen starter allerede ved morgenmaden.... Suk.... 

Godt de har nogen uimodståelige øjeblikke engang imellem

Her til aften sad han ved Vera på tæppet og sang " Jeg elsker veeeegra" Hihihi

Ja her starter det også allerede om morgenen Så vil man bare hurtigt ud af døren!

og hvor sødt at han sidder og synger for hende Veeegra hihii

Anmeld

4. marts 2011

lion

TbCp skriver:

Uhhhh hun er altså en prøvelse det barn!!!!

Det lyder bare ikke sjovt med de kampe.

Hvis de ligner dem Cassandra har gang i, lige for tiden. Kan jeg godt forstå du tæller til 10 mange gange og er nød til at være konsekvente.

I dag var cassandra strid, hun ville IKKE hente sine sutsko på gulvet i vuggestuen. Så smed hun sig på gulvet og skabte sig( det har de set før) og da hun så lige synes det hele var for meget, slog hun lige drengen der stod ved siden af ham. Jeg skældte hende ud og igen smed hun sig på gulvet, tror du så ikke at banditten kort tid efter rejste sig igen for så at skubbe til drengen. Han havde INTET gjort hende.

Jeg ved så ikke om det havde noget med at der var en der bed hende i dag.

Hun gjorde så det hele godt igen her til aften.

Hun kom hen til mig for at få sit "nat nat møs" og glædeligt rendte ind mod sit værelse sammen med far, for så at komme tilbage for igen at give mig et kys, det gjorde hun 2 gange og så lige et stort kram tilsidst. Så er alt glemt

Anmeld

4. marts 2011

TbCp

lion skriver:

Det lyder bare ikke sjovt med de kampe.

Hvis de ligner dem Cassandra har gang i, lige for tiden. Kan jeg godt forstå du tæller til 10 mange gange og er nød til at være konsekvente.

I dag var cassandra strid, hun ville IKKE hente sine sutsko på gulvet i vuggestuen. Så smed hun sig på gulvet og skabte sig( det har de set før) og da hun så lige synes det hele var for meget, slog hun lige drengen der stod ved siden af ham. Jeg skældte hende ud og igen smed hun sig på gulvet, tror du så ikke at banditten kort tid efter rejste sig igen for så at skubbe til drengen. Han havde INTET gjort hende.

Jeg ved så ikke om det havde noget med at der var en der bed hende i dag.

Hun gjorde så det hele godt igen her til aften.

Hun kom hen til mig for at få sit "nat nat møs" og glædeligt rendte ind mod sit værelse sammen med far, for så at komme tilbage for igen at give mig et kys, det gjorde hun 2 gange og så lige et stort kram tilsidst. Så er alt glemt

Puha ja de kan være stride de børn!

Men så er det alligevel dejligt når dagen slutter godt

Anmeld

4. marts 2011

AnneBJ

Puha, hun er en bestemt lille dame hende Liva, men jeg må nu trække på smilebåndet over hende gang på gang.... 

5 års alderen lyder desværre ikke helt galt skudt, i forhold til de små hidsige damer jeg ellers kender!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.